קבוצת הליכה חדשה בקרית משה

קבוצת הליכה חדשה בקרית משה

הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול רחובות, בשיתוף עמותת יצ'אלאל ומוקד הקליטה העירוני בעיריית רחובות הקימו קבוצת הליכה חצי שנתית המונה כ-15 מתושבי קריית משה

הקבוצה תקיים שני אימונים בשבוע שיועברו על ידי מדריך מוסמך דובר אמהרית, במטרה לקדם את המודעות לשמירה על אורח חיים בריא ולסכנות הטמונות בשתיית אלכוהול. במקביל לאימונים הספורטיביים, הקבוצה תעבור הרצאות בנושאים שונים ומגוונים מטעם הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול כגון: שימוש נכון בתרופות, חינוך, סמכות הורית וגבולות ועוד. הקבוצה פועלת בימים שני ורביעי בשכונת קריית משה בעיר ומלווה על ידי המדריך, אבי יצחק.

הקבוצה הוקמה מתוך הכרה בכך שהעולים מאתיופיה עומדים בפני אתגרים רבים הכוללים הסתגלות לאורח חיים שונה וחדש. ההסתגלות כוללת גם את המעבר לשימוש ברפואה המערבית וההתמודדות עם סוגי תחלואה שלא היו מוכרים עד כה לכולם.

סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך ויו"ר הועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול, זהר בלום: "הקמת הקבוצה מראה על חשיבה יצירתית במטרה להגביר את המודעות לאורח חיים בריא ולסכנות הטמונות בשימוש יתר בתרופות ובאלכוהול. קיום פעילות ספורטיבית במסגרת קהילתית לאורך זמן הוכיחה עצמה כפעילות שמשנה תפיסה. הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול בשיתוף גורמים רבים בעירייה ומחוצה לה פועלים על מנת למגר את תופעת האלכוהול והשימוש בסמים בכל הגילאים".

חבר המועצה, אבאי זאודה: "אני רואה ושומע מהסביבה על הרבה אנשים שחולים בסוכרת וכל מיני סוגי מחלות לכן ראיתי לנכון לעודד בקרב המבוגרים את תחום הספורט, יש מודעות בקרב הקהילה יותר ויותר וכקבוצה נותן מוטיבציה לצאת".

מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים, דוד מנצור: "חזון הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול הוא להוביל לקיום חברה בריאה וערכית, הקמת קבוצה זו הינה דוגמא למופת לחשיבה מחוץ לקופסא בדרך השגת החזון הלאומי, בהזדמנות זו אומר תודה לתמר וודו רכזת מניעה והסברה של האוכלוסייה האתיופית ברשות על שהובילה את הקמת הקבוצה יחד עם השותפים המדהימים מוקד הקליטה וחבר המועצה אבאי זאודה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh