קרציות ופרעושים אצל כלבים

קרציות ופרעושים אצל כלבים

במקרים בהם אינם מטופלים כראוי על ידי בעליהם, סובלים כלבים מטפילים שונים ובראשם פרעושים, פשפשים וקרציות מוצצות דם. בניגוד לחתולים ובעלי חיים רבים אחרים, כלבים אינם מנקים את עצמם באופן שיטתי ואינם יודעים כיצד להפטר מהטפילים, אשר רק יתרבו ויגרמו ליותר ויותר נזק במידה ולא יטופלו. מה עלולים לגרום פרעושים וקרציות לכלבים במידה ואינם מטופלים כראוי ומה ניתן וכדאי לעשות בנידון?

קדחת קרציות, גירוי בעור ומעבר לבני אדם – מדוע טיפול בקרציות ופרעושים חשוב כל כך?

קודם כל – מדוע טיפול בקרציות ופרעושים חשוב כל כך ונדרש עבור כל כלב?

ובכן, טפילים אלו עלולים לגרום לכלב לסבול משלל מחלות שונות. ריבוי קרציות, לדוגמה, עלול לגרום לכלבים לקדחת קרציות. זו מחלה הנוצרת מכך שקרציות רבות מוצצות את דמו של הכלב, הוא הופך דליל יותר והכלב מתחיל לסבול מתסמינים הנוצרים עקב דילול הדם, במה שהופך לסוג של אנמיה. כלבים הסובלים מקדחת קרציות יפתחו חום ועלולים בסופו של דבר למות מהמצב אם לא יטופלו כראוי (באמצעות הסרת הקרציות, קולר נגד קרציות ועוד – לכך נגיע מיד).

גם פרעושים ופשפשים עלולים להעביר מחלות שונות לכלב, ויגרמו לגירויים הולכים וגוברים בעור (שכן הם מתרבים בהמוניהם, מטילים ביצים בפרוות הכלב ועוד). הכלבים אינם יכולים שלא לגרד באמצעות השיניים את האזורים המגורים, מה שמוביל מהר מאוד לגירויים קשים יותר ולפצעים בעור, אשר עלולים להזדהם כמובן.

בנוסף להעברת מחלות, קדחת קרציות, גירויים בעור ועוד, טפילים אלו עוברים בקלות גם אל בעליהם של הכלבים. פרעוש/ים ופשפשים במהרה יטפסו גם על הרגליים שלנו וישתקעו במקומות שונים בבית, במידה ולא יטופלו כראוי.

קולר נגד קרציות וספריי נגד פרעושים וקרציות – טיפול ומניעה

למרבה המזל, ניתן כיום לטפל בפרעושים, קרציות ושאר טפילים שעלולים להתנחל בפרווה של הכלב שלנו ביעילות רבה, באמצעות תכשירים ייעודיים שונים אשר פותחו במיוחד עבור מטרה זו.

דוגמה טובה לכך היא קולר לקרציות – קולר שעונדים לכלב ומכיל חומר אשר דוחה קרציות, ומונע מהן מלהישאר על הכלב. בנוסף, ניתן למצוא סוגים רבים ונוספים של תכשירים לטיפול בקרציות, דוגמת האמפולה המפורסמת, אותה מטפטפים על צווארו של הכלב בנקודה ספציפית אחת לחודש בערך, והחומר שהיא מכילה נכנס למחזור הדם של הכלב ומונע מקרציות מלמצוץ את דמו. בתוך כמה ימים הן יפלו מהכלב ולא יחזרו אליו כל עוד החומר נשאר פעיל.

ניתן למצוא גם סוגים שונים של ספריי נגד פרעושים וקרציות, כמו גם תכשירים ייעודיים אחרים. ניקוי ורחיצה יסודית של הכלב יכולים כמובן לעזור ולהוריד לפחות חלק מהטפילים, ובכל פעם שמזהים קרצייה חשוב לדאוג להוריד אותה מהכלב, ולוודא כי היא לא עולה עליו שוב (הורידו אותה בשירותים או מצאו דרך אחרת להרוג אותה או לוודא שהיא אינה חוזרת, כי היא תנסה לחזור!…).

לא משנה כמה טפילים נמצאים על כלב מסוים בנקודת זמן מסוימת, ניתן להסיר ולטפל בכולם, ואז לתת לכלב טיפול מונע אשר יבטיח כי מצב זה לא יחזור בשנית.

צילום: canva pro

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh