רחובות בין הערים המובילות בישראל בייצוג נשים בתפקידים בכירים

רחובות בין הערים המובילות בישראל בייצוג נשים בתפקידים בכירים

יום האישה הבינלאומי: על פי מדד עמותת כ"ן ברחובות יש ייצוג נשי של 66% בתפקידים הבכירים ברשות* רחובות נחשבת לאחת הערים המובילות בתחום.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנחנו שמחים וגאים להוביל גם בייצוג נשי, כל ימות השנה ולא רק ביום האישה. מבחינתנו בעלות התפקידים הללו זכו בתפקיד וממלאות אותו על הצד הטוב ביותר ללא קשר למגדר".

חברת המועצה אוה גור, מחזיקת תיק מעמד האישה: "מאחלת המשך הצלחה לכלל הנשים המאיישות את התפקידים השונים ומאחלת לנשים נוספות להצטרף לשורת הנשים המשפיעות".

במהלך השבוע החולף הושק "מוניציפליות: מדרג המגדר של עמותת כ"ן בשלטון המקומי".

המדרג מציג את ייצוג הנשים בתפקידי מפתח ברשויות המקומיות – נבחרות ציבור (חברות מועצה בערים, מועצות מקומיות וחברות מליאה במועצות האזוריות) בתפקידים סטטוטוריים.

מדרג המגדר משכלל נתונים ב-251 רשויות בישראל.

הממוצע הארצי של ייצוג הנשים המכהנות בתפקידים סטטוטוריים ברשויות המקומיות – מנכ"לית, גזברית, מהנדסת, מבקרת, יועצת משפטית ומנהלת מחלקת חינוך (שש המשרות הבכירות ברשות עם השכר הגבוה ביותר) – לא השתנה בהשוואה למדרג המגדר בשנת 2017 ועומד על 21%.

בהתאם לנתונים שנאספו ע"י עמותת כ"ן בחודשים האחרונים, רחובות בין הערים המובילות ב"מדרג המוניציפליות – מדרג המגדר של כ״ן" בקטגוריית ייצוג נשים בתפקידים סטטוטוריים. מוביל נחשב כל מי שבעל 50% ומעלה באותה קטגוריה.

בהתאם לנתונים , בעיריית רחובות יש 4 נשים בתפקידים הסטטוטוריים הנ"ל מתוך 6, כלומר בשיעור של 66%. רחובות נמצאת כאמור בין הרשויות המובילות בישראל בהן ממוצע ייצוג הנשים בתפקידים סטטוטוריים עולה על 60% יחד עם ערים כמו  פתח תקווה, ראשון לציון, בת ים ורמת גן. זו השנה השנייה שרחובות זוכה בתואר של עיר מובילה בתחום.

ראש העיר, רחמים מלול: "הנתונים אינם מפתיעים אותנו, ואנחנו שמחים וגאים להוביל גם בייצוג נשי, כל ימות השנה ולא רק ביום האישה. מבחינתנו בעלות התפקידים הללו זכו בתפקיד וממלאות אותו על הצד הטוב ביותר ללא קשר למגדר. יחד עם זאת, אנחנו פועלים ברחובות לקידום נשים בכל דרך אפשרית , ובכל שכבת גיל: החל בספורט לנערות, דרך מלגות לתואר ראשון, קורסים לדירקטוריות וסדנאות מנהיגות. נמשיך להשקיע את המשאבים כדי להביא את תושבות רחובות לקדמת הבמה".

חברת המועצה אוה גור, מחזיקת תיק מעמד האישה: "אני מברכת על הזכייה במדד הייצוג הנשי בתפקידים סטטוטוריים. כולנו תקווה כי נושא זה ייעלם, ולא יהיה משקל למגדר בכלל התפקידים במשק וכי יהיה איזון בין המינים.

נשים בישראל מהוות 50.3% מכלל האוכלוסייה, ולכן נדרש גם ייצוג הולם בדרגים הגבוהים בממשל, במשק ובתעשייה בכלל. אני מאחלת המשך הצלחה לכלל הנשים המאיישות את התפקידים השונים ומאחלת לנשים נוספות להצטרף לשורת הנשים המשפיעות".

אביבה חלבי , יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה: "אני גאה בעיריית רחובות ובראש העיר רחמים מלול על מינוי נשים לתפקידים בכירים וסטטוטוריים ברשות. יש עוד הרבה נשים בכירות בעירייה, וזה כבוד גדול לזכות במדד זה בפעם השנייה. שילוב נשים בצמתי קבלת החלטות יביא לכך שההחלטות יהיו עם היבטים מגדריים. יש לנו עוד מה לעשות, אבל אנחנו בדרך הנכונה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh