רחובות בעלייה: עלייה בנתוני הזכאות לבגרות

רחובות בעלייה: עלייה בנתוני הזכאות לבגרות

משרד החינוך פרסם הבוקר (26.8) את נתוני הבגרות לשנת תשע"ט ורחובות ממשיכה לטפס מעלה. נתון הכללי לזכאות לבגרות עלה ל-86.5%, כמו כן עלו נתוני הזכאות לבגרות ב-5 יחידות אנגלית ומתמטיקה ואיתם גם אחוז הזכאים לבגרות מצטיינת.

התיכונים המובילים בעיר – אורט 99.1%, אמית הלל בנות – 97.8%, אולפנת צביה – 97.4%, ישיבת אמית עמיחי – 97.1%, ישיבת הדרום- 96.2%,  דה שליט 92.8%, קריית החינוך מדעים ותיכון קציר – 91.8%.

ומה נמצא בירידה? נתון הנשירה ממשיך לצלול בשנים האחרונות.

חודש אוגוסט האחרון היה משמח במיוחד: בתחילתו רחובות זכתה בפרס החינוך המחוזי ומועמדת כעת לפרס החינוך הארצי, אתמול הצליחו לגבור 4 בתי ספר מהעיר על מאות בתי ספר מכל הארץ וזכו בתגמול דיפרנציאלי המעיד על הישגים לימודיים, חברתיים וערכיים גבוהים והבוקר (26.8) פרסם משרד החינוך את נתוני הבגרות לשנת החולפת ורחובות שוב מסומנת כהצלחה גדולה.

נתוני הבגרות בעיר ממשיכים לעלות בכל שנה וגם השנה נרשמו עליות יציבות בהישגים הלימודיים של תלמידות ותלמידי העיר. נתון הזכאות לבגרות בשנת תשע"ט עומדים על 86.5%, עלייה של כ-3% מהשנה הקודמת בה הנתון עמד על 83.8% בזכאות לבגרות. רק לצורך השוואה הנתון הארצי לזכאות לבגרות עומד עד 69.7% בלבד.

אחוז התלמידים הזכאים לבגרות מצטיינת (תעודת בגרות איכותית הכוללת 5 יח"ל בכל המקצועות המשמעותיים ומאפשרת קבלה ללא ציון פסיכומטרי למוסדות השכלה גבוהה) עלה גם הוא ועומד על 13.4% מכלל התלמידים, עליה של 1.3% מהשנה שעברה.

גם במקצועות אנגלית ומתמטיקה תלמידי רחובות הצליחו להגיע להישגים מרשימים. 56.8% מהתלמידים ניגשו לבגרות ב-5 יחידות לימוד באנגלית, נתון המשקף כי למעלה ממחצית מהתלמידים והתלמידות בעיר למדו ברמת 5 יחידות. גם במתמטיקה רשמו תלמידי העיר הישג בולט, כאשר-23.7% מהתלמידים ניגשו לבגרות ברמת חמש יחידות (עלייה קלה מהשנה הקודמת אז אחוז הניגשים עמד על 23.5%). משמעות נתון זה היא כרבע מהתלמידים ברחובות ניגשו לבגרות ברמת חמש יחידות, בעוד שהנתון הארצי עומד על 15.5% בלבד.

נתון נוסף המביע שביעות רצון ממוסדות הלימוד בעיר הוא נתון ההתמדה: 85% מהתלמידים ממשיכים ללמוד באותו מוסד לימודים מכיתה ז' ועד כיתה י"ב. בשאלון שערך משרד החינוך העידו התלמידים על יחס ראוי מצד המורים ו-85% מהם קבעו כי המורים במוסדות החינוך בעיר מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה. נתון הנשירה בלט גם הוא ועומד על 0.6% בלבד לעומת השנה שעברה בה היו 1.4% נושרים מכלל בתי הספר בעיר.

ראש העיר, רחמים מלול: " רחובות היא מעצמה חינוכית. מדי שנה אנו מגדילים את תקציב החינוך- ואיתו גדלים ההישגים והתוצאות. החינוך האיכותי בעיר הוא תוצאה של השקעה רבת שנים, תשומת לב לפרטים ועבודה משותפת של העיריה עם הצוותים הפדגוגיים.  אני מברך את כל השותפים לכך- המורים והמנהלים, ממלא מקומי זהר בלום מחזיק תיק החינוך על התמסרותו לתחום ואפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך והנוער.״

מ"מ ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "נתוני הזכאות לבגרות מצויים בעליה מתמדת ויציבה בשמונה השנים האחרונות. אנחנו משקיעים מחשבה רבה, זמן ומשאבים כדי להציע לתלמידות ותלמידים שלנו את כל האפשרויות על מנת שיצליחו ויממשו את הפוטנציאל הטמון בכל אחד ואחת מהם. אני גאה בתוצאה הגבוהה שהשגנו השנה ומבקש להודות לכל המורים והמנהלים על שיתוף הפעולה ועל ההשקעה הרבה בתלמידים. זוהי עובדה שמערכת החינוך ברחובות היא מהטובות ביותר ישראל".

מנהלת אגף החינוך והנוער, אפרת צוקרמן: "הנתונים שפרסם משרד החינוך הבוקר משמחים ומעידים על ההשקעה הרבה של צוותי החינוך בתלמידות ובתלמידי העיר. בשנים האחרונות נתוני הבגרות עולים ומגיעים לשיאים חיובים חדשים. אנו מודים למנהלים והמנהלות, למורות ולמורים על המסירות וההשקעה בכל אחד ואחת מהתלמידים ובטוחים כי גם בשנה הבאה נרשום עלייה בנתוני הזכאות לבגרות".

בתמונה: ראש העיר רחמים מלול ממלא מקום ראש העיר זהר בלום אפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך והנוער

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh