רחובות בצמיחה משמעותית

רחובות בצמיחה משמעותית

התקיימה פגישת עבודה עם שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ואנשי משרדו בנושא פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו מקיימים שיתוף פעולה פורה וטוב עם משרד השיכון והבינוי, הפרויקטים המשותפים שלנו צוברים תנופה ואני מקווה שנצליח לקדם אותם מהר מאד. מדובר במהפכה בקנה מידה ארצי, תכניות פינוי – בינוי הן חשובות מאד גם ברמה החברתית, וגם מבחינת המרקם העירוני בעיר"

ביום שלישי  (13.6) התקיימה פגישת עבודה בלשכת ראש העיר, רחמים מלול, בנושא התחדשות עירונית בשכונת קריית משה. בישיבה נכחו: שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ואנשי משרדו, ראש העיר, רחמים מלול, סגן ראש העיר ומחזיק תיק צעירים ונוער, עו"ד מתן דיל, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, חבר המועצה והממונה על תיק התחדשות עירונית ותמ"א 38, עו"ד אמיר ירון, חבר המועצה, אבאי זאודה, מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, מהנדסת העיר, דלית הראל, מנהל אגף תכנון ורישוי, אדר' שגיא תמרי, מנכ"ל ה.ל.ר, גיא עדו, מנהלת אגף התחדשות עירונית במשרד השיכון והבינוי, עינת גנון וראש צוות הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, מיכל לשם.

כזכור, תכנית ההתחדשות העירונית בקריית משה משתרעת על שטח כולל של כ-1,180 דונם, ומכילה כ-2,200 יח"ד קיימות. התכנית תאפשר בנייה של כ-8,000 יח"ד נוספות ושאר היחידות הקיימות ישודרגו וישופרו. התכנית עתידה גם לטפל באזור התעשייה 'רכטמן' ובשילובו הראוי במתחם הכולל. התכנית מתקיימת בשיתוף פעולה הדוק עם התושבים, ובין היתר, התקיימו מפגשי שיתוף הציבור עם התושבים ונציגי משרד הבינוי והשיכון, יחד עם נציגי העירייה, מקיימים פעילות הסברה נרחבת בכדי לסייע לתושבים לדעת את זכויותיהם.

הפגישה החלה בדבריו של שר השיכון והבנוי, יואב גלנט, שהציג בפני הנוכחים את פעילות משרדו והיעדים אותם הציבו בפניהם. "אני מודה לראש העיר רחובות, רחמים מלול, ולצוות המוביל על המפגש הזה. אני מגיע אחרי סיור שבמהלכו ראינו ונחשפנו לכל אספקט של הפרויקט, והדיון הזה נועד בכדי להתקדם הלאה בפרויקט, חשוב לי מאד שהוא יזכה להצלחה".

ראש העיר, רחמים מלול: "אני מודה לשר ולאנשי משרדו שהגיעו אלינו. העובדה שכבוד השר עצמו יזם את הדיון מעודדת אותנו ומראה על הרצון הגדול שלו ושל אנשי משרדו בהצלחת הפרויקט. אנו מקיימים שיתוף פעולה פורה וטוב עם משרד השיכון והבינוי, הפרויקטים המשותפים שלנו צוברים תנופה ואני מקווה שנצליח לקדם אותם מהר מאד. מדובר במהפכה בקנה מידה ארצי, תכניות פינוי – בינוי הן חשובות מאד גם ברמה החברתית, וגם מבחינת המרקם העירוני בעיר".

ראש העיר בדבריו שיבח את שיתוף הפעולה עם עינת גנון, מנהלת האגף להתחדשות עירונית במשרד השיכון. ראש העיר ציין גם שכדי לקדם תכניות פינוי בינוי בעיר שיוצרות אלפי יח"ד, יש צורך חיוני לחתום על הסכמי גג מול משרד האוצר, על מנת לפתח תשתיות ראויות ולהקים מבני ציבור וחינוך לרווחת האוכלוסייה שתתווסף.

לאחר מכן התייחסה מנהלת אגף התחדשות עירונית במשרד השיכון והבינוי, עינת גנון, לפרויקטים הרבים המתקיימים ברחובות "אנו מקיימים שיתופי פעולה רבים וראויים לציון יחד עם עיריית רחובות. מעבר לפרויקט הדגל שמקודם בשכונת קריית משה, אנו מקדמים תכניות גדולות נוספות. בשכונת קריית משה מתקיימות פעולות של שיתוף הציבור שאני לא מכירה ממקומות אחרים, בטח שלא בהיקף כזה. יש צוותים שעובדים בשכונה, הכשרות לפעילים ותיקים ואף תוקם מנהלת, זה פרויקט דגל חשוב מאד מבחינתי. בנוסף, המשרד מתקצב תכנית ענקית נוספת להתחדשות עירונית במרכז העיר ובשכונות נוספות ברחובות".

מהנדסת העיר, דלית הראל, הציגה מצגת מפורטת שסוקרת את המצב הקיים ברחובות ואת התוכניות העתידיות.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh