רחובות לוקחת צעד נוסף למען הסביבה

רחובות לוקחת צעד נוסף למען הסביבה

חלוקת קומפוסטרים למחזור פסולת אורגנית.

בשורה לתושבים: עיריית רחובות מחדשת את חלוקת הקומפוסטרים – מתקני מחזור לפסולת אורגנית- במחיר מסובסד לתושבי העיר. בימים אלה רכשה עיריית רחובות קומפוסטרים ומציעה אותם לרכישה במחיר מסובסד של 160 ₪ בלבד במקום 360 ₪. מדובר בעוד מהלך של העירייה למען שמירה על הסביבה והתגייסות לצמצום משבר האקלים.

מאחורי היוזמה לעידוד וקידום קומפוסטרים עומדים חברת המועצה איטל בציר אלשיך שיזמה את הרעיון להחזיר את חלוקת הקומפוסטרים וסגן ראש העיר, עו"ד יניב מרקוביץ. 

עפ"י נתוני המשרד להגנת הסביבה, תושב ישראלי זורק לפח האשפה 1.7 ק"ג זבל בכל יום. כ-40% מסך פסולת זו (0.7 ק"ג), מקורה בפסולת אורגנית (שאריות מזון), שיכולה להוות מקור דשן לצמחים, ניתנת לניצול מקסימלי של המזון וללא צורך בתהליך ארוך ומזהם הכרוך בפינוי פסולת.

בימים אלה מציעה העירייה לתושבים לרכוש קומפוסטרים, מתקני מחזור לפסולת אורגנית, באמצעותם ניתן להפריד את הפסולת האורגנית ולייעד אותה לשימוש חוזר, לא מזהם ומועיל לסביבה. הקופוסטרים אותם מציעה העירייה לתושבים הינן בעלות מסובסדת של 160 ₪ המכילים עד 320 ליטרים של פסולת, בשלב הראשון, יקבלו את הקומפוסטרים תושבים שנרשמו ברכישה מרוכזת באירוע "מועדים לסביבה" (באוקט' 2020). תושבים נוספים המעוניינים לרכוש יכולים לפנות לגב' שרונה שלומי מאגף חזות העיר במייל:  sharona@rehovot.muni.il
המלאי מוגבל ולכן החלוקה תתבסס בשיטת כל הקודם זוכה.

לדברי ראש העיר רחמים מלול: "עיריית רחובות ממשיכה לקדם את נושא הקיימות ועידוד שמירה על הסביבה ומגייסת את התושבים למחזר יותר. אנחנו שמחים להציע לתושבים שירות נוסף שיעזור להם לשמור על הסביבה ועל העיר בה אנו חיים".

לדברי סגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר עו"ד יניב מרקוביץ: "אנו שמחים להמשיך את היוזמה של חבר המועצה לשעבר לואיס ברניר לחלוקת קומפוסטרים במחיר מסובסד. איטל פנתה אלי בנושא ומבחינתנו זה חלק בלתי נפרד מהחשיבות הרבה בה אנו כעירייה מעמידים לרשות התושבים את הכלים והמשאבים כדי שיוכלו להיות שותפים פעילים בשמירה על הסביבה".

לדברי חברת המועצה, איטל בציר אלשיך מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא: "כדי להעלות את המודעות  והחשיבות ליצירת קומפוסט אנו מתכננים לקיים פעילויות עם הקהילה, סדנאות קומפוסט ואירועים,  בהמשך לפעילויות שהתקיימו עד היום במסגרת מועדון "קידס בסביבה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh