רחובות נבחרה לפיילוט חדשני למניעת הדבקה בקורונה במוסדות החינוך

רחובות נבחרה לפיילוט חדשני למניעת הדבקה בקורונה במוסדות החינוך

מבין מאות רשויות – רק ארבע , ובהן רחובות, נבחרו לפיילוט חדשני של משרד החינוך והבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה במוסדות החינוך.

הפיילוט, "מגן חינוך" ייצא לדרך בשלושה בתי ספר בעיר– ביה"ס הממלכתי שז"ר, בית הספר חמ"ד "בראשית" ובית הספר היסודי-חרדי "בני משה"* בכל שבוע במשך ארבעה שבועות ייבדקו כל התלמידים והצוותים החינוכיים של בית הספר בבדיקות חדשניות המאפשרות בדיקה של 18 מטושים במבחנה אחת, והתוצאות יגיעו בתוך שעות בודדות בלבד. הפיילוט נערך בבתי הספר המוזכרים לאחר שהושגה הסכמה רחבה של הורי התלמידים והצוותים החינוכיים.

בשבוע הבא יוצא לדרך הפיילוט החדשני במסגרת המאבק בקורונה במוסדות החינוך. הפיילוט הינו יוזמה של משרד החינוך ומשרד הבריאות, בשיתוף פיקוד העורף, הסתדרות המורים והנהגת ההורים הארצית. רחובות נבחרה מבין כל הרשויות להשתתף בפיילוט, עם שלוש רשויות נוספות בלבד.

הפיילוט יערך בשיטת "איגום מטושים" והיא תתבצע בפורמט הבא: בכל שבוע במשך ארבעה שבועות יעברו תלמידי בית הספר והצוותים החינוכיים בדיקות קורונה – בהתאם לקפסולות אליהן הם שייכים. הבדיקה תהיה של כלל תלמידי הקפסולה במבחנה אחת. בתוך שעות ספורות יתקבלו תשובות בהן יתברר אם הקפסולה "נגועה" בנגיף או "נקייה" ממנו. במידה והתוצאות יעידו כי קפסולה "נקייה" – הלימודים יימשכו כסדרם. במידה ותוצאות בדיקות הקפסולה יראו כי ישנו/ה חולה מאומת/ת לקורונה בקפסולה, החולה יבודד באמצעות בדיקות שנערכו באותו מעמד, ורק התלמידים ואנשי הצוות החינוכי שהיו חשופים אליו יונחו להיכנס לבידוד. חשוב לציין כי הבדיקות שייערכו במסגרת הפיילוט יהיו שונות מבדיקות הקורונה הרגילות, תחושת חוסר הנוחות תצטמצם ככל האפשר ותהיה התחשבות מקסימלית בילדים הנבדקים.

על מנת שהפיילוט יוכל לצאת לדרך נדרשה הסכמה רחבה של 85% מההורי התלמידים והתלמידות וצוותי החינוך בבית הספר. בבתי הספר שנבחרו לפיילוט בעיר – בראשית, בני משה ושז"ר הגיעו להסכמה משותפת להתחיל את הפיילוט שיוכל להעניק לילדים, ההורים והמורים וודאות על מצב התחלואה בבית הספר.

לפיילוט שני יתרונות משמעותיים, הראשון מגן על פעילות בית הספר מפני שינויים בתכנית הרמזור. במידה ונתוני התחלואה בעיר יעלו והעיר תוגדר ככתומה או אדומה, בית הספר יוכל להמשיך את פעילותו מאחר והתלמידים וצוותי החינוך נבדקים על בסיס שבועי ובית הספר נחשב לאזור "נקי מקורונה".

היתרון השני מתייחס למשפחות בהן אחד/ת מבני המשפחה שייך לאוכלוסייה בקבוצת סיכון ולכן הם נמנעים או חוששים לשלוח את הילדים למוסדות החינוך. בעזרת הפיילוט בו כל באי בית הספר נבדקים על בסיס שבועי תחושת הביטחון והוודאות תגבר והחשש יוסר.

הפיילוט יוצא לדרך בהתאם להסכמת ההורים והצוותים החינוכיים בבתי הספר הנבחרים. בשלב השני של הפיילוט צפויות להצטרף ערים נוספות כמו תל אביב ומודיעין.

ראש העיר רחמים מלול: "בשונה מההתרחשויות שאירעו עד עכשיו, הפיילוט החדשני יאפשר לנו להפוך מפסיביים – המגלים את החולים רק בדיעבד, לאקטיביים ויוזמים – המנסים להגיע לנגיף ולבודד אותו מוקדם ככל האפשר. בגל הראשון פעלתי על מנת להעביר למשרד הבריאות את המסר כי חשוב לערוך בדיקות קבועות במערכת החינוך, על מנת למנוע הדבקה. אני שמח כי רחובות נבחרה לפיילוט החדשני, ובטוח כי יישום הפרויקט יסייע להורים לחוש ביטחון בשליחת ילדיהם למערכת החינוך- ויסייע לעיריית רחובות במניעת תחלואה והדבקה במערכת החינוך".

מ"מ ראש העיר, מחזיק תיק החינוך זהר בלום: אנחנו ממשיכים במאבק בנגיף הקורונה בעיר ובמוסדות החינוך. רחובות נבחרה להשתתף בפיילוט חדשני מבין מאות רשויות, הפיילוט יוכל להחזיר את השגרה למוסדות החינוך ולשגרת חייהם של התלמידים, התלמידות, הצוותים החינוכיים וההורים. אנחנו מתחילים את הפיילוט בשבוע הבא ומקווים להצלחתו".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך והנוער: "אני מברכת על הבחירה ברחובות לפיילוט הארצי. הפיילוט יעניק לנו תחושה שהפכה לזרה בחודשים האחרונים והיא – ודאות. אנחנו נוכל לדעת בכל שבוע מה מצב התחלואה בבית הספר, האם ישנם חולים, איזו קפסולה נחשפה לחולה מאומת ועל מי להיכנס לבידוד. אני מודה להורים, לתלמידים ולצוותים החינוכיים על שיתוף הפעולה וההירתמות לטובת נושא חשוב זה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh