"שורשי המוסיקה של יהדות ארצות ערב מבית אבא ועד ימינו"

"שורשי המוסיקה של יהדות ארצות ערב מבית אבא ועד ימינו"

הקתדרה העממית רחובות תפתח בקרוב סדרה חדשה וייחודית בהנחייתו של עורך הדין והאקטיביסט, עורך מגזין התרבות 'קפה גיברלטר', אופיר טובול, בנושא שורשי המוזיקה של יהדות ארצות ערב. מדובר בסדרה שתשלב הרצאה, דיאלוג עם האמן המתארח ומוסיקה חיה. המופע הראשון בסדרה יתקיים ביום רביעי (25.1) בשעה 20:30 בבית יד לבנים ברחובות ובמסגרתו יתארח הזמר והיוצר המשפיע, זוכה פרס מפעל חיים של אוניברסיטת בר אילן, אביהו מדינה. המפגש יעסוק בשורשי המוסיקה הישראלית מתימן ועד כאן.

עוד בתפוצות ישראל בארצות ערב, היוו היהודים תפקיד מרכזי בעולם התרבות בכלל ובמוסיקה בפרט. לאחר השיבה ארצה, עולם השירים היהודי – ערבי 'עשה עליה' והמשיך להתפתח גם בישראל, בתנאים חדשים ומאתגרים במיוחד. הסדרה החדשה מציגה את הדרך שעברה המוסיקה של יהדות ערב עד למעמדה כיום במרכז הקונצנזוס הישראלי.

מנהל הקתדרה העממית רחובות, אודי קדם: "מדובר על סדרה ייחודית, מרגשת ומשמעותית מאחר והקתדרה העממית ברחובות רוצה למשוך אליה כל העת קהלים חדשים. אין לי ספק שהסדרה תעורר מחשבה ועניין בקרב כל אחד ואחת מן הצופים שיגיעו לצפות בה, היא מציגה את המוסיקה הנהדרת של ארצות ערב מצד אחד, ומנגד את האופן שבו החברה הישראלית התייחסה אל המוסיקה הזו ואל האמנים שייצגו אותה במשך השנים".

בהמשך הסדרה יתארח בתאריך ה-1.3 סולן להקת 'שפתיים', חיים אוליאל, על מוזיקה שורשית ממרוקו ועד מוזיקה עכשווית ישראלית. המופע הסוגר של הסדרה יתקיים בתאריך 17.5 ובמסגרתו יתקיים ראיון מעמיק עם יאיר דלאל, על היוצרים הגדולים של עיראק, כולל ביצועים חיים מיוחדים לאירוע.

ניתן לרכוש מנוי לשלושת מפגשי הסדרה בעלות של 150 ₪ או כרטיס כניסה חד פעמי בעלות של 60 ₪. לפרטים ולהרשמה – 08-9390390 או באתר החברה העירונית בכתובת www.ironit-rehovot.co.il/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh