שיווק בפייסבוק: מדריך לפרסום בפייסבוק לעסקים

שיווק בפייסבוק: מדריך לפרסום בפייסבוק לעסקים

לקוחות פוטנציאליים כבר מחפשים עסקים כמו שלך בפייסבוק. שיווק בפייסבוק היא הדרך היחידה להתחבר אליהם.

אם אתה מותג שרוצה לצמוח במדיה החברתית, שליטה בשיווק בפייסבוק היא המפתח.

יותר מ-2.8 מיליארד אנשים משתמשים בפלטפורמה מדי חודש. זה הרבה לקוחות פוטנציאליים לעסק שלך.

העניין בפייסבוק: למרות שאתם עשויים לחשוב שזה רק מקום שבו דודה שלכם יכולה להשאיר תגובות על תמונות החופשה שלכם, זה גם מקום שבו קהלים יכולים להתחבר לעסקים גדולים וקטנים.

למעשה, שני שלישים ממשתמשי פייסבוק מדווחים על ביקור בדף פייסבוק עסקי מקומי לפחות פעם בשבוע. השוק הדיגיטלי הזה שוקק חיים.

זה נכון, אנשים מחפשים את העסק שלך! אבל אם אתה רוצה להתחבר לאותם אנשים, אתה לא יכול פשוט להסתמך על מזל. אסטרטגיה שיווקית ממוקדת של פייסבוק היא חיונית.
מוכן ללמוד שיווק בפייסבוק? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על פרסום בפייסבוק.

מדריך לפרסום בפייסבוק לעסקים

אם אתה עובד עם תקציב מוגבל, יש לנו חדשות טובות: הגדרת דף פייסבוק לעסק שלך היא לגמרי בחינם.

לאחר מכן, אתה יכול להשתמש בו כדי ליצור תוכן, לשתף את פרטי הקשר שלך, לקשר לאתר שלך, לבנות קטלוג מוצרים ולתקשר עם הלקוחות שלך… גם בחינם.

השלב הראשון הוא להקים את דף הפייסבוק (האם הזכרנו שהוא בחינם?). פעולה זו מתבצעת באופן הבא:

  1. עבור אל facebook.com/pages/create (הערה: תצטרך להיות מחובר לחשבון האישי שלך כדי להתחיל, אך אל תדאג: המידע האישי שלך לא יופיע בדף העסק החדש שלך.)
  2. בחר את סוג הדף שלך: עסק/מותג או דמות קהילתית/ציבורית
  3. הזן את פרטי העסק שלך.
  4. העלה את הפרופיל שלך ותמונות נושא. הקפד להשתמש בגדלים התמונות האופטימליים עבור פייסבוק כדי שהם יראו במיטבם.
  5. לחץ על ערוך פרטי דף: כאן, אתה יכול למלא את התיאור שלך, פרטי קשר וכל פרטים רלוונטיים אחרים כמו שעות פעילות.
  6. לחץ על צור דף @Username כדי לשנות את כתובת ה- URL של הדף שלך. זה יכול להיות באורך של עד 50 תווים ועוזר לאנשים למצוא אותך בקלות בפייסבוק.
  7. לחץ על הוסף לחצן מתחת לתמונת הנושא שלך כדי להגדיר קריאה לפעולה כמו "קנייה" או "צור קשר".

סוגי פוסטים בפייסבוק

עכשיו שיש לך דף עסקי בפייסבוק… הגיע הזמן ליצור תוכן מסוים.

בפייסבוק, אתה יכול ליצור כמה סוגים שונים של פוסטים. לכל אחד מהם יש את היתרונות שלהם והוא יכול להצית מעורבות בדרכים שונות. סביר להניח שהאסטרטגיה והמטרות של המותג שלך במדיה החברתית ישפיעו על סגנון הפוסטים שתפרסם.

כאן, אנחנו מפרקים את כל האפשרויות השונות שיש לך לפוסטים בדף הפייסבוק, כולל דוגמאות כדי לעורר קצת השראה.

פוסט סטטוס בפייסבוק

זה הפוסט בפייסבוק שיש בו רק טקסט.

רק מילים. אין תמונות. אין סרטונים. אין קישורים.

הם ישירים ולעניין, אבל אם המטרה שלך היא להניע תנועה לאתר שלך או להמיר, פוסט סטטוס אינן אפשרות מצוינת. האלגוריתם של הרשת החברתית גם לא כל כך אוהב את הפוסטים החשופים האלה, והם בדרך כלל לא מקבלים הרבה תפוצה בניוז פיד.

השתמש בפוסט סטטוס כדי לשאול שאלה או קריאה לקבלת משוב.

פוסטים של טקסט יכולים גם להיות שימושיים לשיתוף מידע חשוב שהקהל שלך עשוי לחפש בדף שלך, כגון זמינות כרטיסים או עדכון  שעות פתיחה.

פוסט תמונה בפייסבוק

באופן כללי, פוסטים של תמונות רואים מעורבות גבוהה בהרבה מאשר פוסטים של טקסט. תמונה המושכת את העין (או איור או אינפוגרפיקה, אנחנו לא בררניים!) היא דרך מצוינת לתפוס את תשומת הלב של לקוח פוטנציאלי שגולל בניוז פיד שלו.

במיוחד עבור עסקים ממוקדי מוצר, תמונות המציגות את הסחורה בפעולה יכולות להיות ממש יעילות.

פוסט סרטון בפייסבוק

פוסטים של סרטונים רואים שיעורי מעורבות גבוהים אף יותר מאשר פוסטים של תמונות. בין אם מדובר על סרטון קצר ומתוק או בוידאו ארוך יותר, שצולם בצורה אמנותית עם נרטיב, וידאו יכול להיות משכנע להפליא.

בפייסבוק, סרטון מופעל באופן אוטומטי בניוז פיד, כך שכולכם בטוחים שתקלטו את תשומת הלב של המשתמשים. זו המלכודת המושלמת!

פוסט סרטון בשידור חי בפייסבוק

אם סרטונים מוקלטים מראש אינם הקטע שלך, נסה להתעסק עם Live.

סרטון פייסבוק בשידור חי מאוד פופולרי — סרטון בשידור חי הוא דרך אינטימית ואותנטית להתחבר לעוקבים. שידורים אלה יכולים לשמש עבור שאלות ותשובות, סיורים מאחורי הקלעים, הדגמות מוצר ועוד.

פוסט עם קישור

פוסט עם קישור הוא פוסט שמשתף כתובת URL עם העוקבים שלך. פשוט הדבק קישור בתיבת, תצוגה מקדימה של אתר האינטרנט מוצג באופן אוטומטי. (האם זה טכנולוגיה או קסם? ייתכן שלעולם לא נדע.)

אתה יכול לשתף קישור לאתר שלך, אבל אתה יכול גם לשתף תוכן ממקורות אחרים – כמו מאמר מעניין הקשור לתעשייה שלך. לא משנה מה התוכן, הקפד להוסיף כמה מילים משלך לפוסט לפני שתלחץ על פרסם, כדי לתת לקוראים שלך קצת הקשר.

עוד דבר אחד שכדאי לזכור: פוסטים בקישור מקבלים מעורבות רבה יותר מאשר פוסטים בטקסט רגיל, אך הרבה פחות מתמונות וסרטונים.

סיפורים Stories בפייסבוק

בדיוק כמו Instagram Stories, סטוריז בפייסבוק הם פוסטים של תמונות או סרטונים קצרים בפורמט אנכי שנעלמים לאחר 24 שעות. תמונות מופיעות במשך חמש שניות, וסרטונים יכולים להיות באורך של עד 20 שניות.

Facebook Stories נמצאים בחלק העליון של הניוז פיד – מה שאומר שהם חסינים לאלגוריתם של פייסבוק . ייתכן שזו הסיבה שיותר מחצי מיליארד אנשים צופים בסטורי בפייסבוק מדי יום.

פוסט מוצמד

פוסט מוצמד הוא כל פוסט רגיל בפייסבוק שנשאר בראש הדף שלך. זה מבטיח שזה הדבר הראשון שאנשים יראו כשהם ביקרו בדף שלך.

לאחר שיצרת את הפוסט עצמו – בין אם זה פוסט טקסט, תמונה או וידאו – פשוט לחץ על שלוש הנקודות בפינה השמאלית. תהיה לך אפשרות "הצמד פוסט".

פרסום מודעות בפייסבוק

לא כל מה שאתה מפרסם בדף הפייסבוק שלך יגיע לעוקבים שלך בניוז פיד שלהם. אתה עלול להיות מופתע מאחוז העוקבים שהפוסטים האורגניים שלך יגיעו אליהם:

  • לדפים עם פחות מ-10,000 עוקבים: 8.18% תפוצה אורגנית
  • לדפים עם יותר מ-10,000 עוקבים: 2.59% תפוצה אורגנית

לטוב ולרע, האלגוריתם של פייסבוק מתעדף פוסטים מחברים ובני משפחה של משתמשים. משמעות הדבר היא כי עסקים ומותגים לפעמים פשוט לא יכול להתבלט מהקהל.

לפעמים, התוכן שלך רק צריך דחיפה קטנה. למרבה המזל, אתה יכול להרחיב את התפוצה שלך מבלי לשבור את הארנק באמצעות שיווק מודעות בפייסבוק. בדומה לפרסום רגיל, בפרסום מודעת פייסבוק אתה משלם כדי לשתף אותו עם קהל ספציפי ומפולח. המטרה היא להציג את המותג שלך מול העיניים הנכונות, אם המטרה שלך היא לבנות מודעות למותג, מעורבות או תנועה.

כלים אחרים של פייסבוק

לאחר שתרגיש בנוח עם הפעלת הדף בפייסבוק, יש הרבה דרכים נוספות שבהן מותגים יכולים למצוא הזדמנויות למעורבות מעבר לפוסטים ותגובות.

מנהל העסקים של פייסבוק

כדי לקדם את דף הפייסבוק שלך לשלב הבא, כדאי להגדיר גם את Business Manager של פייסבוק. ההגדרה של פייסבוק :  "תחנה אחת לניהול כלים עסקיים, נכסים עסקיים וגישה של עובדים לנכסים אלה".

במונחים פשוטים יותר, Business Manager הוא כלי שמאפשר לך לנהל את הפוסטים האורגניים והתשלום שלך בפייסבוק. זה גם מאפשר לך לעבוד ביעילות עם חברי צוות וקבלנים חיצוניים וסוכנויות.

קבוצות פייסבוק

קבוצות הן עוד כלי נהדר שאתה יכול להשתמש כדי להגביר את המעורבות. במובן מסוים, קבוצות הן כמו המקבילה המקוונת של בית הקפה או המרכז הקהילתי האהוב עליך. הם מרחבים דיגיטליים עבור אנשים לשתף מידע ורעיונות… ובתקווה, תשוקה למותג שלך. עם 1.4 מיליארד אנשים שמשתמשים בקבוצות פייסבוק מדי חודש, קהל גדול מכדי להתעלם ממנו.

אתה יכול גם להשתמש בקבוצות פייסבוק כדי להציג את המומחיות שלך ולספק ערך מוסף לאוהדים שלך, עם תוכן בונוס או מבצעים מיוחדים שהם רק עבור "חברים". זוהי דרך מצוינת לבנות אמון ונאמנות מתמשכת.

צ'אט בוט פייסבוק (הידוע גם בוט מסנג'ר של פייסבוק)

משתמשי פייסבוק מחליפים 20 מיליארד הודעות עם עסקים מדי חודש. עשרים מיליארד! אם אינך זמין לשיחה עם הלקוחות שלך באמצעות פלטפורמה זו, ייתכן שתפספס הזדמנות.

עם זאת, לא מדובר רק בהגדרת Messenger של פייסבוק. מדובר בתגובה אוטומטית להודעות של לקוחות. המחקר של פייסבוק מראה שמשתמשים מצפים שעסק יגיב כמעט מיד. משתמש אחד שנסקר בפייסבוק אמר שהוא יחכה רק 10 דקות לתגובה לפני שיעבור למותג אחר.

הפתרון לציפיות האלה? צ'אטבוטים: כלי תגובה אוטומטיים שתמיד פועלים כדי לעזור ללקוח מתעניין,

איך למדוד הצלחה בפייסבוק

שיווק מוצלח בפייסבוק דורש תחזוקה: זה לא מצב של שגר-ושכח.

מעקב ומדידה הם חיוניים, בשביל שאתה תוכל להבין מה עבד ומה לא. בדרך זו, אתה יכול ללמוד ולנסות שוב כך שהאסטרטגיה שלך משתפרת כל הזמן.

שיווק בפייסבוק לסיכום

בשורה התחתונה יש לי הרבה מה לכתוב כשמדובר בשיווק בפייסבוק. אבל החדשות הטובות הן שאתה יכול להתחיל לשווק בלי להשקיע אגורה. אז תיכנס לפייסבוק, תלכלך את הידיים ותלמד תוך כדי תנועה. נהל את הנוכחות שלך בפייסבוק: אתה יכול לתזמן פוסטים, לשתף וידאו, לערב את הקהל ולמדוד את ההשפעה של הפוסטים שלך.

המאמר נכתב ע"י מנכ"ל חברת קרית טק פתרונות דיגיטליים לעסקים Kiryatech Digital Solutions במידה ונשארו לכם שאלות בנוגע לשיווק בפייסבוק היכנסו לאתר שלנו, השאירו לנו פרטים ואנחנו ניתן לכם את נקודת המבט שלנו לגבי שיווק בפייסבוק ופתרונות דיגיטליים אחרים עבור העסק שלכם.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh