שימו לב: רחובות מחלקת אהבת חינם

שימו לב: רחובות מחלקת אהבת חינם

פרויקט הכנת וחלוקת לבבות יוצא לדרך שוב – התושבים מוזמנים להכין כרית לב קטנה מחומרי יצירה הקיימים בבית ובהמשך החברה העירונית רחובות תדאג לחלק זאת למי שזקוקים לחיבוק.

לפרטים, הוראות הכנה ומענה לשאלות, באתר החברה העירונית: https://bit.ly/3bAkwDS

עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות, יוצאות במיזם משותף בשם "שימו לב: רחובות מחלקת אהבת חינם", שנועד להפיץ אהבה וחיבוק מרחוק לכל מי שזקוק לו בימים אלה – מאושפזים בבית חולים קפלן, בתי אבות בעיר, הוסטלים ועוד. במסגרת הפרויקט, יכינו התושבים לבבות רכים, נעימים, ססגוניים כאלו שהנושא אותם יוכל לקחת איתו בתיק, להניח למראשותיו במיטה, על שולחן הסלון וכל מקום שיזכיר להם שמישהו חשב עליהם. את הלב או הלבבות ניתן להכין מכל בד הנמצא בבית, עם חוט ומחט, עם רקמה או בלעדיה, כפתורים, סרטים, חומר מילוי פשוט וכמובן הרבה אהבה, כוונה ולב רחב. לאחר הסגר, יפרסמו בדף הפייסבוק של החברה העירונית רחובות את מוקדי איסוף הלבבות שהוכנו ויגיעו לאסוף מבתיהם של מי שנבצר מהם לצאת.

אז איך מכינים לבבות, ויוצרים יש מאין? לשם כך נזדקק לחתיכת בד שאין בה שימוש (חולצת טריקו, סדין ישן או מפה דהויה), נצייר גזרה של לב על נייר או קרטון, נניח על הבד ונגזור לנו שתי חתיכות זהות. בשלב זה אם נרצה לקשט – נוכל לעטר את חתיכות הבד הגזורות ולתפור עליהן כפתורים, סרטים צבעוניים, בדים נוספים – ככל העולה על רוחנו. נצמיד את שתי חתיכות הבד זו לזו, ונתפור את השוליים שלהם זה לזה, קצת לפני שנסיים את התפירה, נמלא את הלב בכל חומר מילוי שיש לנו בבית (צמר גפן, אקרילן חוטי צמר ועוד). ואחרי שסגרנו ותפרנו וסיימנו – הלב שלנו מוכן לצאת מאיתנו ולהגיע למישהו שצריך חיבוק ואהבה.

לתיאום איסוף הלבבות המוכנים, ניתן ליצור קשר במייל: tarbut.havazelet@gmail.com

את הפרויקט יזמה נורית שי, תושבת העיר, דור שני ברחובות, מנחת מעגלי מדיטציה בבית התרבות ע"ש סמילנסקי, במרחב לגוף ונפש של החברה העירונית רחובות. נורית עובדת גם כמלווה רוחנית, לאנשים החווים משבר, אובדן, בדידות, מחלה ואף מחלה קשה, מנחת קבוצות למשפחות שכולות בארגון יד לבנים ברחובות, ומלווה רוחנית בקליניקה פרטית.

לדברי אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "כבר נאמר, ש"אהבת לרעך כמוך" הוא כלל גדול בתורה. הקהילה ברחובות מרבה להביע סולידריות וערבות הדדית איש לרעהו, והדבר נדרש בייחוד בימי סגר אלו בהם הרשת גועשת ורבות אי-ההסכמות בעם. לפרויקט זה יש ערך מיוחד בהדגשת ערכי הנתינה ואהבת החינם"

לדברי נורית שי, יוזמת הפרויקט: "מניסיוני, אני יודעת כמה חשובים אהבה וחיבוק, על מנת להתמודד עם משברים קטנים וגדולים בחיינו.  בימים אלו, על מנת להביע אהבה ולשלוח חיבוק גם מרחוק, חשבתי לבטא זאת באמצעות העברת לב ייחודי שהוכן באהבה ובעבודת יד. הלב מסמל חום, אהבה ואנושיות ודווקא בתקופה הזו בה אנו רחוקים ריחוק חדש ולא מוכר, אנו זקוקים יותר מתמיד לתת ולקבל את האהבה הזו בדרכים שונות. אני מאמינה שלכל אחת ואחד מאתנו יש את הדרך המיוחדת שלה ושלו בחיים וכל מה שצריך זה להקשיב ללב".

לסרטון הדרכה להכנת הלבבות:

https://www.youtube.com/watch?v=CBa67RfKDfo&feature=youtu.be&ab_channel=RehovotCity

הוראות הכנה באתר החברה העירונית רחובות:

https://www.ironit-rehovot.co.il/pdf/A220.pdf

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh