שיעורי נהיגה על אופניים חשמליים לתלמידים ביה״ס

שיעורי נהיגה על אופניים חשמליים לתלמידים ביה״ס

בעקבות העלייה בשימוש באופניים חשמליים בקרב בני נוער בישראל, החליטה עיריית רחובות לקיים שיעורי נהיגה על אופניים חשמליים בבתי הספר בעיר. לאחר שהפיילוט עבר בהצלחה, תונהג התכנית בכל בתי הספר ברחבי העיר

עיריית רחובות החליטה לקיים שיעורי נהיגה לתלמידי בתי הספר בעיר, הכוללים הדרכה עיונית והדרכה מעשית ברכיבה על אופניים חשמליים, וזאת על רקע הדיווחים אודות עליה במעורבותם של רוכבי האופניים החשמליים בתאונות מסוכנות ואירועי בטיחות.

כידוע, האופניים החשמליים הפכו לכלי תחבורה שימושי במיוחד בקרב בני הנוער, שלא תמיד מכירים או מצייתים לחוקי התנועה. למרות החוק הקיים שנועד להגביל את גיל הרוכב, בפועל, כפי שמתברר, הוא כמעט ואינו נאכף. יתרה מכך, המדינה לא מחייבת את הרוכב בתיאוריה או בקבלת רישיון. בעיריית רחובות, כאמור, החליטו להילחם בתופעה המסוכנת, ובאמצעות מחלקת הילדים והנוער ויחד עם אגף החינוך, החלה העיריה בפיילוט שנועד להקנות לרוכבים הצעירים ידע, מידע והתנסות מעשית. הפרויקט פעל בשלב הראשון ב-9 כיתות י"א בתיכון 'קציר' בעיר, כאשר כל כיתה עברה שעת הדרכה עיונית ושעת הדרכה מעשית ברכיבה. הדגשים שהועברו למשתתפים היו: חוקי תנועה, הכרת התמרורים, יציבות, בטיחות, חבישת קסדה ועוד. לפני כשבוע התקיים השלב השני בפרויקט, לכל שכבת י"א בבית ספר 'דה שליט' בעיר, כאשר המטרה בהמשך היא להרחיב את הפרויקט לכלל התיכונים ברחובות.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "זו הזדמנות נפלאה עבור בני הנוער ללמוד בהרחבה על כלי הרכב הזה שנקרא 'אופניים חשמליים'. בני הנוער נוטים לראות בו משהו טריוויאלי, אך המציאות היא שמדובר בכלי רכב שעלול לסכן את חייהם ואת חיי הסובבים. היוזמה שלנו לקיים 'שיעורי נהיגה' על אופניים חשמליים נועדה להעניק להם ידע שלא מוקנה להם מאף גורם רשמי אחר".

עו"ד מתן דיל- סגן ראש העיר ומחזיק תיק נוער וצעירים: "אנו מלמדים את בני הנוער כיום בכדי לנסות ולהשפיע על עתידם בכל הקשור לתרבות נהיגה על אופניים חשמליים, ובכלל על כלי רכב. שוחחתי עם חלק מבני הנוער שלקחו חלק בפרויקט, התרשמתי מכך שהם מעוניינים במידע שיסייע להם לנהוג בהתאם לחוקים ולתקנות. לאור הצלחת הפיילוט שקיימנו, החלטנו כי כלל בני הנוער בכיתות י' – יא' ברחובות יעברו הכשרה דומה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh