"שכול": תערוכה לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

"שכול": תערוכה לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

פתיחת התערוכה במוצ"ש, כ"ח בניסן תשפ"א, 10.4.21 בשעה 20:30

בבית יד לבנים, בניהולה של החברה העירונית רחובות, תיפתח תערוכה מיוחדת ומרגשת לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, תערוכה העוסקת בשכול ומביאה לידי ביטוי את הצער והכאב הגדול, באמצעות החומר.

פתיחת התערוכה במוצאי שבת, 10.4, בשעה 20:30 ונעילתה ב-27.5. את התערוכה אוצרת רעיה קידר והיצירות המשתתפות בתערוכה הן של 12 אמנים: אילון ערמון, אלינור רותם, אמנון גרוף, אמנון לפקין, יהודה גולדין, ליפז גולן, מיכאל בן אבו, נגה יודקביק עציוני, סבינה סעד, ענת נגב, רעיה טרינקר, ריקי פוך.

לדברי רעיה קידר, אוצרת התערוכה: "תריסר אמנים מתייחסים לשכול בטכניקות שונות ומגוונות, ביניהם אמנים הקשורים לשכול באופן ישיר, אחרים בקשר קרוב וקשר רחוק יותר, אך אף אחד מאיתנו, אמנים ותושבי ישראל, איננו מרוחק רגשית מחוויית השכול שנעשה בעל כורחנו לאתוס מקשר. יום הזיכרון הינו יום בו כולנו חשים את הצער העמוק על אלה שנתנו את חייהם למען שאנו נוכל להמשיך בחיינו. האומנים והאומניות המציגים בתערוכה זו הצליחו להביא את הצער והכאב בחומר, בצורה וברוח לכדי תערוכה מכובדת רגישה ויפה. הפירמידה נוכחת כקבר בתרבות האנושית אלפי שנים והיא נוכחת גם בתערוכה זו במיצב של האומנית רעיה טרינקר וסביבו מתלכדות כל יתר העבודות לכדי סיפור אחד. המטוס המתפרק של יהודה גולדין נמצא מערכה אווירית, עצי הברוש של מיכאל בן אבו ואלינור רותם המזוהים עם בתי קברות, זרי זיכרון ואבלות, אחד מסמליו של יום הזיכרון נראים בעבודותיהם של אילון ערמון, נגה יודקביק עציוני וענת נגב. אמנון גרוף מציג תחריט בו רואים כפות ידיים נטולות גוף לופתות חייל. אלונקות הנייר של ריקי פוך העומדות להיקרע בכל רגע מכובד המשקל של החייל המפונה משדה הקרב. אמנון לפקין נעץ סיכות לתהלוכת לוויה של חייל וסבינה סעד מביאה לעבודתה את צמד המילים "צעיר לנצח".

לדברי רחמים מלול, ראש העיר:  "לצד הטקסים העירוניים, אנו מציינים השנה את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה גם באמצעות תערוכה ייחודית ומרגשת העוסקת בשכול. ביום הזה, המאחד את העם, נעלמים השסעים, וכולנו מתאחדים עם המשפחות השכולות ומתפללים שהמעגל הזה לא יתרחב יותר לעולם".

לדברי עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות: "מיד לאחר הפסח נקיים סדרת אירועים לציון המועדים המיוחדים ובהם יום הזיכרון לחללי צה"ל. התערוכה הצפויה להיפתח עוסקת בשכול ותביא לידי ביטוי ביצירות שונות את התחושות הכואבות הן כעם והן כפרט".

לדברי אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית: "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הוא יום המאחד את כל העם בישראל בהזדהות עם כאבן של המשפחות השכולות וזיכרון הנופלים. עבודות האמנות המוצגות בתערוכה, אשר עוסקות בקודש הקודשים של החברה הישראלית, מנציחות את כאב השכול המשותף לכולנו, כעם, ומחזקות את החיבורים בחברה הישראלית."

שעות ביקור בתערוכה בכפוף להנחיות התו הירוק:

ימים א', ב', ד', ה' 15:00-08:30, יום ג' 13:00-08:30, 18:30-16:30

ערב יום הזיכרון, 13.4.21 בתיאום מראש, יום הזיכרון, 14.4.21, 12:00-08:30, יום העצמאות – סגור

בית יד-לבנים, רחוב הבנים 10 רחובות, טל. 08-9453891, 08-9466503, yad-labanim@rehovot.muni.il

בתמונה: יצירה של רעיה טרינקר, אחת האמניות שמציגות בתערוכה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh