שלבי חקירת סחר בסמים

שלבי חקירת סחר בסמים

סחר בסמים היא עבירה קשה שכוללת בתוכה עונשי מאסר כבדים, המשטרה ומערכת האכיפה במדינת ישראל עושות מאמרים רבים בכדי למגר את תופעת הסמים לרבות מיגור מוחלט של סחר בסמים, בין אם מדובר על סמים קלים או סמים קשים אחרים, חומרת העבירה היא כבדה מאוד, בתי הדין נוטים להחמיר מאוד עם הענשיה במקרי סחר בסמים זאת בכדי לייצר הרתעה ולמנוע את המשך הפעילות של שרשרת אספקת הסמים אל מדינת ישראל.

על פי נתוני משרד האומות המאוחדות לסמים, ההערכה היא כי גודל שוק הסמים העולמי נע סביב 321.6 מיליארד דולר רק בשנת 2003. עד כמה שהסכום הזה נשמע לא ריאלי ומציאותי עדיין אלו העובדות ותעשיית סחר הסמים משגשגת מאוד, לכן רוצים בתי הדין במדינת ישראל לדלדל את התופעה, סיבה נוספת לכך היא כי קיים חשש שמא כספים אלו גם משמשים כחלק מפעילות של ארגוני טרור.

מאז, סחר בסמים המשיך לאיים על אכיפת החוק, ביטחון המדינה ובריאות הציבור בישראל. לא פעם בזכות ייצוג של סנגור פלילי מומחה, רבים המואשמים בסחר בסמים הצליחו גם לקבל שחרור בערבות בהתאם למקרה.

בשנת 2016, למשל, כ- 174 בני אדם מתו כתוצאה משימוש יתר בסמים והרעלה, אשר גברו על מקרי מוות ברצח, כלי ירייה, התאבדות וקרס תאונות דרכים. יש לציין כי לאופיואיד הייתה השפעה איומה בישראל ובעולם כולו.

בשנת 2017, פנטניל ואופיואידים סינתטיים אחרים גרמו ליותר מ -30 מקרי מוות, וזה מדאיג.

כיצד חוקרת המשטרה בישראל סחר בסמים?

סחר בסמים שונה מפשעים אחרים משום שהוא מבוצע בדרך כלל על ידי אנשים רבים העוקבים אחר מערכות מסובכות ומתמחות.

במשך שנים השתמשו כוחות המשטרה בארה"ב בחקירה פלילית רגילה / טיפוסית. אבל זה לא עבד.

ברון הסמים, למשל, יכול להימנע מהרשעה והעמדה לדין בגלל היעדר ראיות. ואז, טכניקות חקירה מעשיות ומודרניות הפכו פופולריות.

פעולה סמויה, למשל, היא הפיתרון המבוקש ביותר שעוקבת אחר חקירת המשטרה. מבצע סמוי הוא המקום בו סוכן אכיפת החוק מסתנן לארגון פשיעה ספציפי בכדי להשיג ראיות. טכניקת חקירה מסוכנת, פעולה סמויה, נעשית על ידי גורם מוסמך מספיק. זה מתבצע באישור האנשים הסמכותיים.

גורמי אכיפת החוק מתחפשים לרכוש את אמונם של ארגון לבדוק מידע סודי כלשהו.

טכניקת חקירה יעילה נוספת היא מסירה מבוקרת. בניגוד למבצע סמוי, מסירה מבוקרת מאפשרת הובלת סמים לא חוקיים למי שסידר את המשלוח.

כפי שהשם מרמז, טכניקת אכיפת החוק הזו נמצאת בפיקוח של רשויות מודאגות. מכיוון שהרשות המתאימה מנהלת זאת, גילוי מבוקר לא ייחשב כעבירה או אחריות פלילית. אסטרטגיה נוספת לחקירת סחר בסמים היא באמצעות מעקב אלקטרוני. דוגמאות כוללות יירוט תקשורת והאזנות סתר. כמו מסירה מבוקרת ותפעול סמוי, מעקב אלקטרוני נעשה בהתאם לדרישות החוק הקיימות במדינה כדי להגן על חופש הפרט ללא הפרעה. למרות זאת, מעקב אלקטרוני היה דיון במדינות שונות בעולם בשנים האחרונות.

עונשים לאנשים המבצעים סחר בסמים

בהשוואה להחזקת סמים, סחר בסמים הוא פשע חמור יותר. כשמדובר באשמת סחר בסמים, ניתן להחיל אותם על קרטלי רחוב קטנים או גדולים. אך העונש משתנה בהתאם לסוג התרופה שנמכרת ולאופי הפעולה.למשל, עבור סחר במריחואנה, סוחרים או קרטלים עשויים לרצות 10 שנות מאסר לכל היותר עם קנס של עשרות אלפי שקלים. בגין סחר בהרואין, סוחרים עלולים להישאר מעל 25 שנות מאסר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh