"תגלית"- בקרית משה

"תגלית"- בקרית משה

קבוצה של סטודנטים יהודים מארה"ב, אשר הגיעו ארצה במסגרת יוזמה אקדמית חדשה של פרויקט תגלית, ביקרה לאחרונה בקהילת יוצאי אתיופיה שבשכונת קריית משה בעיר.

ראש העיר רחמים מלול, ברך את המשתתפים וציין כי הוא רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשר בין יהדות התפוצות לחברה הישראלית ובתוכה גם לקהילה המיוחדת של יוצאי אתיופיה.

הקבוצה סיימה ביקור בן שבועיים במסגרת "תגלית אקדמאית", יוזמה המציעה לסטודנטים יהודים מרחבי העולם להשתתף בסיור מיוחד של פרויקט תגלית בן 13 ימים, במסגרתו השתתפו בקורסים אקדמאיים באוניברסיטאות המובילות בישראל. התכנית מזכה את המשתתפים בשלוש נקודות זכות אקדמאיות עם חזרתם לאוניברסיטה בעיר מגוריהם בארה"ב.

הייחודיות של תגלית אקדמית באה לידי ביטוי בכך שרוב ההרצאות מתבצעות בשטח רלוונטי לאופי הקורס ומשתלבות עם מסלול רגיל של תגלית הכולל ביקור באתרי מורשת, תרבות ובילוי. ברחובות, התרכזו המשתתפים בהכרת החברה הישראלית, בשיתוף עם מרכז הינם לסובלנות חברתית, עמותת שורשים והאוניברסיטה העברית. הקבוצה התארחה בבתי התושבים לטקס בונה מסורתי ושמעה מהם על המסורת העשירה והמיוחדת של העדה האתיופית. לאחר מכן התנדבה הקבוצה במועדון חץ קדימה שבשכונת קרית משה, המפעיל חוגים וסיוע לימודי לילדי השכונה. ירון קנר, מנהל מרכז הינם, הודה למארחים על שפתחו את ליבם ובתיהם לאורחים מחו"ל, כמו גם לעיריית רחובות על התמיכה רבת השנים בפעילות לקידום חברה סובלנית ומשותפת בעיר.

עיריית רחובות מעודדת מזה כשנתיים ביקור של קבוצות המגיעות במסגרת מסעות מרכז הינם לאירוח בקהילת יוצאי אתיופיה בעיר. ראש העיר, רחמים מלול, ברך את המשתתפים וציין כי הוא רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשר בין יהדות התפוצות לחברה הישראלית ובתוכה גם לקהילה המיוחדת של יוצאי אתיופיה.

"תגלית שמה לעצמה למטרה לחדש ולהתחדש באופן מתמיד בתכניות שאנו מציעים, ובעומק של הקשר שהמשתתפים שלנו מייצרים עם החברה הישראלית." אומרת אלה חצב, מנהלת תכניות מיוחדות בתגלית, ומוסיפה "ההכרות עם האתרים, ההיסטוריה והארץ משמעותית מאוד לחוויה החינוכית שאנו מעניקים למשתתפי תגלית, אך ההשפעה החזקה והמתמשכת ביותר מגיעה מהקשר האישי שנוצר במהלך הסיור עם ישראלים. חוויות של אירוח בבתים, מפגש עם קהילות מגוונות ושיחות עמוקות עם אנשים שונים כפי שקבוצה זו חוותה ברחובות ובערים נוספות, הם מה שייצרב בזיכרונם של אותם צעירים וייצר את החיבור האמיתי בינם לבין ישראל."

במהלך 18 השנים מאז היווסדו, השתתפו בפרויקט תגלית,למעלה מ-600,000 צעירים יהודים מ-67 מדינות מרחבי בעולם, במטרה להתחבר ליהדותם ולחזק את הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh