תרבות עד הבית

תרבות עד הבית

החברה העירונית רחובות מציגה מבחר מופעים, הרצאות וסדנאות -בזום.

החברה העירונית רחובות, מזמינה את התושבים ליהנות מתרבות עד הבית, גם בסגר הנוכחי באמצעות מבחר מופעים, הרצאות, סדנאות, קורסים וחוגים בשלל נושאים ותחומים המתקיימים בזום, מטעם מרכזי התרבות השונים ברחבי העיר. בשנה החולפת קיימה החברה העירונית כ- 50 אירועים, מופעים, הרצאות וסדנאות באופן מקוון, ותמשיך לעשות כן גם בשנה זו.

כל המידע בקישור: https://www.ironit-rehovot.co.il/merkazim.asp?category=8456

נגיף הקורונה שפרץ לחיינו בחודש מרץ האחרון, השבית את עולם התרבות תחילה לחלוטין, הצגות, הופעות והרצאות בוטלו, והיכל התרבות ברחובות שבת מפעילות בדומה להיכלי תרבות ברחבי הארץ. נוצר צורך לעשות התאמה לפעילויות על מנת לאפשר לתושבים להמשיך להרחיב אופקים, וליהנות מעושר תרבותי בזמנם הפנוי בכפוף להגבלות.

בניסיון להתגבר על ההגבלות ולאפשר לתושבים לצרוך תרבות מסלון ביתם, בחברה העירונית רחובות בנו תוכניות מגוונות המותאמות למצב תוך העתקת הפעילות מהמרחב הציבורי, למרחב הדיגיטלי. עד כה אלפי תושבים נהנו ממבחר אירועים שהתקיימו במהלך הסגר הראשון והשני ובין לבין, כל זאת באמצעות עמוד הפייסבוק של החברה העירונית ועיריית רחובות ובאמצעות אפליקציית זום. עם תחילת הסגר השני, תכנית הפעילות לשנת תשפ"א עברה הסבה לדיגיטל וההיענות הייתה גבוהה מאוד. תושבים רבים בירכו על הפעילות התרבותית אשר ממשיכה להתקיים במרחב הדיגיטלי, הרצאות, תערוכות, מפגשים עם אנשי רוח, סדנאות להורים, קורסים וחוגי התעמלות, ורבים מבני הגיל השלישי למדו להשתמש בטכנולוגיה וכך הצליחו ליהנות מעושר תרבותי ולהפיג את הבדידות.

בין האירועים הבולטים, שהתקיימו ממש לאחרונה, נרשמו מופעים מוסיקליים שהועברו בשידור חי לתושבי העיר – ההרכב "הפרויקט של רביבו" והזמר עידן חביב – שהגיעו להופיע במיוחד בהיכל התרבות בעיר. הקהל לא ישב בהיכל כמובן, אך אלפי תושבים צפו במופעים באמצעות שידורי לייב מעמודי הפייסבוק של החברה העירונית ועיריית רחובות, ויצרו אינטראקציה עם האמנים בזמן השידור.  גם בבימת הנוער רחובות, אשר מתורגלים בהעלאת מחזמר חנוכה שהפך למסורת חג עבור רחובותיים רבים, נאלצו לבטל את ההפקה ובמקומה הופקו שידורים חגיגיים ששודרו מידי יום במהלך חג החנוכה בערוץ היוטיוב של העירייה וכ-83,000 איש צפו ונהנו.

גם בסגר השלישי, שהתחיל ביום ראשון, 27.12, פעילויות שתוכננו למרחב הציבורי הועברו למתכונת דיגיטלית עבור תושבי העיר:

מהיכל התרבות ישדרו בלייב במוצ"ש הקרוב, 2.1, את המופע של האחים אסנר, "כולם חכמים כולם", מופע מחווה לשירי הגשש החיוור באמצעות עמודי הפייסבוק של החברה העירונית רחובות ועיריית רחובות.

הקתדרה העממית רחובות תמשיך לקיים מגוון הרצאות מרתקות בתחומים שונים, היסטוריה, פוליטיקה, מוזיקה ועוד.

קהל הלומדים אשר מעוניין להרחיב את אופקיו ולנצל את הסגר בכדי ללמוד שפה נוספת, מכללת השפות מקיימת מבחר קורסי שפות ובהן: איטלקית, אנגלית, גרמנית, יוונית, פולנית, צרפתית ועוד. בבית מיכל, מתקיימים בכל יום רביעי מפגשים עם סופרים, משוררים, מוסיקאים ואנשי רוח וכן הרצאות ייחודיות, הקרנות סרטים ועוד.

המרכז העירוני להורות ומשפחה ממשיך לקיים מפגשים פרטניים, סדנאות הדרכה והרצאות להורים במגוון נושאים רלוונטיים שיסייעו להם במיוחד בימים אלה, כאשר האתגרים רבים מתמיד.

המרחב לגוף ונפש, מציע לתושבים להצטרף לקורס מיינדפולנס בשילוב CBT, אשר במסגרתו יינתנו כלים להתמודדות עם חרדות וחיזוק החוסן הנפשי.

הגלריה העירונית רחובות בבית התרבות ע"ש סמילנסקי, וכן הגלריה בבית יד לבנים ממשיכות להעלות בימים אלו תערוכות כמתוכנן, אך מפאת ההגבלות והעדר אפשרות לבקר בתערוכות, התערוכות עולות גם הן לדיגיטל והסיור בהן נעשה באמצעות סרטונים המציגים את העבודות.

בית האמנים, אשר פתח את שעריו בתחילת השנה עם מגוון קורסים בתחומי העיצוב והאמנות, עבר גם הוא לפעילות בזום, וכעת נותרו מקומות אחרונים לשיעורי הציור האינטואיטיבי, לקורס עיצוב בזכוכית וליומן אמנותי.

הקונסרבטוריון העירוני ממשיך גם הוא בפעילות, כשהשיעורים הפרטניים והקבוצתיים מתקיימים בזום ובוידאו.  

במרכז לתקשורת רחובות, נפתח קורס בתקשורת קהילתית, עבור כל מי שמעוניין לרכוש ידע בסיסי בתחומי ההפקה לטלוויזיה.

מרכז הצעירים "הפלטפורמה", המשיך אף הוא לקיים את פעילותו בזום, ומעניק הרצאות וסדנאות עבור אמהות צעירות ועבור צעירים בגילאי 35-18, אשר מתחילים את דרכם בעולם התעסוקה וזקוקים להכוונה.

בית התרבות בחבצלת ממשיך לקיים את חוג ההתעמלות לנשים, מספר פעמים בשבוע, בזום, ובכך מסייע לשמור על השגרה הספורטיבית גם בתקופה זו.

על מנת להשתתף בהרצאה נבחרת, יש להירשם באתר החברה העירונית – עלות השתתפות בהרצאות נעה בין 50-20 ₪. מעת לעת מוצעות לתושבים הרצאות ללא עלות ולכן מומלץ לעקוב אחר הפרסומים באמצעי המדיה השונים.

ראש העיר רחמים מלול: "כיאה לעיר התרבות, ההצגה חייבת להימשך. התאמנו את התוכניות של מרכזי התרבות, ההשכלה והידע השונים של החברה העירונית – לעידן הנוכחי, ותושבות ותושבים מכל הגילאים מוזמנים לבחור את התוכן המתאים להם- וליהנות בזמנם הפנוי, מבלי לצאת מהבית".

לדברי עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות: "אנו מקווים כי סגר זה הוא הסגר האחרון ובחודשים הקרובים נוכל לשוב לשגרה, לשבת יחדיו באולם וליהנות מהרצאה, הצגה או הופעה. אך בינתיים, אנו רוצים כי התושבים יוכלו להמשיך ליהנות גם במצב הנוכחי ואני מזמין את התושבים להשתתף באמצעות זום במגוון התכנים שמרכזי החברה העירונית הכינו עבורכם".

לדברי אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "בימים אלו, כולנו צמאים להמשיך וליהנות ממגוון תרבותי עשיר, לכן נערכנו מבעוד מועד על מנת לאפשר לתושבים לצרוך תרבות גם מהבית למרות הגבלות הקורונה. בימים הקרובים, בצל הסגר השלישי, למגוון הפעילויות שיתקיימו, יהיה ערך נוסף בהעשרת הזמן הפנוי שנכפה על מרביתנו".

בתמונה: עידן רביב

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh