חדש בקפלן: מרפאה משולבת למחלות לב בהיריון

חדש בקפלן: מרפאה משולבת למחלות לב בהיריון

הצוות המטפל, פרופ' גולנד מומחית לב, ופרופ' וייסבוך מומחה גינקולוגיה: "אנחנו מעניקים לנשים שעבורן הריון הוא כמעט בלתי אפשרי את הסיכוי ללדת תינוק בריא בזכות מעקב צמוד ואישי של גינקולוג וקרדיולוג במרפאה משותפת". 

היולדת שושנה פלדמן (בתמונה) שלוותה ע"י צוות המרפאה:  "זוהי סגירת מעגל עבורי – הקרדיולוג שטיפל בי כשהייתי תינוקת טיפל עכשיו בתינוקת שלי"

לאחרונה הרחיבה המרפאה הקרדיולוגית לנשים בהריון בבית החולים קפלן ברחובות את שרותיה והחלה לפעול כמרפאה משולבת למחלות לב בהיריון והנה היחידה מסוגה באזור דרום הארץ והשפלה. צוות המרפאה המורחב, הכולל רופאים מומחים ואחיות מתחום הגינקולוגיה והקרדיולוגיה, מאבחן נשים עם בעיות לב מהיום הראשון של ההיריון על מנת למנוע סיבוכים במהלך ההיריון, במהלך הלידה ואף אחריה. המטרה הנה שירות מורחב שכולל בניית תכנית הדרכה מסודרת למהלך ההיריון כולל בדיקות הדמיה, מעקב קפדני וטיפול מהיר בשיתוף מלא של היולדת.

שושנה פלדמן (35, בתמונה), תושבת רחובות, מנהלת כספים בחברת יבוא, נולדה בקפלן עם מספר מומי לב ונדרשה לניתוח לב פתוח בגיל 8 והיא סובלת מאי ספיקה מסתמית קשה והפרעות קצב הלב. "בהתחלה היו חששות רציניים להיכנס להריון מבחינת הסיכון הממשי בשלבי ההיריון והלידה", היא מספרת. "לקח זמן רב עד שנכנסתי להיריון והיה ברור שאני זקוקה למעקב צמוד כפי שקיבלתי בהמשך בקפלן בשילוב של מומחים מהשורה הראשונה בתחום הגינקולוגיה והקרדיולוגיה באופן מידי ויעיל שמקל מאוד על ההתמודדות היומיומית". ב 15 באוגוסט השנה ילדה שושנה בת בריאה בשם רומי במשקל 2.592 ק"ג בניתוח קיסרי בנוכחות ד"ר רוני לוי, מנהל חדר הלידה, אחות לאלמוג בן 7. 

"המעורבות המבורכת של המרפאה החדשה המשיכה גם לאחר הלידה המוצלחת", מתארת שושנה. "מיד לאחר שילדתי ביצע דר מתתיהו בדיקות אקו  לתינוק ולשמחתי התוצאות היו תקינות. זוהי סגירת מעגל עבורי שכן ד"ר מתתיהו היה הרופא שטיפל בי כשאני נולדתי…". 

פרופ' סורל גולנד, מנהלת היחידה לאי ספיקת לב במערך הלב בקפלן, בניהולו של פרופ' קובי ג'ורג',  עומדת בראש המרפאה למחלות לב בהריון לאחר שצברה ניסיון רב במרכזים הגדולים בעולם לאבחון וטיפול במחלות לב בהריון. "ישנה חשיבות רבה בסיכויים של נשים עם בעיות לבביות במהלך הניסיונות להיכנס להיריון ובמהלך ההיריון עצמו להיות במעקב צמוד של צוות מומחים מדיסיפלינות שונות שנמצא בקשר ישיר ומתמיד", היא מסבירה. "אנו שותפים מלאים עם המטופלת משלב ההתלבטות האם להביא תינוק לעולם, ליווי צמוד מתחילת ההיריון בשל סיכון לעובר הכולל בירור קרדיאלי מלא, ועד לשלב ההמלצות לאם וליילוד לאחר הלידה".   

פרופ' גולנד מסבירה כי במקרים חריגים של נשים עם בעיות לב, הריון הוא כמעט בלתי אפשרי ואף מסכן את חיי האישה. "בעיות אפשריות הן מחלות מסתמיות או מחלות של שריר הלב הידועות לפני ההיריון . צריך לציין שלא פעם אחת הבעיות מתגלה לראשונה בהריון בעקבות פניות של נשים הרות בשל תלונות על קוצר נשימה או דפיקות לב, העלולות להיות גם בהריון רגיל. בנוסף, במקרים נדירים   קיימת אפשרות של התפתחות אי- ספיקת לב חדשה שמופיעה בעקבות ההיריון. המצבים הללו דורשים אבחון מדויק, מעקב צמוד וטיפול תרופתי שחייב להתאים באופן ספציפי לאם ולעובר כדי לאפשר הישרדותו ברחם", היא אומרת. "בנוסף, היולדת תקבל גם הדרכה ומעקב של אחות בתחום מילדותי ואחות בתחום קרדיולוגי, ובכך נוצרת מעטפת תומכת סביבה שמעניקה שמביאה לתוצאות מרשימות של אם ותינוק בריאים, כמו במקרה של היולדת שושנה והתינוקת רומי המתוקה". 

נשים עם בעיות לב שמעוניינות להיכנס להיריון או שהנן במהלך היריון פעיל מוזמנות  ליצור קשר לקביעת תור במרפאה בטלפון 08-9440144

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh