טקס חנוכת גשר הרעות לזכר 54 חללי אסון המסוק בבקעת הירדן

טקס חנוכת גשר הרעות לזכר 54 חללי אסון המסוק בבקעת הירדן

ביום ראשון (18.9) בשעה 18:30, יתקיים טקס חגיגי לחנוכת 'גשר הרעות' (צומת גבירול), גשר לזכר נ"ד חללי אסון המסוק בבקעת הירדן בשנת 1977. הטקס יתקיים במעמד ראש העיר, רחמים מלול, תא"ל במיל', עאמל אסעד, ששימש כסגנו של דודו כוכבי ז"ל, יליד רחובות שנהרג באסון, המשפחות השכולות ותושבי העיר.

הטקס יתקיים ברחוב דרך הים, והכניסה אליו תתאפשר דרך רחוב היצירה 23, אזור התעשייה רחובות. מדובר במפעל הנצחה משמעותי נוסף של העיר רחובות לזכר 54 החיילים שנהרגו באסון, שחמישה מהם היו תושבי רחובות, לאחר הקמתו של 'בית החמישה', מרכז מתנדבים עירוני לזכרם. ביום שלמחרת, תתקיים הכנסת ספר תורה במכינה הקדם צבאית על שם שלושת הנערים החטופים, לזכר כלל הנופלים בני העיר רחובות.

ראש העיר, רחמים מלול: "אסור לנו לשכוח את בנינו ובנותינו שנפלו בעת שירותם הצבאי, בזמן שחירפו נפשם למען המולדת ולמען העם בישראל. אנו חייבים, לצד הבנייה והפיתוח, להנציח את זכרם לעולמי עד, זה המעט שביכולתנו לעשות. יהי זכר הנופלים ברוך".
כזכור, בתאריך 10.5.1977, במהלך תרגיל משולב של חטיבת הצנחנים יחד עם חיל האוויר באזור יריחו, התרסק מסוק שהוביל 54 חיילים ואנשי צוות על מדרון של גבעה סמוכה. במסגרת מפעל ההנצחה של הרוגי האסון, וקמה אנדרטת הנ"ד בבקעת הירדן ביוזמת המשפחות השכולות, ונקראו על שמם גנים ציבוריים ובית ספר יסודי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh