האם רחובות בדרך להפוך לעיר תיירות?

האם רחובות בדרך להפוך לעיר תיירות?

ביוזמת משרד התיירות, אישרה בשבוע שעבר ועדת הכספים של הכנסת את מפת העדיפויות החדשה לענף התיירות, המכלילה בתוכה לראשונה גם את העיר רחובות. מטרת המפה החדשה הינה לעודד הקמה של מלונות והגדלת היצע חדרי האירוח בשורה של ערים ואזורים חדשים ולעודד מיזמי תיירות הפועלים בפאתי הערים הגדולות וכן בסמיכות לשדה התעופה בן-גוריון.

מטרת הצו היא להגדיל את היצע חדרי האירוח בישראל, לרבות מלונאות עממית ואכסניות, מה שעשוי לסייע להורדת המחירים בענף התיירות. ממסקנות צוות מקצועי של משרד התיירות שהיוו את הבסיס לצו, התברר כי בעשור האחרון מספר החדרים הפעילים בבתי המלון עלה במתינות, בעוד מספר התיירים גדל משמעותית.

הצו קובע כי יזמים בתחום התיירות באזורים הנכללים במפת העדיפות החדשה, ייהנו ממענק של עד 20% מערך ההשקעה. בנוסף אישרה הממשלה לפני מס' חודשים את הצעתו של שר התיירות, השר יריב לוין, בדבר תמיכה של 33% להקמת מלונות עממיים, תיקון שיחול כעת גם על האזורים החדשים. יצוין שהתקציב המוקצה לטובת המענקים עומד על 200 מיליון שקלים בשנה.

נדגיש כי זהו צעד המתווסף לצעדים הקודמים שיזם שר התיירות יריב לוין ובהם חוק המלונות שעבר בכנסת בתחילת אוגוסט ונועד להוזיל את מחירי הנופש בישראל והחלטת הממשלה בדבר מענק של 33% להקמת מלונות עממיים לפני מספר חודשים.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו שמחים על יוזמתו של משרד התיירות ברשותו של השר, יריב לוין, לכלול את העיר רחובות במפת אזורי העדיפות הלאומית בתחום התיירות. רחובות היא עיר יפהפייה, ייחודית, בעלת אתרים היסטוריים, מקומות בילוי, פנאי ותרבות מובילים ובירת אזור השפלה כולו. כולי תקווה כי בעקבות יוזמתו של משרד התיירות, יורחבו השירותים והפעילויות שמציעה העיר עבור תיירים מהארץ ומחו"ל, וקרנה תעלה במפת התיירות בישראל". 

שר התיירות יריב לוין: "אני מברך על כניסתה של רחובות למפת אזורי העדיפות הלאומית בתחום התיירות. זהו צעד חשוב נוסף ליצירת אפשרויות תיירותיות בעיר. הרחבת המפה תאפשר ליזמים לקבל מענקים גבוהים להקמת מלונות מסוגים שונים בעיר, תביא לגיוון היצע המלונות וליצירת מקורות תעסוקה נוספים לתושבי האזור."

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh