רוכשי דירות תובעים את חברת הבניה 'אבי וניסים בובליל'

רוכשי דירות תובעים את חברת הבניה 'אבי וניסים בובליל'

רוכשי דירות תובעים את חברת הבניה 'אבי וניסים בובליל' על איחור במסירת דירות, ועל ליקויים חמורים שהתגלו בדירות לאחר מסירתן. התביעה הוגשה בימים אלה ע"י עו"ד עמנואל יוז'וק ממשרד יוז'וק מלכין, נגד חברת הבנייה 'אבי וניסים בובליל', וזאת בשם שלושה רוכשי דירות בבניין דירות חדש ברחובות. בתביעת הדיירים נטען כי חברת הבנייה איחרה במסירת הדירות במועד, וזאת תוך עיכוב ממושך, הרבה מעבר למה שמתיר החוק.

כמו כן, טוענים בעלי הדירות, כי חברת הבנייה סירבה לפצות אותם על פי מפתח הפיצוי הקבוע בחוק – חרף חובתה לעשות כך.  לטענת הרוכשים, בדירות שנמסרו להם נמצאו מספר רב של ליקויי בנייה וביניהם אי-חיבור למערכות החשמל והאינסטלציה. בנוסף דורשים בעלי הדירות, פיצוי על הזמן הרב שבו סבלו מחניה בלתי מוסדרת – למרות שעל פי חוזה המכר הובטחו לכל רוכשי הדירות חניות חלופיות בקרבת הבניין במקרה של איחור.

בתביעה מבקש עו"ד יוז'וק מבית המשפט בראשון לציון להורות לחברת הבנייה לפצות את שלושת בעלי הדירות בסכום כולל של כ-230 אלף שקלים, שיחולקו ביניהם על פי הנזקים שנסובו להם.

התביעה הוגשה בימים אלה לביהמ"ש השלום בראשון לציון. טרם הוגש כתב הגנה. 

על פי התביעה שהגיש עו"ד עמנואל יוזו'ק נגד חברת אבי ונסים בובליל (2010) מסרה החברה דירות באיחור לשלושה דיירי אותו בניין דירות ברחובות, וסירבה לפצות אותן על פי המפתח הקבוע בחוק המכר.

על פי התביעה, קיבל אחד מהזוגות שרכש דירה בבניין את המפתחות לדירה בכ-13 חודשי איחור. זוג נוסף, שגם הוא תובע את החברה, טוען כי קיבל את המפתחות לדירה באיחור של למעלה משנה מהמועד שנרשם בחוזה בינו לבין החברה.

הזוג השלישי קיבל את דירתו באיחור של 5 חודשים ממועד המסירה שהובטח לו בחוזה. חלק מדיירי הדירות התלוננו על מפגעים קשים בדירה שעיכבו עוד יותר את המועד בו החלו לחיות בדירה בפועל.

לדברי עו"ד יוז'וק, בהתאם להוראות הסכמי המכר, רכשו כל התובעים חניה הצמודה לדירתם, אולם הודגש בהסכמים, כי צפוי עיכוב בקבלת החניות ועד לקבלתן יחנו רוכשי כל הדירות – ובהם התובעים – בחניון עילי "זמני".

לדברי עו"ד יוז'וק "בפועל, היחס בין כמות החניות לכמות 'החניות הזמניות' היה בבחינת 'עלה תאנה', והתובעים מצאו עצמם מחפשים פעם אחר פעם מקום חניה ברחובות מרוחקים, וזאת מהסיבה שהפרויקט שבו ממוקמות הדירות נמצא על ציר תנועה ראשי, ואין בסביבה הקרובה מקומות חניה", דברי עו"ד עמנואל יוז'וק.

חוק המכר קובע את מנגנון הפיצוי בשל איחור במסירת דירה מהקבלן

לדברי עו"ד יוז'וק חוק המכר קובע מנגנון פיצוי קבוע על איחור במסירת דירה מהקבלן. ב-21 בפברואר 2016 הכריע בית המשפט העליון בשאלת פיצויים, שלהם זכאים רוכשי דירות חדשות בעת עיכוב במסירה, וקבע כי הקבלן פטור מפיצוי בעלי הדירות אם איחר במסירה עד 60 יום, אך במקרה והוא מאחר אפילו ביום אחד מעבר לכך, יחושבו כל ימי העיכוב, ועל פיהם ייפסק פיצוי קבוע לדיירים, שייגזר מעלות שכר הדירה של דירה דומה באותו אזור.

לאור כל זאת, תובעים רוכשי הדירות באמצעות עו"ד יוז'וק פיצויים מחברת הבנייה, בסך כולל של 230,245 שקלים, בהתאם לחלקו היחסי של כל תובע. זאת, בנוסף לתביעה להורות לחברת הבנייה לתקן את כל הליקויים שנמצאו בדירות, ולשאת בהוצאות המשפט וכן בחוות דעת מומחה של התובעים – בסך של 2,340 שקלים לכל דירה. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בראשון לציון.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh