העיקר הבריאות… של הילדים

העיקר הבריאות… של הילדים

בפגישה שהתקיימה לאחרונה בין נציגי מחלקת החינוך בעיריית רחובות, אנשי רשת 'חוויות' וחברת המזון 'מבושלת', הוחלט על קידום של שיתוף פעולה בין כלל הגורמים מתוך דאגה לבריאות ילדי העיר. כך, בין היתר, הוחלט כי יבוצעו פעילויות מגוונות ומשותפות במטרה לשפר את סוגי המזונות הכלולים בתפריט המוגש לילדי הצהרונים ברחובות, החל מביצוע התאמות בתפריט בכדי להפוך אותו לבריא יותר ועד קיום פעולות הסברה להורים ולצוותים המקצועיים.

מנהלת מחלקת גני ילדים, ד"ר אסתר הנדלר: "בריאות טובה היא תנאי חיוני להתפתחותו המיטבית של כל ילד ולהתקדמותו בכל אחד מתחומי ההתפתחות: הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי, השפתי והתקשורתי, התחושתי והתנועתי. מחלקת גיל הרך בעיריית רחובות מייחסים חשיבות רבה להובלה של אורח חיים בריא בגן הילדים. אורח חיים בריא בגן הילדים הוא בסיס ללמידה, והוא משתלב בכל העשייה החינוכית בגן".

מנכ"ל חברת המזון 'מבושלת', יגאל קרביץ: "בחברת 'מבושלת' אנו מבינים שלמזון שאנו אוכלים יש השפעה מכרעת על התפקוד שלנו – על הגדילה, על מצב הרוח, על יכולת הריכוז והחשיבה מחד, ועל האנרגיות לביצוע פעילות גופנית מאידך. נושא זה חשוב לנו כמבוגרים, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים. ארוחת הצהריים היא הארוחה העיקרית ביום, לכן מובנת לנו החשיבות בייצור ארוחות טעימות ומגוונות ולא פחות חשוב – מזינות ובריאות. השנה ערכנו שינויים המעודדים תזונה נבונה בצהרונים ועומדים בהלימה עם הדרישות החדשות של משרד הבריאות".

מנהלת אגף הגיל הרך והמשפחה ברשת 'חוויות', אוסנת לוי: " בשנים האחרונות אנו מובילים שינוי משמעותי בהזנה בצהרונים תוך התאמתו לדרישות משרד הבריאות ומתוך חשיבות רבה לנושא זה. במסגרת זו התחלנו כבר בשנה שעברה להוביל נושא חינוכי בצהרוני רשת חוויות שכותרתו: "לאורך השנה במחשבה בריאה". כחלק מהטמעת הנושא  הילדים למדו על תזונה נכונה , פעילות גופנית ועוד, תוך יצירת אקלים אשר כולו מכוון לאורח חיים בריא. השנה גם ערכנו התאמות נוספות בתפריט ההזנה בצהרונים הכוללות, בין היתר, מעבר לפחמימה מקמח מלא. בנוסף, צוותי הצהרונים מקבלים הדרכות והשתלמויות מקצועיות בתחום משמעותי זה, ואנו ממשיכים להרחיב את הלמידה כאשר בראש מעיינינו דאגה לבריאות  ילדי העיר".

במהלך הפגישה הוחלט כי יתבצע שינוי מהותי בתפריט בכדי להפוך אותו לבריא יותר ובהתאם להנחיות העדכניות של משרד הבריאות, הוחלט כי אנשי חברת מבושלת יקיימו פעילות הסברתית וימי הדרכה  לצוותים המקצועיים של רשת 'חוויות', יחולקו דפי הסברה להורים אודות התהליך ותתקיים פעילות שיא גדולה במהלך השנה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh