מלחמת חורמה נגד עבריינים משליכי פסולת בשטחים פתוחים

מלחמת חורמה נגד עבריינים משליכי פסולת בשטחים פתוחים

במסגרת מלחמתה של עיריית רחובות בעבריינים שמשליכים פסולת בשטחים הפתוחים ברחבי העיר, תפסו פקחי המחלקה לפיקוח על איכות הסביבה באגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני בעיריית רחובות, משאיות אשר השליכו פסולת בניין (גושי בטון) בשטח פתוח בעיר רחובות, בסמוך לשכונת רחובות החדשה ולכביש 411.

התפיסה המוצלחת התאפשרה הודות ליחידה מיוחדת שהוקמה על ידי ראש העיר, רחמים מלול ומנכ"ל העיריה, דורון מילברג על מנת לאכוף את התופעה, וזאת לאחר שקיבלו החלטה גורפת לצייד את אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני, באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר למיגור התופעה. בין היתר, מדובר בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו רחפנים משוכללים, מצלמות נסתרות ומוסוות, רכבי שטח ועוד.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו נוקטים במדיניות של יד קשה כנגד משליכי פסולת בניין ברחבי העיר. מדובר בתופעה פסולה, מסוכנת שיש לגדוע מן השורש ואנו נעשה זאת. ההחלטה שלנו להשתמש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים בתחום האכיפה הוכיחה את יעילותה ותוכיח זאת גם בעתיד. מי שייתפסו משליכים פסולת בניין ברחבי העיר יישאו בקנס כבד ומסתכנים גם בהליך פלילי כנגדם. לא נסכים שהפרות חוק מעין אלה יחזרו על עצמם". מנכ"ל העיריה, דורון מילברג: "אנו נמצה כל דרך כדי לתפוס עברייני איכות סביבה. פסולת בניה זו מכת מדינה ויש להילחם בה מלחמת חורמה. מעבר לפגיעה בטבע, יש פגיעה של מיליוני שקלים, כספי תושבים, אשר צריכים להיות מנותבים לשיפור איכות חייהם ולא להוצאות מיותרות על פינוי פסולת. ננצל כל טכנולוגיה מתקדמת, כגון רחפנים, כדי למגר את התופעה".

מנהל אגף תנועה, שילוט ופיקוח, ליאור שוקרי: "ראש העיר נתן את ברכתו לרכישת ציוד  טכנולוגי מתקדם לטובת אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני. הציוד המתקדם הזה הוא ללא ספק שובר שוויון במלחמתנו מול משליכי פסולת הבניין בשטחים הפתוחים. התפיסות האחרונות יחסכו לנו הוצאות של מיליוני שקלים, שכן הרשות מחוייבת לפנות את פסולת הבניין שמושלכת בשטחה. האמצעים כוללים רחפנים משוכללים, מצלמות, טרקטורונים, רכבי שטח ועוד. אנו רואים שינוי גדול מאד, כמויות התפיסות עלו פלאים שכן אנשים גם החלו להירתע מלעבור על החוק. אנו נמשיך לקיים אכיפה גם בצורה גלויה וגם בצורה סמויה".

כך, בפעילות יזומה שקיימו הפקחים באזור שבין רחובות החדשה לכביש 411, מקום שבו אותרה תנועה חריגה של משאיות ושופלים, הם הופתעו לגלות משאית שנכנסת ושופכת כמות גדולה של פסולת בניין במקום אסור. מיד לאחר מכן, בכדי להעלים ראיות, הגיע למקום שופל בכדי לקבור את הפסולת באדמה. אנשי הצוות כללו פקחים במדים ומפעילים של טכנולוגיות מיוחדות כמו מצלמות, רחפנים ועוד, שתיעדו את האירוע כולו. החומרים המצולמים הועברו על ידי עיריית רחובות להכנת כתבי אישום כנגד העבריינים ובמקביל הועברו לטיפול משפטי נוסף מול המשרד לאיכות הסביבה והסיירת הירוקה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh