אלפים מתושבי רחובות לקחו חלק באירוע 'אוהל זכור'

אלפים מתושבי רחובות לקחו חלק באירוע 'אוהל זכור'

ביום ראשון (13.11) התקיים באולם 'חוויות' מופת אירוע "אוהל זכור" לציון 21 שנה לרצח יצחק רבין.  האירוע התקיים בשיתוף פעולה של עיריית רחובות, תנועות דרור-ישראל, תנועת הנוער העובד והלומד ורשת חוויות ומטרתו לחזק את הדמוקרטיה, להפגיש אוכלוסיות שונות, לקדם סובלנות ולעצור את האלימות והגזענות.

האירוע התקיים במעמד ראש העיר, רחמים מלול, המשנה לראש העיר ויו"ר דירקטוריון רשת 'חוויות', עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק צעירים ונוער, עו"ד מתן דיל, חבר המועצה ומחזיק תיק התחדשות עירונית ותמ"א 38, אמיר ירון, חבר המועצה ומחזיק תיק שירות לתושב, אבי קינד, חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום הילד ונוער בסיכון, יעל בק, חברת המועצה ומחזיקת תיק פיתוח בר קיימא, יערה ספיר, חברת המועצה ומחזיקת תיק ותיקים, אוכלוסיות מיוחדות וקהילה, ד"ר רוני באום, חבר המועצה, שלמה מונטג, מנכ"ל רשת חוויות, עדי דויטש ואלפי תלמידי בתי הספר, חניכי תנועות הנוער ותושבים נוספים.

הפעילות נפתחה בטקס הזיכרון שעסק בלקחים שעלינו ללמוד מרצח רבין כדי לשמור על הדמוקרטיה ובתופעת האלימות וההסתה בעבר ובהווה. בטקס הופיעו להקת "רוח חדשה", חניכי בימת הנוער והזמרת מעיין ישראל ששרה בליווי של הקלידן יוסי סאיאס. בסוף הטקס הוענק אות "מגן הדמוקרטיה" לסיירת ההורים העירונית על פועלה לחיזוק החברה והדמוקרטיה ברחובות. מיד לאחר הטקס התקיימו מעגלי השיח בהשתתפות כ 100 תושבים ותושבות ממגוון ציבורים בעיר על הערכים המשותפים שיאפשרו את קיומה של חברה דמוקרטית בישראל. 

ראש העיר, רחמים מלול, אמר בטקס: " יצאנו ממצריים 12 שבטים, לכל שבט דגל ותרבות שונה, אשר הייחודיות שלו נשמרה בד בבד עם יצירתו של עם אחד עם תורה אחת.  גם היום חשוב שנדע לשמור על ריבוי הדגלים תוך טיפוח ושמירה על המרכז המשותף. עלינו לעשות הכל על מנת למנוע הישנותו של רצח פוליטי נוסף".     

יובל קציר, חבר תנועת-דרור ישראל, אמר בטקס: " אנחנו מקבלים על עצמנו חובת זכור ושמור זו של יום החשבון והזיכרון- בי"ב בחשוון. חובה עלינו לזכור ולהזכיר, לשמור על הדמוקרטיה מכל משמר, ולהיאבק בכל גילוי של פגיעה בה ובעיקר בגילויים של אלימות וגזענות המפוררות את רקמת חיינו העדינה. במעגלי השיח שאנחנו מקיימים- פעולה ממשית זו של מפגש, שיח וויכוח אנחנו מקווים להגשים את כל שנאמר- ליצור דמוקרטיה מסוג חדש. על אף המבוכה, בואו ניפגש! ".

לפרטים נוספים: לשכת הדוברות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh