שבוע הבטיחות בדרכים בסימן "משפחה בטוחה בדרך"

שבוע הבטיחות בדרכים בסימן "משפחה בטוחה בדרך"

השבוע התקיים שבוע בטיחות בדרכים בעיר רחובות בסימן 'משפחה בטוחה בדרך', במטרה להעלות את המודעות הציבורית לנושא הבטיחות בדרכים בארץ בכלל, ובעיר רחובות בפרט. במסגרת זו התקיימו ברחבי העיר פעילויות הסברה ואכיפה מגוונות, ביניהם חולקו לילדים בגיל גן החובה תיקי גב ייחודיים, התקיימה פעילות לצביעת ציור המסמל את המשפחה בדרכים,  הועברו מערכי שיעור ופעולות הסברה בנושא משפחה בטוחה בדרכים באמצעות רכזי הזה"ב בבתי ספר ברחבי העיר, ועוד.

כמו כן, המטה לבטיחות בדרכים באגף שירותי בטחון חירום ובטיחות בעיריית רחובות, קיים הפנינג שנמשך יומיים במתחם קניון 'עופר' רחובות. בין היתר, לקחו בו חלק מסבירים מהרשות למלחמה בתאונות הדרכים, פנטומימאים, רכב הסברה, חלוקת תמונות מגנטיות למזכרת, תחנות משחק לילדים, חתימה על אמנה לשמירת המשפחה בדרכים ומיצג בלונים מרהיב ביופיו, שהוצג במהלך כל השבוע. אורחי הקניון נדרשו לנחש את מספר הבלונים הכלולים במיצג ומי שניחש את המספר זכה בפרס. האירועים נחתמו בהצגת הילדים של השחקנית הרחובותית "ענבלי בא – לי".

IMG_5138IMG_5138

מ"מ ראש העיר, בן ציון שרעבי: "עיריית רחובות משקיעה רבות בנושא הבטיחות בדרכים בעיר. שמחתי להשתתף באירועי שבוע הבטיחות בדרכים על מנת להיות שותף המציל חיים. הן ברמה מקומית והן ברמה ארצית חשתי עד כמה חשוב להציל נפשות, כחלק משיח בתוך המשפחה להגברת המודעות". חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התחבורה, רונן אהרוני: "כמחזיק תיק התחבורה ויו"ר הועדה הבטיחות בדרכים עליי לציין בסיפוק כי עיריית רחובות משקיעה רבות בנושא בטיחות בדרכים, הן בנושא ההסברה במוסדות החינוך והן בנושא אכיפה עירונית. פעילויות רבות אלו שמקיימת העיריה מביאות לקיטון בכמות התאונות והנפגעים בעיר רחובות בשנים האחרונות.

כך, מתחילת השנה, אנו רואים מגמה של קיטון בכמות התאונות עם נפגעים בעיר וכולי תקווה כי מגמה זו תמשך. רק לאחרונה קיבלנו שבחים על ביצוע הפעילות בעיר, הן ממשרד החינוך והן מהמטה לבטיחות בדרכים. עיריית רחובות רואה נושא זה בראש סדר העדיפויות העירוני ותמשיך בהפעלת כל הגורמים העירוניים למטרה זו. אני מודה לראש העיר, רחמים מלול, על התמיכה ולמ"מ ראש העיר, בן ציון שרעבי, על שיתוף הפעולה". 

מנהל המטה לבטיחות בדרכים, אייל לוי: "ממחקר שערכה הרשות הלאומית בקרב 500 משפחות ישראליות נמצא כי ככל שההורים מחזיקים בתפיסות, אמונות ודעות, המשקפות התנהגות בטיחותית יותר בדרכים, כך התפיסות, האמונות והדעות של הילדים משקפות התנהגות בטיחותית יותר. כלומר, קיים קשר בין התנהגות בטיחותית של הורים לבין התנהגות בטיחותית של ילדיהם. אנו מפצירים בהורים, חנכו את ילדיכם להתנהגות בטוחה בדרכים כבר מגיל צעיר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh