ערב הוקרה מרגש לפצועי מערכות ישראל ברשת 'חוויות'

ערב הוקרה מרגש לפצועי מערכות ישראל ברשת 'חוויות'

השבוע התקיים פאנל ייחודי יחד עם שלושה פצועי מערכות ישראל בפני בני נוער, תלמידי בתי ספר ברחבי העיר ופצועי מלחמות ישראל. הפאנל התקיים במטרה להעביר את המסר שאין דבר העומד בפני הרצון ושאפשר לצמוח ולהתפתח מתוך הקושי. בערב לקחו חלק ראש העיר, רחמים מלול, המשנה לראש העיר ויו"ר דירקטוריון 'חוויות', עו"ד יניב מרקוביץ', חברת המועצה ומחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות וקהילה, ד"ר רוני באום, מנכ"ל רשת 'חוויות', עדי דויטש ועוד.

במפגש הייחודי נחשף הקהל לתעצומות הנפש של הלוחמים, לרגעי הקושי והכאב, לבחירה להתמודד יום יום עם הקושי והראייה החיובית של עתיד הטומן בחובו הצלחות בכל התחומים. מי שהנחה את הפאנל הוא הרב שרון דקל, רכז מורשת ויהדות ברשת 'חוויות', והשתתפו בו איציק דדוש, ששירת כקצין בחיל הנדסה קרבית ונפצע במלחמת יום הכיפורים פציעה שבעקבותיה איבד את רגלו ואת מאור עיניו, דני בן אבו, ששירת בחיל השריון במהלך מלחמת יום הכיפורים ונשרף בצורה קשה, ועדי דויטש, ששירת בסיירת גולני ובמהלך פעילות צה"ל בדרום לבנון עלה על מוקש וכתוצאה מכך איבד את רגלו. את הערב ליוו בקטעי נגינה ושירה, בר יעיש על הגיטרה וחווה מששה בשירה.

דני בן אבו, עבר שיקום ארוך וקשה ונותר עם נכות קשה, הוא רואה בכניסה למעגל העבודה את השיקום הטוב ביותר לנכה צה"ל, שמאפשר לו לחזור למעגל החיים. מעבר לכך, הוא אף  אומר שתעסוקה יכולה להוות תחליף לטיפול שוטף, וכך, לאחר חודשי שיקום ארוכים הוא החל לעבוד בחברת החשמל והתקדם בה לתפקיד מנהל מחלקת הבטיחות הארצית וכיום הוא מכהן כיו"ר מחוז השפלה של ארגון נכי צה"ל.

001

דני בן אבו "התנהגות של רחמים עצמיים לא מתאימה, זה נעים, זה מפנק, אבל צריך להתמודד. הכל בראש."

עדי דויטש סיפר כי כבר בבית החולים היה ברור לו  שהוא ממשיך לחלום את החלומות שלו. לאחר תהליך שיקום ארוך בו למד ללכת עם פרוטזה הוא יצא לטייל בעולם וכשחזר החל בהגשמת חלומו להיות ספורטאי מצליח. עדי החל לשחות ב'בית הלוחם' תל אביב כ-10 שנים. במקביל שיחק כדורעף בנבחרת ישראל נכים ואף השתתף באולימפיאדת סידני 2000. לאחר האולימפיאדה נכנס לענף האופניים ונשבה בקסמיו, הצטרף לקבוצת רוכבי ת"א שם הרגיש שייכות לקבוצת ספורטאים רגילה בענף עכשווי, לאחר מכן, הקים וניהל מספר קבוצות רכיבה. לאחר שהותאמה לו פרוטזת הריצה התאהב בענף הטריאתלון ובמרחקים הארוכים". עדי השתתף בתחרויות רבות בהן תחרויות איש ברזל ישראמן ומרתונים בארץ ובעולם ומכהן כמנכ"ל רשת חוויות רחובות.

עדי דויטש: "הגאווה הגדולה שלי: מקום 3 באליפות אירופה בטריאתלון לנכים שנערכה באילת וכמובן להיות קטוע הרגל הישראלי הראשון שמסיים את תחרות איש הברזל, ישראמן. השתתפות באולימפיאדת סידני 2000".

איציק דדוש סיפר כי ברגע שנפצע הדבר הראשון שעלה במוחו הוא הדאגה כיצד הוריו יקבלו את הפציעה. אח של אימו נהרג במלחמת ששת הימים, גיסה נהרג במשאית תופת וקרוב משפחה נוסף נהרג במלחמת יום הכיפורים, לכן היה לו חשוב מאוד לשדר להוריו שהכל בסדר. איציק עבר תהליך שיקום לא פשוט, הוא נכה צה"ל בדרגת הנכות הקשה ביותר (100%+), עובד כ- 30 שנה בבנק לאומי ומכהן כיום כאחראי על מערכות מידע באגף הפתוח בבנק לאומי.

ראש העיר, רחמים מלול, נשא נאום מרגש ואמר: "זה היה רק מחויב המציאות שממשלת ישראל תחליט לקיים יום הוקרה לנפגעי צה"ל במערכות ישראל ובפעולות האיבה. אין ראוי יותר מאשר לקיים יום הוקרה כזה לאותם אנשים, חיילים שנושאים עמם את הנכות, את הפצעים והמצוקות במשך כל ימי חייהם וזה לא דבר פשוט. בזכות המוטיבציה שלכם אנחנו חיים היום בארצנו בביטחון. עם ישראל, עם הנצח, חי וקיים הודות לכם, בזכותכם. אני רוצה להודות לכם בשם תושבי העיר וחברי מועצת העיר ולהביע את הוקרתנו והערצתנו על כך שלמרות כל הקשיים אתם ממשיכים לשאת את הרעיון והחזון, לבנות בתים, להקים משפחות ולהוליד ילדים ונכדים. יהי רצון שבעזרת השם שלא רק השכול ייתם מקרבנו, אלא כל אותם קשיים שמלווים אתכם. אנו נעמוד לצדכם בכל אשר נידרש".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh