דוקו רחובות.

דוקו רחובות.

סדרת הסרטים הדוקומנטריים האיכותית 'יוצר ויצירתו' מגיעה לרחובות. במסגרת הסדרה יוצגו בבית יד לבנים ברחובות סרטים דוקומנטריים של מיטב היוצרים, כולל שיחה עם אחד מיוצרי הסרט לאחר הקרנתו

בשורה לתושבי רחובות והסביבה, סדרת סרטי התעודה האיכותית והמובילה 'יוצר ויצירתו', יוצאת לדרך זו השנה הרביעית. במסגרת הסדרה, יוצגו בבית יד לבנים בעיר סרטים דוקומנטריים של מיטב היוצרים בארץ, כולל שיחה עם אחד מיוצרי הסרט. תושבי רחובות והסביבה מוזמנים ליהנות ממיטב סרטי התעודה שהופקו בשנים האחרונות וזכו בפרסים בפסטיבלים שונים בארץ ובחו"ל.

הסרט הראשון שהוקרן בסדרה הוא הסרט 'חלום ירושלים' המספר את סיפורה יוצא הדופן של עליית יהודי אתיופיה לישראל דרך סודן. הסרט, שהוקרן לפני כמאה אנשים, גרם להתרגשות בעיקר לנוכח הטלטלות שעוברת הקהילה בהתאקלמותה בחברה הישראלית והיהודית.

מנהל המרכז לתקשורת מטעם החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש ברחובות, יענקל'ה שמעוני: "אין ספק שהעשייה הדוקומנטרית בארץ בשנים האחרונות עלתה במספר רמות. סרטים רבים זוכים בפרסים יוקרתיים בפסטיבלים רבים, והם בעצם באים לספר את סיפורה של החברה שבה אנו חיים, מעניקים לנו זוויות ראייה נוספות ואחרות כדי שנוכל לבחון את דרכנו. אני מציע לקהל הרחב לבוא ולקחת חלק בסדרת המפגשים הללו, זו הזדמנות חד פעמית, ואני בטוח שהקהל לא יתאכזב".

בין הסרטים שיוקרנו השנה: "כינורות במלחמה" של הבימאית יעל קציר, "הפשע הקרוי אדם" – על חייו של המחזאי חנוך לוין, הסרט המדובר "הסודות של איידה" של הבמאי אלון שוורץ, "אמא ילדה" זוכה פרס ציון לשבח בפסטיבל דוקאביב ועוד.

ב-3.1 יתקיים מפגש עם הבמאית יעל קציר ויוקרן סרטה "כינורות במלחמה" המספר את סיפורו של אמנון וינשטיין, בונה כינורות, אשר מלחמת לבנון השניה חדרה ללא הכנה לחייו. הסרט מתעד רגעים אינטימיים של מאבק בטראומה ובחרדה, כשהכינור משקף את הנרטיב והמסורת היהודיים ובתוך כך הופך לסמל שמחזיק אותנו שפויים.

כל המפגשים יתקיימו באולם של בית יד לבנים ברחובות, בימי שלישי בשעה 19:00 בעלות של 35 ₪ לכרטיס. פרטים נוספים בטלפון – 08-9493212

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh