שבוע העברית בקניון עופר רחובות

שבוע העברית בקניון עופר רחובות

בפעם הראשונה: מסע המציג את העושר והיופי שבשפה בעברית, קניון עופר רחובות ומטח  בשיתוף פעולה ראשון מסוגו מסע פרסומי שמרומם את קרנה של העברית באמצעות אמירות מסקרנות ומעניינות על מילים בעברית.

לרגל יום העברית אשר חל בכ"א בטבת (השנה: 19.1, יום חמישי), יום הולדתו של אליעזר בן־יהודה, יוצאים מטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית, וקניון עופר רחובות בשיתוף פעולה ראשון מסוגו שמטרתו לרומם את קרנה של השפה העברית.

במסגרת שיתוף הפעולה, יוצבו ברחבי הקניון  שלטים מגוונים ועליהן מילים שונות והסבר קצר ומְגרה על אודות המילה. לדוגמה: שלט עם המילה "מעיל" יופיע על חלון הראווה של חנות בגדים ובו יוסבר כי מקור המילה בכך שהמעיל עולה על הבגדים, העיסוק בהבדל בין קש לקשית יופיע במרחב של מתחם האוכל בקניון. רעיון חביב על המילה "פח" יופיע ליד פחי האשפה בקניונים  ולידה האמירה שהפח נקרא פח אע"פ שהוא עשוי פלסטיק.

עברית

שיתוף פעולה זה מאיר במגוון פנים וזוויות צדדים שונים ויפים בשפה העברית: הסיפור שמסתתר מאחורי מילים בעברית (כמו המילה "בגד" הקשורה ל"בגידה"), נקודות למחשבה הקשורות למילים בעברית (למשל ש"מעלית" אינה רק עולה אלא גם יורדת אע"פ שהשם מעלית מלשון עלייה), חלופות עבריות למילים לועזיות (למשל "חולצת קמץ" במקום "חולצת טי"), תקינות בעברית (למשל "גרב" מינו הדקדוקי זכר ולא נקבה ולכן "גרב קרוע"), הבדל בין מילים שאנשים מתבלבלים ביניהם (למשל ההבדל בין "קש" ל"קשית", כאמור).

השלטים יוצבו ברחבי הקניון  החל מיום ראשון, י"ז בטבת, 15.1, ולאורך כל השבוע.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh