מהם ההבדלים בין הובלה ימית להובלה אווירית?

מהם ההבדלים בין הובלה ימית להובלה אווירית?

מערכת שילוח בינלאומי מבוססת על תובלה אווירית, ימית ויבשתית. במאמר הבא נציג את ההבדלים בין ההובלה הימית והאווירית ונביא המלצות שיעזרו לכם למצוא מערכת תובלה יעילה וחסכונית

ענף שילוח בינלאומי מתייחס לשירותי הובלה של סחורות או חפצים אישיים ממדינה למדינה. שירותי שילוח מבוצעים על ידי משלח בינלאומי, שפועל בדרך כלל כמתווך ומוביל ללא אנייה או מטוס. שילוח בינלאומי הוא כיום אחד המרכיבים החשובים במערך הסחר הבינלאומי כי הוא מייצר תלות הדדית בין הסחר ואמצעי התובלה השונים.

מערכת תובלה בינלאומית מורכבת ממערכת ימית, אווירית ויבשתית. כל אחת מתתי-המערכות מורכבת בהתאמה מנמל, אמצעי התובלה והדרך. כך למשל, תובלה ימית כוללת את נמלי הים, הספינות וכלי השייט, בעוד התובלה האווירית מורכבת מנמלי התעופה, המטוסים ונתיבי הטיסה. לעומת זאת, התובלה היבשתית מורכבת ממסופים, כלי הובלה, תשתית כבישים ומסילות ברזל.

שימוש במערכת תובלה ליבוא ויצוא מישראל

תחום היבוא והיצוא מישראל נשען במידה רבה על השימוש במערכת הובלה ימית או אווירית. התובלה היבשתית פחות רלוונטית לישראל, כי אין בסביבה הגיאוגרפית מדינות שעימן ישראל מנהלת יחסים דיפלומטיים ויחסי מסחר בינלאומי. מכאן שחשוב להכיר לעומק את מאפייני ההובלה הימית והאווירית כדי למצוא מערכת תובלה יעילה וחסכונית.

כל סוג תובלה מחולק לתת קטגוריות. תחת תובלה אווירית נכללים בלדרות בינלאומית ושילוח אוויר, לעומת התובלה הימית שבה הבדלים בין טיפול במטען חלקי, מכולות, מטען קונבנציונאלי והובלת מטענים חריגים. לצורך השוואה, בתובלה יבשתית מתייחסים למשאיות ורכבות.

היתרונות והחסרונות של סוגי תובלה אווירית

בלדרות בינלאומית במסגרת תובלה אווירית כוללת שירותי הובלה של מעטפות וחבילות מדלת לדלת. היתרון הוא שהצעת המחיר קבועה מראש וללא שינויים, השירות הוא מהיר וניתן לבצע מעקב עד מסירת המטען. החיסרון הוא שהעלות גבוהה במשקלים גדולים והשיטה לא מתאימה לכל סוגי המטענים.

שילוח אווירי מבוצע על בסיס הובלה אווירית מנמל תעופה במדינה אחת לנמל תעופה במדינה אחרת. היתרונות הם מהירות וזמינות ללא צורך בהמתנה, בעוד החסרונות הם מחיר גבוה וחוסר התאמה למטענים בעלי נפח גדול או למטענים מסוכנים שלא מקבלים אישור המראה.

היתרונות והחסרונות של סוגי תובלה ימית

השיטה הנפוצה ביותר של תובלה ימית נקראת "מטען חלקי" (LCL), ובה מאוחדים מטענים של כמה לקוחות במכולה אחת שנשלחת מעבר לים. היתרונות הוא שניתן לחסוך בכסף למטענים בעלי משקל של טונות בודדות, אך החיסרון הוא איטיות ניכרת ועיכובים בנמלי היעד.

בשיטה של מכולות (FCL) ניתן להביא מכולה ריקה למחסן במועד שנקבע. היתרונות הם בטיחות והחיסרון הוא שיש צורך במיומנות כדי לנצל את המקום במכולה. לעומת זאת, שיטת הובלה קונבנציונאלית תתאים למטענים לא ארוזים בכמויות גדולות, בעוד הובלת מטענים חריגים תחייב טיפול לוגיסטי מורכב לכל אורך הדרך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh