10 ספרי זיכרון הוענקו למשפחות שכולות בבית יד לבנים ברחובות

10 ספרי זיכרון הוענקו למשפחות שכולות בבית יד לבנים ברחובות

ביום ראשון (12.2) נערך ברחובות טקס הענקת ספרי נופלים למשפחות השכולות בבית יד-לבנים, במסגרתו הוענקו 10 ספרי זיכרון למשפחות הנופלים כחלק מפרויקט 'לכל נופל יש שם'. בטקס נכחו ראש העיר, רחמים מלול, ממלא מקום ראש העיר, בן ציון שרעבי, סמנכ"ל נכסים וביטוחים, חנניה קורש, רכז בתי יד לבנים במחוז המרכז, ירון ביסקינד, יו"ר יד-לבנים רחובות, יוסקה וורבר, חברי הנהלת הסניף, מתנדבי יד-לבנים ותלמידי בתי הספר.

במסגרת הטקס סופרו סיפוריהם של הנופלים על ידי שרון איתן ושחר גולן, בליווי מצגת ותמונות, והוענקו ספרים למשפחות השכולות לזכרם של הנופלים. חלק מתלמידי קריית החינוך 'דה שליט' ב' וקריית החינוך למדעים', שגם לקחו חלק בהכנת הספרים, העניקו אותם לבני המשפחות. הנופלים אשר לזכרם הוכנו ספרי הזיכרון הם: יעקב טוכמן ז"ל, מוט'קה בורגין ז"ל, שלום חזיזה ז"ל, יצחק פנסו ז"ל, יצחק סגל ז"ל, יוסף (ספי) פרי ז"ל, דוד אקיאן ז"ל, אריה (אריק) כץ ז"ל, ניסים (ניסו) כהן ז"ל ומשה קטיעי ז"ל.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו נמצאים בבית יד לבנים, לצערנו אנחנו נפגשים די הרבה בבית הזה. הוא נועד להנצחה מצד אחד, אבל הוא נועד גם לתמיכה, עידוד וחיזוק של בני המשפחות. האירוע הערב הוא מיוחד במינו, מכיוון שמצד אחד הוא מרגש מאד, מעציב, ומצד שני הוא משמח. אנו נוטים לחשוב לפעמים שהשכול עובר, שהזמן מרפא את הפצעים, אך כולנו, ובמיוחד אתם, יודעים שזה לא כך ושהצלקות לא באמת מגלידות. כדי לשתף פעולה עם כתיבת הספרים צריך תעצומות נפש גדולות וכאן ההערכה הגדולה לפרויקט הזה, שכולו כאב מצד אחד, הנצחה מן הצד השני והוא נושא עמו המון גאווה וכבוד".

מנהלת בית יד לבנים רחובות, שיפרה כהן: "הנצחת הנופלים נוגעת בנימיו הרגישים והכואבים של השכול, והיא ביטוי נעלה של הרצון והצורך לשמר את הזיכרון שבלעדיו לא ניתן לשוב לחיים. אנדרטה, שיר שהולחן, ספר – הם הביטויים המוחשיים של ההנצחה. הנצחת הנופלים בני העיר רחובות – משמעותה הושטת יד מאמצת ומחזקת למשפחה, לאלמנה, לאח, לאחות ולילדים, ונועדה לתת לכם את ההרגשה כי יש לכם את המקום המחבק והעוטף להניח בו את הראש. ספר ההנצחה של בן שנפל הוא זיכרון יומיומי של יקירכם. הוא היה, הוא פעל, הוא לחם, הוא נפל, אך הוא חי, באמצעות הספר. נתברכנו בראש עיר אשר לוקח את הבית הזה באופן אישי ומסייע לנו ככל יכולתו".

מאת: בת אל צור

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh