ספורט וערכים למאות מילדי רחובות

ספורט וערכים למאות מילדי רחובות

במסגרת תכנית 'ויינר במגרש החיים', המשלבת ספורט וערכים, ירכשו בני הנוער כלים להתמודדות ברמה החברתית והאישית, תוך שימת דגש על ערכים חינוכיים ולא רק על הישגים ספורטיביים

עיריית רחובות מציגה תכנית עירונית חדשה וייחודית לנוער, ׳ווינר במגרש החיים׳, המשלבת ספורט וערכים. התכנית הינה פרי יוזמתה של חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום מעמד הילד, יעל בק, בשיתוף עם אגף הספורט שבחברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, ופסיכולוגית הספורט, צופית תדמור.

התכנית החדשה משלבת בין ערכים הנלמדים במסגרת פעילויות ספורטיביות, לבין המציאות שחווים בני הנוער והילדים ב-'מגרש החיים' והיא מבקשת להקנות לבני הנוער כלים להתמודדות עם אתגרי היום יום שלהם, הן ברמה החברתית והן בזו האישית, תוך שימת דגש על ערכים חינוכיים ולא רק על הישגיים ספורטיביים.

התכנית כוללת בניית אמנה מחייבת לכללי התנהגות מקובלים על המגרש ומחוצה לו, כללים למניעת אלימות והיא עוסקת בנושאים כגון: תזונה בריאה, אלכוהול, סמים ונהיגה בטוחה.
במסגרת התכנית יתקיימו "מפגשי ערכים"
חווייתיים בהם ילמדו השחקנים והשחקניות כיצד  להטמיע את הערכים בחיי היום יום שלהם, יתקיימו מפגשים לחיזוק הצוות המקצועי של הקבוצות, במטרה לשמוע ולקבל עדכונים על הנעשה בשטח, וכן תתקיימנה הרצאות להורים בנושאים שונים כגון: ׳כיצד להשפיע לחיוב על הילדים/ות ולעזור להם להתמודד עם הצלחה וכישלון׳

בתכנית ישתתפו מאות ילדים ובני נוער מקבוצות הכדורסל והכדוריד העירוניות.

יעל בק: ״הרעיון עלה מתוך התפיסה, כי קבוצות הספורט העירוניות יכולות להוות פלטפורמה נפלאה לשילוב בין ספורט וערכים ולהעניק לנוער כלים שימושיים ולפתח יכולות אישיות גם ב׳מגרש החיים׳, כגון: מנהיגות, עבודת צוות ובטחון עצמי וכל זאת תוך שהיא מעודדת אותם להיות מעבר לספורטאיות וספורטאים טובים יותר, גם אנשים סובלניים ותורמים יותר. מודה לאיציק עובדיה ולצוות אגף הספורט על שיתוף הפעולה וקידום התוכנית״.

בת אל צור

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh