"שורשי המוסיקה של יהדות ארצות ערב מבית אבא ועד ימינו"

"שורשי המוסיקה של יהדות ארצות ערב מבית אבא ועד ימינו"

הקתדרה העממית רחובות גאה להציג את המפגש השני הסדרה הייחודית: "שורשי המוסיקה של יהדות ארצות ערב מבית אבא ועד ימינו", מדובר במפגש השני בסדרה בת שלושה מפגשים בהנחייתו של עורך הדין והאקטיביסט, אופיר טובול, שיארח במפגש הקרוב את חיים אוליאל להרצאה, דיאלוג ומוסיקה חיה

הקתדרה העממית רחובות תקיים את המפגש השני במסגרת הסדרה החדשה והייחודית בהנחייתו של עורך הדין והאקטיביסט, עורך מגזין התרבות 'קפה גיברלטר', אופיר טובול.

עוד בתפוצות ישראל בארצות ערב, היה ליהודים תפקיד מרכזי בעולם התרבות בכלל ובמוסיקה בפרט. לאחר השיבה ארצה עולם השירים היהודי–ערבי 'עשה עליה' והמשיך להתפתח גם בישראל, בתנאים חדשים ומאתגרים במיוחד. הסדרה החדשה מציגה את הדרך שעברה המוסיקה של יהדות ערב עד למעמדה כיום במרכז הקונצנזוס הישראלי.

הסדרה משלבת הרצאה, דיאלוג עם אמן אורח ומוסיקה חיה. המופע השני בסדרה יתקיים ביום רביעי (1.3) בשעה 20:30 בבית יד לבנים ברחובות ובמסגרתו יתארח הזמר והיוצר המשפיע, חיים אוליאל. המפגש המעניין יעסוק בשורשי המוסיקה הישראלית ממרוקו ועד כאן.

מנהל הקתדרה העממית רחובות, אודי קדם: "מדובר על סדרה ייחודית, מרגשת ומשמעותית מאחר והקתדרה העממית ברחובות רוצה למשוך אליה כל העת קהלים חדשים. אין לי ספק שהסדרה תעורר מחשבה ועניין בקרב כל אחד ואחת מן הצופים שיגיעו לצפות בה, היא מציגה את המוסיקה הנהדרת של ארצות ערב מצד אחד, ומנגד את האופן שבו החברה הישראלית התייחסה אל המוסיקה הזו ואל האמנים שייצגו אותה במשך השנים".

המופע הסוגר של הסדרה יתקיים בתאריך 17.5 ובמסגרתו יתקיים ראיון מעמיק עם יאיר דלאל שיספר על יוצרים הגדולים של עיראק, כולל ביצועים חיים מיוחדים לאירוע.

ניתן לרכוש כרטיס כניסה חד פעמי בעלות של 60 ₪. לפרטים ולהרשמה – 08-9390390 או באתר החברה העירונית בכתובת www.ironit-rehovot.co.il/

בת אל צור

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh