ידיד לחינוך: מפגש הסיום של תכנית 'למידה בכל גיל'

ידיד לחינוך: מפגש הסיום של תכנית 'למידה בכל גיל'

סדרת מפגשי 'למידה בכל גיל' של מתנדבי ידיד לחינוך (גמלאים מתנדבים במערכת החינוך) באזור השפלה הסתיימה במפגש סיום מיוחד. ברחובות מתנדבים 58 גמלאים במסגרת פרויקט 'ידיד לחינוך'

ביום שלישי (21.2) התקיים מפגש הסיום של תכנית 'למידה בכל גיל' של מתנדבי 'ידיד לחינוך' (גמלאים מתנדבים במערכת החינוך). המפגש חתם השתלמות מקצועית בת 4 ימים שנערכה בפסג"ה בת ים. בתכנית השתתפו מתנדבי 'ידיד לחינוך' מכל אזור השפלה: רחובות, בת ים, חולון, נס ציונה, ראשון לציון, יבנה, רמלה ולוד.

התכנית "למידה בכל גיל" נוסדה לאור ההבנה, שלמידה אינה מוגבלת בגיל והיא מעצימה את הפרטים בחברה ובקהילה. מתוך הרעיון הזה נבנתה התכנית לטובת מתנדבי 'ידיד לחינוך', המגיעים מכל רחבי הארץ.

במסגרת התכנית, נערכים מפגשים בין מתנדבים מיישובים שונים וכך ניתנת להם ההזדמנות להחליף דעות וחוויות מעולם ההתנדבות בבתי הספר, ולהיחשף ללמידה בנושאים שונים מעולמות החינוך, ההתנדבות והזקנה. באמצעות התכנים המועברים במפגשים, המתנדבים מרחיבים אופקים ומקבלים כלים לצורך מתן מענה מדויק יותר בעבודתם עם תלמידים.

התוכנית פועלת בשותפות עם אגף החינוך והנוער ומרכז פסג"ה במוקדי הפעילות ומאגדת מרצים ממרכזי פסג"ה, ייעוץ מהשרות פסיכולוגי ומרצים מתנדבים מתחומי דעת נוספים.

מפגש הסיום כלל הרצאות של הפסיכולוגיות, ליהי קשת גולדווסר וענת זמירה מעיריית לוד, שהציגו תאוריות וכלים לעבודה עם ילדים בהרצאה "כל ילד זקוק לגיבור". עו"ד אופיר פלג, ריגש את הנוכחים בסיפורו האישי, "ההתמודדות הראתה לי שהכל אפשרי".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "יפה לראות את מתנדבי ידיד לחינוך שמשקיעים שעות רבות בקידום תלמידי העיר בבתי הספר והכל בהתנדבות. אני רוצה להודות למירי על עבודתה המסורה למען תלמידי העיר".

מנכ"ל ידיד לחינוך, נמרוד אקרמן: "האינטרקציה שלכם עם התלמיד היא מפגש לחיים. אני מסתכל עליכם ורואה מכפלות של אנשים. אני רואה את הקהילה הישראלית כולה. מרגש ומשמח אותי שבחרתם לבוא וללמוד כדי להיות מתנדבים טובים יותר. ללמידה אין גיל".

מנהלת הפרויקט ברחובות, מירי רגירר: "עברנו במהלך ההשתלמות הרצאות ממרצים מהשורה הראשונה ולמדנו כיצד לעבוד עם הילדים ואיך לשלבם במערכת בצורה טובה יותר וחיובית יותר. ברחובות כיום מתנדבים בפרויקט 58 מתנדבים ואני מאמינה ומקווה שבהמשך יצטרפו נוספים. המטרה שלנו הן לתת לתלמיד כלים, להעשיר אותו ולשמוע אותו. מלבד התלמידים, גם המתנדבים מרוויחים מכך המון מכיוון שהנתינה היא דו סטרית".

לפרטים נוספים ולהצטרפות לתכנית ניתן לפנות למירי רגירר בטלפון – 050-6911515.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh