רופא שיניים – דגשים חשובים לבחירת רופא שיניים

רופא שיניים – דגשים חשובים לבחירת רופא שיניים

יש אנשי מקצוע שמלווים אותנו כל החיים, לפחות כל החיים הבוגרים. יש מי שעורך הדין שלו מלווה אותו כל החיים, יש מי שמשתמש בשירותיו של רואה חשבון אחד כל החיים, ויש מי שפונה אל רופא שיניים בגיל צעיר והוא בוחר להגיע אליו כל החיים לביקורים וטיפולים.

יש שיאמרו שלמצוא רופא שיניים טוב שניתן להגיע אליו בכל עת שצריך, זו ברכה שצריך לשמור עליה. למען האמת, מרבית האנשים מעדיפים לעשות את כל הטיפולים שלהם אצל רופא אחד שהם מכירים ואיתו הם מרגישים נוח. בגלל שלחפש רופא שיניים אחר זה לא דבר פשוט וגם בגלל שאם יש כבר רופא שמכיר אותנו, חבל ללכת לאחר.

לעיתים אין ברירה וצריך להחליף רופא שיניים. זה יכול להיות מסיבות שאינן קשורות לטיפול, למשל אם עוברים אזור מגורים, אם הרופא עובר לטפל באזור אחר, אם הרופא מחליט לפרוש או מסיבות אחרות. אנחנו צריכים לקחת בחשבון, שיש רופאי שיניים שאינם מטפלים בכל התחומים, למשל, השתלות, טיפולי שורש, אורתודנטיה ועוד ואז אין לנו ברירה אלא ללכת לרופא שיניים אחר במידה ואנחנו צריכים את אחד מהטיפולים שציינו.

בחירת רופא שיניים היא הרבה שאלה של פונקציות נסיבתיות, רופא שהקופה מאפשרת לנו ללכת אליו, רופא שנמצא בהסדר עם חברת הביטוח שלנו, רופא שיניים שעובד באזור שלנו או מקבל בשעות שנוחות לנו ועוד. מעבר לנסיבות הנ"ל, יש פרמטרים נוספים שרצוי לקחת בחשבון.

דגשים לבחירת רופא שיניים

דגש ראשון הוא סך הטיפולים שהרופא מעניק. כאן ייתכנו שתי אופציות חיוביות. הראשונה, שיהיה זה רופא שיניים שמתמחה במגוון רחב של טיפולים, מהפשוטים ביותר, סתימות ועד טיפולים מורכבים של שורש, עקירות וכדומה. ברוב המקרים מקרי קיצון כמו טיפול אורתודנטי שנמשך תקופה ארוכה, לא יתבצע אצל רופא כזה.

האופציה החיובית השנייה, שתהיה זו מרפאה שמעסיקה גורמים מקצועיים רבים מתחום של רפואת שיניים, וכך גם אם הרופא לא עושה את הטיפול, מישהו אחר במרפאה עושה. חשוב לומר עוד, שנעדיף רופא שיניים שמעסיק גם שיננית שמבצעת את הטיפול במרפאה.

דגש שני, גיל הטיפול. כהורים לילדים, נצטרך למצוא רופא שיניים לילדים ועבורנו רופא שיניים למבוגרים. יש רופאים שמתמחים בשני סוגי המטופלים. ההמלצה היא למצוא מקום שמעסיק רופא לכל גיל.

דגש שלישי, מרפאת שיניים חירום. זה לא מספיק למצוא רופא שיניים אלא שהוא צריך גם לכלול טיפולי חירום, בין אם מדובר בטיפולים במרפאה לבין טיפולים שנערכים בבית המטופל, במידת הצורך. יש לוודא שעות ועלויות.

דגש רביעי, כל מה שקשור מסביב לטיפול. שעות וימי קבלה, מועד קביעת תור וביטולו, חנייה, עלויות, אלא דברים שמתחברים לצד המקצועי שלו ויעזרו לנו להחליט האם התנאים לטיפולים אצל מתאימים מבחינתנו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh