69 שנים לקרב תל א-ריש שבו השתתפו לוחמים בני העיר רחובות

69 שנים לקרב תל א-ריש שבו השתתפו לוחמים בני העיר רחובות

ביום חמישי (20.4) התקיים טקס הזיכרון המסורתי לציון 69 שנים לקרב העקוב מדם, קרב תל א-ריש, בו לחמו חברי גדוד 52 של חטיבת גבעתי על כיבוש המצודה בכדי להביא השקט המיוחל לתושבי האזור. בטקס הזיכרון נכחו, בין היתר, ממלא מקום ראש העיר רחובות, בן ציון שרעבי, ראש עירית חולון, מוטי ששון, ראש עירית נס ציונה, יוסי שבו, משפחת גדוד 52 של חטיבת גבעתי ונציגת המשפחות השכולות מרחובות, אלנה הדני, תלמידי קריית החינוך ע"ש אהרון קציר רחובות ומשתתפים נוספים.

מ"מ ראש העיר, בן ציון שרעבי: "אני נרגש בכל פעם מחדש לקחת חלק במעמד ההנצחה והזיכרון החשוב הזה. אחד הלוחמים שנפל בקרב היה אליעזר פייג – פייגל'ה, או לייזר כמו שחבריו נהגו לקרוא לו. אליעזר, ניצול מחנה ההשמדה אושוויץ עלה לארץ בעליית הנוער ללא משפחה, הגיע לעיר רחובות התחנך ועבד בבית המלאכה "בית זיו".  אליעזר התגייס להגנה והחל באימונים ולאחר מכן שובץ בגדוד 52 של חטיבת גבעתי יחד עם חבריו מהעיר רחובות. אליעזר יצא למבצע חמץ במטרה להגן על תושבי תל אביב והסביבה ונהרג במהלך הקרב על כיבוש תל א-ריש. לאחרונה החליטה ועדת השמות בראשות ראש העיר, רחמים מלול, לתקן עוול היסטורי ולהנציח גם את שמו של אליעזר פייג ז"ל באמצעות ככר אשר בליבה של שכונה צעירה חדשה ותוססת הנבנית בעיר".

במסגרת הקרב הקשה לקחו חלק, בין היתר, גם לוחמים תושבי רחובות. לפני מספר חודשים, במלאת 69 שנים לקרב התקבצו מספר מתושבי רחובות, לוחמי פלוגה ב' של גדוד 52 בביתה של לאה בן ישי (לולה), העלו זיכרונות מהקרב והעלו את שמות חבריהם שנפלו ואינם עוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh