העיתונאיות הצעירות של בית ספר סמילנסקי

העיתונאיות הצעירות של בית ספר סמילנסקי

פרוייקט ״מורה יוזם״ של בית ספר סמילנסקי אותו הגתה הרכזת החברתית איילה אמר הוליד את היוזמה ״העיתונאיות הצעירות של בית ספר סמילנסקי אותו מובילה אבישג פפקין יחד עם הפורטל שלנו, ״רחובות פור יו״. המיזם מתחיל לשאת פרי וכבר בשלבים הראשונים התקבלו למערכת האתר לא פחות מ-3 מאמרים פרי יצירת תלמידי הפרוייקט.

אבישג פפקין, רכזת הפרוייקט: ״העיתונאיות הצעירות שלי כתבו כתבות מדהימות. אין לי ספק כי אני במקום הנכון לי על פי ההתרגשות שאחזה בי כשקראנו יחד את הכתבות.״

אז הנה לפני בהופעת בכורה עולמית 3 כתבות ראשונות… תנו כבוד:

"ילדה אחת, מורה אחת, עיפרון אחד וספר אחד יכולים לשנות את העולם" / נעם וגנר

תארו לעצמכם שיום אחד אתם קמים בבוקר ופתאום אומרים לכם שממחר אסור לילדות ללכת לבית הספר. פוגעים בזכויות שלהן רק בגלל שהן נשים. בשבילי זו תזכורת שהלימודים הם זכות גדולה. זה קרה בפקיסטן. הטליבאן-אירגון דתי קיצוני, השתלט על פקיסטן. גם מלאלה יוספזאי גרה בפקיסטן, בעמק הסוואט. בית הספר שהקים אביה היה אחד המקומות האהובים עליה. מלאלה אהבה לנצח ולהצליח בכל דבר.

היא החליטה שהיא לא יכולה לשתוק ויצאה נגד הטליבאן. בשנת 2009 התפרסם בלוג שכתבה ובבלוג סיפרה על החיים תחת שלטון הטליבאן וההתמודדות שלה. ההורים שלה היו איתה ותמיד תמכו בה. אבל הטליבאן פגעו בה בסופו של דבר וירו בראשה ב-9 באוקטובר 2012. היא ניצלה בנס ועברה לגור באנגליה ולאחר מכן זכתה בפרס נובל לשלום והפכה לאדם הצעיר ביותר שזכה בפרס נובל. מלאלה לא וויתרה והשיגה את מטרותיה. היא הקימה את קרן מלאלה שתומכת בחינוך ברחבי העולם. למה בחרתי לכתוב עליה? כי אני מוצאת ביני לבינה קוי דמיון, היא אוהבת ללמוד, היא תחרותית… גם אני. נעם וגנר כתה ה סמילנסקי- קורס כתיבה בפורטל של רחובות . מנחה אבישג .

 

לראות את הטוב / שירי ברודצקי

אחר הצהרים הלכנו לסבא שלי . אני אוהבת לשבת ולדבר איתו. ולהקשיב לכל סיפורי הילדות שלו. סבא אוהב לספר לי סיפורים על הילדות שלו ואת הסיפור הבא שסיפר לי, אני לא אשכח. לילה אחד העבירו את סבא שלי למעברה ביבנה זה היה לאוהל עם מיטות מברזל. מחוץ לאוהל היה המוניגזעי עץ גזומים. הוא לקח את הגזעים ובנה גדר. הוא הלך למרכ ביבנה קנה מהבולגרים זרעים של צמחים, הוא שתל אותם והקים גינה.

אני מאוד אוהבת את הסיפור הזה על סבא שלי כי במקום לראות את הרע במצב בו היה חי, הוא ראה את הטוב … הפיק את הטוב. למדתי מהסיפור הזה המון על איך לראות את חצי הכוס המלאה בכל מצב. ועד עכשיו סבא שלי מטפל בצמחים ויש לו גינה גדולה בבית שלו שם אנחנו יושבים ומדברים

כתבה שירי ברודצקי כיתה ה׳ בית ספר סמילנסקי רחובות משתתפת בקורס כתיבה בפורטל עיתונאי.

 

יעלי ובן / יעל לוין

היי אני יעל וזאת הפעם הראשונה שאני כותבת בעיתון, ולכן מתרגשת לכתוב בפורטל רחובות 4u. אני לומדת בבית הספר סמילנסקי ובעזרת המיזם" מורה יוזם " בו בחרתי בקורס כתיבה בפורטל רחובות אני מפרסמת בעיתון את הכתבה. היום אני רוצה לספר על בן דודי קוראים לו בן לדעתי הוא ילד מיוחד אני אוהבת אותו כמו שאני אוהבת את אמא.

אנחנו החברים הכי טובים. אומנם אנחנו לפעמים רבים אבל עדיין חברים, אנחנו כמו תאומים באופי. אנחנו יחד כבר 9 שנים כמעט, עוד רגע החופש הגדול והם טסים לשבועיים הלוואי ויכולתי ללוות אותו עד למטוס כי הם באים לביקור קצר ואז טסים.

ואני מקווה שהוא חושב כמוני. אני אוהבת אותו והוא אוהב אותי הוא קורא לי יעלי ואני קוראת לו בן, האחים שלי הולכים לישון ואני חושבת רק עליו. הוא היחיד שיכול לעודד אותי ואני היחידה שמרגיעה אותו. אנחנו חולקים כל שנה את האפיקומן. במקום לקחת אותו לעצמי אני חולקת איתו או הוא איתי. אנו אוהבים לעשות יחד שטויות. אני שמחה שיש לי כזה בן דוד קרוב אני מקווה שנישאר חברים כאלה גם כשניגדל.

יעל לוין כיתה ג׳ סמילנסקי.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh