'טספאנש' – בשכונת קריית משה

'טספאנש' – בשכונת קריית משה

בשבוע שעבר התקיימה פעילות חינוכית מיוחדת במתנ"ס קריית משה, בנושא סכנות הסמים והאלכוהול שעומדות בפני בני נוער. מדובר בהצגה 'טספאנש' (התקווה שלי בשפה האמהרית) שמקדמת הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול בכדי להעלות את המודעות לסכנות הטמונות בשימוש בסמים ואלכוהול גם בקרב בני קהילת יוצאי אתיופיה. ההצגה עוסקת במשפחה מוצלחת שבת הזקונים שלה שותה אלכוהול ומעשנת סמים, מצבה מתדרדר אך לבסוף בפעילות משותפת הילדה מצליחה להתגבר על הקשיים והולכת ללמוד באקדמיה, ההצגה נכתבה ובוימה על ידי סולומון מרשה.

הצגת הבכורה התקיימה כאמור ברחובות, בהובלתם של מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול ברחובות, דוד מנצור, יחד עם רכזת מניעה והסברה מצוות הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול ברחובות, תמר וודו.

זב

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום:

"הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול משקיעה מאמצים רבים על מנת להקנות להורים ולבני הנוער כלים להתמודדות עם התנהגויות בסיכון. ההצגה בה צפו תושבי השכונה משקפת את מה שקורה בהרבה בתים ברחבי הארץ ולכן חשוב מאד שכל הורה ייחשף אליה, יבין את עולמם של הילדים ובני הנוער ויתמודד עם בעיותיהם בצורה מיטבית".

מיד בסיום ההצגה התקיים פאנל מקצועי בו נכחו ווגאי טבג'ה, מנחה ארצית מטעם הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, טרוניש עלימהו, עו"ס לטיפול בהתמכרויות ממרכז חוסן, בבוש זאודו, שוטר קהילתי בקרית משה ואורי (ברהנה) אנגדאו, מכור נקי.

במהלך הפאנל הנציגים ענו על שאלות שנשאלו על ידי הקהל בנושאי חינוך, הסברה ומניעה בתחומי אלכוהול וסמים, סמכות הורית וגבולות, החוקים בנושא אלכוהול וסמים, התהליך הטיפולי וההבדל בין מרכזי יום לאשפוזיות. הצלחת ערב זה ניתן לזקוף לשותפים של הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהולמתנ"ס קריית משה, מוקד הקליטה, קרן 'פאקט', ופעילים נוספים מרחבי העיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh