׳מעגלים' –  תכנית ייחודית לילדים

׳מעגלים' –  תכנית ייחודית לילדים

השנה החלה לפעול תכנית קהילתית חדשה, הנותנת מענה הוליסטי בתחום החברתי, הרגשי והלימודי ל-16 ילדות וילדים במערב העיר רחובות, בין היתר, באמצעות חוג לכלבנות

בתחילת השנה החלה לפעול במערב העיר רחובות תכנית קהילתית חדשנית, ייחודית ומקיפה שנועדה לספק מענה הוליסטי עבור 16 ילדות וילדים בכיתות ד' – ו', בתחום החברתי, הרגשי והלימודי. מדובר בתכנית 'מעגלים', אשר הוקמה על ידי האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, בניהולה של אירית שיפריס וזוכה לתמיכת חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום מעמד הילד, יעל בק וחבר המועצה ומחזיק תיק שירותים חברתיים, עו"ד אבי מוזס. יחד איתם לוקחים חלק בתכנית אגף החינוך והנוער, 'תכנית 360' ופרויקט 'עיר ללא אלימות', בית הספר ע"ש בגין, ורשת 'חוויות'.

יעל בק: ״אני שמחה כי הצלחנו, בכוחות משותפים, לייצר תכנית ייחודית ומקיפה, הנותנת מענה לילדות וילדים בתחום החברתי, הרגשי והלימודי, כמו תכנית 'מעגלים'. התכנית שמה את הדגש גם על קידום ערכים של סובלנות, מעורבות חברתית ויחס לבע"ח בסביבתנו. ברצוני להודות לעו"ס הקהילתית ורכזת התכנית, נטע לנדאו, על היוזמה המבורכת וכך גם לכל הגורמים המעורבים״.

אירית שיפריס: "מדובר בתכנית ייחודית שכוללת שיתופי פעולה רחבים, עבודה ייחודית עם כלבים על הקשר בין האדם לבע"ח ובין האנשים בינם ובין עצמם. ברצוני להודות לעו"ס הקהילתית, נטע לנדאו, על היוזמה והובלת התכנית"

עו"ס קהילתית ורכזת התכנית, נטע לנדאו: ״התכנית מציעה מגוון רחב של תכנים והקניית כלים משמעותיים עבור הילדים. במסגרת 'חוג כלבנות׳ הם עובדים על מיומנויות חברתיות ורגשיות, דרך הטיפול והדאגה לכלבים. כך לדוגמא, הם לומדים כי בדומה לבני אדם, הכלבים נבדלים זה מזה ויש להתאים את דרך התנהגותם לאופי ומצבו הרגשי של כל כלב, על מנת ליצור איתו חיבור.

מעבר לכךאנחנו שמים דגש משמעותי על ערכים של עזרה לזולת ומעורבות חברתית, מלמדים אותם על קבלת השונה דרך שיתוף פעולה, למשל עם מסגרות לאנשים עם צרכים מיוחדים ותקשורת ביןאישית מטיבה.

במסגרת התכנית, הילדים מקבלים גם תמיכה לימודית באמצעות מורה להוראה מתקנת וכן הכנה מוקדמת לעלייה לחטיבת הביניים, כלים להתמודדות עם אתגרי גיל ההתבגרות ובנוסף, הם משתתפים בפעילויות חברתיות שונות ומגוונות.

ההורים הינם שותפים מלאים לתכנית, הן במסגרת השתתפות בקבוצת ההורים והן בפעילויות שוטפות עם הילדים לאורך השנה. בפעילויות משולבים בנוסף סטודנטים מהמרכז האקדמי 'פרס', במסגרת מעורבות חברתית״.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh