ח"כ ד"ר נחמן שי התארח בעמותת על"ה ברחובות

ח"כ ד"ר נחמן שי התארח בעמותת על"ה ברחובות

יו"ר השדולה למען הזקן בכנסת ח"כ ד"ר נחמן שי היה אורחה של על"ה העמותה למען המבוגר ברחובות. בין הנוכחים המארחים היו: יו"ר העמותה יחזקאל הרמלך, סגן היו"ר יעקב סנדלר וראשי המינהלים דהבא אייל, תמי גלטנר, אתי כהן ואסף וישקין.

ראשי העמותה הציגו לח"כ שי את מגוון התוכניות והשירותים הניתנים ע"י העמותה לתושביה המבוגרים של רחובות בתחומי הרווחה, הסיעוד, החברה, התרבות והספורט. כמו כן, הם שיבחו את שיתוף הפעולה עם המחלקה לרווחת המבוגר של העירייה והציגו את התוכניות של בית על"ה – המרכז הרב-תכליתי למבוגר הממוקם במיקום מרכזי ונגיש על מגרש שהקצתה העירייה, ופרסו בפניו את חלוקת הוצאות הבנייה הממונות בעיקר על ידי העמותה (50%), העירייה והמשרד לשוויון חברתי כל אחד מהם ביחס מימוני של 25%, וארגון הג'וינט-אשל שהשתתף בחלק מהוצאות תכנון המבנה. 

לדברי יו"ר העמותה בהתנדבות יחזקאל הרמלך: "יעדנו לסייע למבוגר לחיות אח חייו בביתו ובקרב קהילתו. אנו עושים כמיטב יכולותינו אך קשה עלינו המלאכה. אדישותו של הממסד בישראל כלפי האוכלוסייה המבוגרת, פוגעת וכואבת. בפניותינו אליהם, אנו חשים כעניים בפתח".   

סגן יו"ר על"ה יעקב סנדלר התפטר מתפקיד מנכ"ל איגוד העמותות לזקן בישראל כמחאה על אדישות הממסד כלפי העמותות המקומיות. "העמותות האלה מפעילות 250.000 מתנדבים בכל רחבי הארץ. למרות החלטת בית המשפט, משרדי הממשלה והביטוח לאומי לא מעניקים במכרזיהם ניקוד עדיף לעמותות המקומיות, הפועלות ללא מטרות רווח" אמר סנדלר.   

ח"כ נחמן שי הקשיב לדברים והסכים כי השלטון המרכזי והמקומי לא מתקצבים כראוי את פעילותן של העמותות. אוכלוסיית המבוגרים בארץ מונה כיום כ-800 אלף ובעתיד מספרם יעלה. "המבוגרים נופלים בין הכיסאות ואין להם כתובת משרדית אחת. העמותות המקומיות הן מתנה וערך התנדבותם שווה כסף רב. ללא פעילותם, הזקנים היו יושבים בביתם וממתינים שהמוות יגיע". הוא הכריז כי הוא מעמיד עצמו לרשות העמותה וביחד עם עמיתו ח"כ איציק שמולי יפעלו לקידום חקיקה למען הזקן בישראל והעמותות הפועלות למענם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh