כשהקשר היהודי מחבר בין אנשים וקהילות

כשהקשר היהודי מחבר בין אנשים וקהילות

משלחת ועדת ההיגוי של רחובות יצאה למיניאפוליס בכדי לקדם את השותפות בין הערים ולהכין תכנית פעילות שנתית.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק צעירים ונוער, זהר בלום: "העיר רחובות מקיימת קשרים טובים עם מגוון ערים ממדינות שונות ברחבי העולם. המפגשים שקיימנו במהלך הביקור במיניאפוליס יהוו בסיס לשיתוף פעולה פורה ומוצלח בהמשך, בין היתר, במסגרת משלחות סטודנטים, תערוכה משותפת בין אמנים, קבוצות מנהיגות נוער, משלחות של סנטורים ממדינת מיניסוטה ועוד".

בשבוע שעבר יצאו סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום וראש לשכת ראש העיר האמון על קשרי החוץ, דודי אשכנזי, יחד עם חברי משלחת ועדת ההיגוי של העיר למיניאפוליס שבארצות הברית. אנשי המשלחת התארחו במיניאפוליס במסגרת "שותפות ביחד" –  פרויקט משותף לעיריית רחובות, הסוכנות היהודית והפדרציה היהודית במיניאפוליס, שמטרתו להעמיק את האחדות בין קהילות יהודיות בישראל ובתפוצות. חברי ועדת ההיגוי היו אורחיו של שותף בכיר בקרן JFN שאמונה על גיוס תרומות לטובת קידום פרויקטים במדינת ישראל בכלל, וברחובות בפרט, בין היתר, באמצעות המועצה לשימור אתרים.

חברי המשלחת הגיעו למיניאפוליס בכדי לקדם הכנתה של תכנית שנתית משותפת לוועדות ההגוי משני הצדדים, לקיים ישיבות תקציב, בנייה של פרויקטים חדשים ובדיקת היתכנות של פרויקטים קודמים שעלו על הפרק. במסגרת נסיעת העבודה של חברי וועדת ההיגוי, התקיימו מספר מפגשים מרגשים במיוחד, בניהם, הגעתם של חברי המשלחת למתנ"ס ה-JCC (Jewish community center)  בו פועל בית ספר יהודי. בבית הספר הזה לומדים יחד ילדים ממשפחות יהודיות אורתודוקסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות, וחברי המשלחת נחשפו למסורת של תפילה משותפת לפני ארוחת הבוקר, למרות שאין מדובר בבית ספר בעל אופי דתי.

מפגש מרתק נוסף התקיים ביום שישי אחר הצהרים כאשר חברי המשלחת הוזמנו לקבלת שבת בבית הכנסת הרפורמי "בית שלום". המשתתפים סיפרו כי התפילה התנהלה שונה מכל דבר שהכירו עד היום, כשהמתפללים לבושים חגיגי, חובשים כיפה ומאזינים למוזיקת ג'אז בליווי מקהלה ורעשנים. בנוסף, השתתפו אנשי המשלחת בהרצאתה של סלי אברהמס, מצוות ההיגוי של מיניאפוליס, שמעבירה הרצאות לקהל לא יהודי כחלק מעבודתה בJCRC  (Jewish community relations). בתחילת ההרצאות היא שואלת "למי זה הפעם הראשונה בה הוא פוגש יהודי?", חברי המשלחת גילו להפתעתם כי רוב המשתתפים בהרצאותיה מעולם לא פגשו יהודי.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק צעירים ונוער, זהר בלום: "העיר רחובות מקיימת קשרים טובים עם מגוון ערים ממדינות שונות ברחבי העולם. במסגרת הקשרים הללו נוצרים שיתופי פעולה, מפגשים מרגשים וכמובן, נרקמות תכניות לקידום אינטרסים משותפים. אני רוצה להודות לאנשי הקהילה היהודית במיניאפוליס שאירחו אותנו בכבוד רב, הכירו לנו את אורחות חייהם ולימדו אותנו איך נראים חייהם של היהודים בארצות הברית. המפגשים שקיימנו במהלך הביקור במיניאפוליס יהוו בסיס לשיתוף פעולה פורה ומוצלח בהמשך, בין היתר, במסגרת משלחות סטודנטים, תערוכה משותפת בין אמנים, קבוצות מנהיגות נוער, משלחות של סנטורים ממדינת מיניסוטה ועוד".

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh