‏מלגות בסכום של כ- 200 אלף שקל חולקו לסטודנטים

‏מלגות בסכום של כ- 200 אלף שקל חולקו לסטודנטים

בטקס חגיגי שנערך בלשכת ראש העיר הוענקו מלגות ל- 20 סטודנטים תושבי העיר רחובות, עבור פעילותם עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

מדובר במיזם משותף של סגן ראש העיר, עו"ד מתן דיל לבין עמותת 'יד לילד המיוחד' ומפעל הפיס.

ביום שני (22.5) התקיים בלשכת ראש העיר, רחמים מלול, טקס הענקת מלגות בסכום כולל של כ- 200 אלף ₪. המלגות חולקו ל-20 סטודנטים תושבי רחובות, על פעילותם עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים מעמותת 'יד לילד המיוחד'. בטקס השתתפו, מלבד ראש העיר, סגן ראש העיר ומחזיק תיק נוער וצעירים, עו"ד מתן דיל, מנכ"ל העיריה, דורון מילברג, מנהלת מרכז הצעירים 'עתידים', אורלי הלל ונציגת עמותת 'גג לילד המיוחד', מירב ריחן.

מדובר במיזם משותף של סגן ראש העיר, עו"ד מתן דיל, לבין עמותת 'יד לילד המיוחד' ומפעל הפיס. מחד, המיזם הייחודי אפשר לסטודנטים תושבי העיר לקבל מלגה על סך 10,000 ₪, ומאידך, למשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ליהנות מפעילות וליווי עבור ילדיהן. במסגרת התכנית הייחודית, הסטודנטים חונכים ילד או ילדה עם צרכים מיוחדים בפעילות שבועית קבועה. הפעילות נערכת בבית הילד או מחוצה לו ונמשכת כשעתיים וחצי בשבוע,  במהלכן הילד נהנה ומבלה עם החונכ/ת וההורים זוכים לזמן איכות גם עם הילדים האחרים.

מי שהובילו את התכנית ברחובות הם אנשי מרכז הצעירים 'עתידים', בשיתוף נציגי עמותת 'יד לילד המיוחד' וביה"ס עידוד. מי שבחרו את הסטודנטים שישתתפו בתכנית הם חברי וועדה מיוחדת שכללה נציגים של העמותה, מרכז 'עתידים' ואנשי העיריה. הסטודנטים הגישו מועמדות, רואיינו ונבחנה התאמתם לתוכנית, על מנת לאפשר שיבוץ מיטבי שלהם  במשפחה המיוחדת המתאימה.

ראש העיר, רחמים מלול, אמר בטקס הענקת המלגות כי: "אני שמח מאד על האפשרות שניתנה לנו להעניק מלגות ראויות שכאלה. אתם הסטודנטים, אמנם מקבלים מלגה, אך אתם נותנים הרבה יותר ממה שאתם מקבלים. לחנוך ילד מיוחד אינו דבר של מה בכך, ואני מודה לכם מאד על פועלכם. מרגש אותי לראות את חברה ישראלית בריאה ובעלת ערכים טובים כל כך". סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל: "אחרי ששמעתי את דבריהם של הסטודנטים ושל ההורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים שלקחו חלק בפרויקט, הבנתי עד כמה התכנית הזו חשובה לכל המעורבים בה. לאור זאת, החלטנו להגדיל את התקציב ולאפשר ליותר סטודנטים וליותר משפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים ליהנות מהפעילות המבורכת ומהמלגה. למעשה, הגדלנו את מספר מקבלי המלגות בכ- 100 אחוזים. העזרה של הסטודנטים לילדים עם צרכים מיוחדים היא מאוד משמעותית, ואנו שמחים להיות גורם שמאפשר את החיבור הזה בין תרומה לקהילה לבין סיוע כלכלי לסטודנטים תושבי העיר. אנו עדים לקשר חזק ואמיץ שנוצר בין הילדים לסטודנטים ואנו מברכים על כך ונמשיך את העשייה גם בשנה הבאה ". מנהלת מרכז הצעירים 'עתידים' אורלי הלל: "אנו מפעילים תכניות שונות המותאמות לצעירי רחובות בכלל ולסטודנטים בפרט. לכל תכנית קריטריונים אחרים, וכל אחד יכול למצוא את מה שמתאים לו. אני מזמינה אתכם להתעדכן באתר האינטרנט של מרכז הצעירים 'עתידים' בתכניות השונות, ואת הסטודנטים להתעדכן במלגות רלוונטיות, לקראת תחילת שנת הלימודים תשע"ח". סמנכ"לית עמותת 'יד לילד המיוחד', טלי חיים אבירז: "יחד אנו מסייעים, מעצימים ומחזקים את המשפחות. אנו מאמינים כי כשנולד ילד מיוחד, נולדת משפחה מיוחדת, ואנו כאן להקל על המשפחות".

עמותת "יד לילד המיוחד" נוסדה בשנת 2005 במטרה לסייע להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, קרי: אוטיזם, תסמונת דאון, שיתוק מוחין, נכות פיזית ולקויות התפתחותיות קשות. ייחודה של העמותה הוא בטיפול הרב תחומי המקיף הניתן לילד המיוחד ובסיוע המוגש לסביבתו הקרובה – הורים, אחים ואחיות – באמצעות מגוון פעילויות בכללן: מרכז טיפולי, מרכז נופש, דירה בקהילה, שילוב בצה"ל, מרכז מידע לזכויות הילד, פרויקט מתנדבות חונכות, פעילויות חברה והווי, קייטנות ונופשונים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh