עורך דין צבאי – מדוע לא להסתפק בסנגוריה הצבאית

עורך דין צבאי – מדוע לא להסתפק בסנגוריה הצבאית

חיילים רבים אשר מוצאים את עצמם עומדים בפני משפט צבאי, נעזרים לא פעם בשירותיהם של עורכי דין מהסנגוריה הצבאית. חלקם עושים זאת מחוסר ברירה, בגלל חוסר יכולת לממן עורך דין צבאי פרטי, אחרים עושים את זה משיקולים אחרים, בין היתר, שיקול של חוסר רצון להתחיל בתהליך של חיפוש אחר עורך דין, תהליך שגובה זמן וכסף ולא תמיד שקול לתהליך מסביב.

לפני שאנחנו נסביר מדוע משתלם יותר לקחת עורך דין צבאי פרטי, נסביר בקצרה מה זו הסנגוריה הצבאית ולמה היא מיועדת. מאחר ומערכת המשפט (האזרחית והצבאית), מעוניינת להעניק לכל חשוד או נאשם, אפשרויות שוות ככל שניתן להוכיח את חפותם, הרי שהמדינה יצרה סנגוריה שממומנת על ידה, ומאפשרת לכל אחד לקבל ייצוג בבית משפט.

הרעיון הוא, אם אין לנו כסף או אפשרויות לשכור עורך דין פרטי, אנחנו נקבל עורך דין מהסנגוריה הציבורית. כפי שזה פועל במשפט האזרחי, כך זה פועל במשפט הצבאי. חיילים שאין להם יכולת כלכלית או אפשרויות לשכור עורך דין פרטי, יכולים לשכור עורך דין מהסנגוריה הצבאית שייצגו אותם.
אם כך, מדוע משתלם יותר לשכור עורך דין צבאי פרטי ולא לקחת עורך דין מהסנגוריה הצבאית? בחלק הבא של המאמר אנחנו נסביר מדוע, אך חשוב לומר, הסנגוריה הצבאית היא גוף מאוד חשוב ומיוחד, מי שאיננו יכול לשכור עורך דין פרטי, חייב להשתמש בה והיא אכן יכולה לעזור לו, אך אנחנובמאמר זה, מתייחסים למי שכן יש לו יכולת לשכור עורך דין פרטי.

מדוע עורך דין פרטי עדיף על עורך דין מהסנגוריה

יש לכך כמה הסברים, הראשון, עורך דין צבאי פרטי, מקבל כסף מכם ישירות, אתם הלקוחות שלו, לכן הוא חייב לעבוד עבורכם כל הזמן. האינטרס שלו הוא להצליח ולזכות אותכם. אנחנו לא אומרים שאין אינטרס דומה בסנגוריה הצבאית, אך זו לא באותה רמה.

ההסבר השני הוא, עורך דין צבאי פרטי לוקח מספר מוגבל של תיקים על פי היכולות שלו, על פי גודל המשרד, לכן הוא יכול להשקיע בכם זמן ניכר. לעומת זאת, עורך דין בסנגוריה הצבאית, מקבל כמות תיקים בלתי מוגבלת, על פי כמות התיקים שרצים בבתי המשפט הצבאיים וכמות החשודים והנאשמים שאין להם ייצוג משפטי.

יכול להיות שהוא יהיה זמין עבורכם, אך גם יכול להיות שלא. זה בהחלט יכול לשנות את כל תמונת המצב.
ההסבר השלישי, עורך דין פרטי יעבוד על פי הדרך שאתם תקבעו ביחד, אתם הלקוחות שלו בסופו של דבר, בסנגוריה הצבאית לא בהכרח יעבדו בצורה כזו, ייתכן מאוד שהדרך תקבע על ידי עורך דין מבלי שתהיה לכם הרבה שליטה על כך. זה יכול להשפיע על כל התהליך ומן הסתם גם על התוצאות הסופיות שלו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh