"טבע פראי ליוצרים צעירים"

"טבע פראי ליוצרים צעירים"

החברה העירונית רחובות מציגה – תערוכת סוף השנה של תכנית המצטיינים לילדים היוצרים באמנות פלסטית: "טבע פראי ליוצרים צעירים".

ביום חמישי (22/6) נפתחה התערוכה "טבע פראי" בבית האמנים ברחובות במסגרת תכנית ייחודית לילדים מוכשרים באמנות מכל רחבי העיר. לפני כ-3 שנים, החליטה החברה העירונית רחובות לתרבות, ספורט ונופש לייעד את בית האמנים למצוינות באמנות בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים. בעקבות הצלחת תכני תהמצטיינים, תפתח בשנה הבאה גם תכנית המכשירה בני נוער בתחומי העיצוב.

במסגרת תכנית יוצאת דופן לילדים מצטיינים המוכשרים באמנות בבית האמנים, שפועלת תחת החברה העירונית רחובות לתרבות, ספורט ונופש, תיפתח התערוכה 'טבע פראי'. התכנית פועלת מזה שלוש שנים, כשבכל סיום שנה, מציגים ילדי העיר תערוכה בנושא נבחר. אוצרת התערוכה ומנהלת התכנית היא האמנית והפסלת הרב תחומית, רני ששון, שמלווה את המורים והתלמידים בעשר הקבוצות הפועלות בתכנית. במסגרת התערוכה, כל קבוצה תציג פרויקט נפרד בנושא הנבחר בהדרכתו של האמן המלמד אותה.

מנהלת בית האמנים, רני ששון: "בסוף כל שנה בתכנית המצטיינים מתקיימת תערוכה. התערוכה בנושא שנבחר על ידי צוות ההוראה הנושא הנבחר הוא טבע פראי. השנה יסיימו את התכנית הילדים מהמחזור הראשון שעברו שלוש שנים בתכנית, לכן סיום השנה והתערוכה מרגשים במיוחד, נפלא לראות איך פרחו והתפתחו הילדים, גם מבחינת יכולת אמנותית וגם מבחינת בגרותם להבין תהליכי יצירה, שמחתי לקחת חלק בפריחתם ולעולם לא אשכח את ילדי המחזור הראשון, הם קבוצה של ילדים מאוד מיוחדת ואיכותית שאיתה בנינו את כל התכנית, היה לי מזל להתחיל את התכנית עם קבוצה כזו של ילדים והפרידה לא קלה."

בשנה הקרובה תיפתח בבית האמנים תכנית חדשה לעיצוב המיועדת לבני נוער וזאת בנוסף לתכנית המצטיינים לילדים יוצרים באמנות. התכנית תהווה המשך ישיר לבני הנוער שלמדו במשך שלוש שנים בבית האמנים וקיבלו את הרקע המתאים לעבודה בעיצוב. עבודה הדורשת סטנדרטים גבוהים ויכולת ליצור בתלת ממד. במסגרת התכנית החדשה ילמדו בני הנוער מגוון תחומי עיצוב, כגון: עיצוב מוצר, עיצוב קרמי (בשיתוף פעולה עם בית הקרמיקה), עיצוב טקסטיל, עבודה בעץ, בעור, פלסטיק ובד, יבקרו בתערוכות ועוד. המעצבת שתנחה את התכנית היא מיה שלו, בוגרת בית הספר לעיצוב באוטרכט בהולנד, ובעלת מותג על שמה קול קורא להגשת מועמדות לתכנית יפתח בימים הקרובים.

הפעילות בבית האמנים מוקדשת ליצירה עבור ילדים ומבוגרים ומתאפיינת בקורסים יוצאי דופן בתחומי העיצוב והאמנות. המקום פעיל מבוקר ועד ערב ושוקק חיים, בתוכו נוצרה קהילה, החל שיח אמנותי שכולל החלפת רעיונות ושיתוף תהליכי יצירה בין הלומדים בקורסים ובין הילדים והמבוגרים היוצרים במקום. בסוף כל שנה וגם השנה מתקיימות תערוכות הקורסים האטרקטיביות, דבר המהווה חשיפה לקהל רב, בהן ניתן להתרשם מתכנים הנלמדים בבית, המורים והאווירה המיוחדת של המקום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh