ערב הוקרה לרגל סיומה של תכנית PACT

ערב הוקרה לרגל סיומה של תכנית PACT

העיר רחובות הוקירה את תרומתו של פרויקט PACT לעיר בערב סיום מרגש.

פרויקט PACT ((parents and children together למען יהודי אתיופיה מסיים את פעילותו בעיר לאחר 16 שנות פעילות. באירוע ההוקרה המרגש שנערך לרגל סיום הפרויקט הגיעו בכירי העירייה, משתתפי התכנית בעבר ובהווה ותושבים רבים.

ראש העיר, רחמים מלול: "העיר רחובות מוקירה את תרומתו של הפרויקט. ההישגים שאליהם הגיעו בני קהילת יוצאי אתיופיה בעיר, בכל התחומים, מלמדים על איכותו של הפרויקט והצלחתו.  מדובר בעשייה חשובה מאד, חברתית, ערכית וחינוכית, ואנו נמשיך בה ביתר שאת"

בשבוע שעבר התקיים במתנ"ס קריית משה ערב הוקרה מרגש לציון סיומו של פרויקט PACT בעיר לאחר שש עשרה שנות פעילות מבורכת בעיר. באירוע השתתפו ראש העיר, רחמים מלול, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, מנכ"ל רשת 'חוויות', עדי דוייטש, חבר המועצה ומחזיק תיק הספורט, אבאי זאודה, מנהלת אגף החינוך, סמדר קרפובסקי, מנהלת מחלקת גני ילדים, מזל דהן, מנהלת מחלקת שח"ר, יעל סלע, מנהלת מחלקת קריית משה, אורלי יפת, מנהלת המחלקה לעבודה קהילתית באגף לשירותים חברתיים, חגית קמפלר, מנהל מוקד הקליטה, דוד אלעזר, מנהל פרויקט 'עיר ללא אלימות', אבי פיטרו, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, דוד מנצור, מנהלת PACT רחובות, חלי ברזילי, מנהלת תחום תכניות ומשאבים ברת 'חוויות', רחל לסטיגזון, מנהלת תכנית 360, מירב אסולין, מנהל מתנ"ס קריית משה, גולן ביטון, מנהלת בית ספר 'הדרים', רחל פנדו ועוד רבים נוספים.

במהלך האירוע נשא ראש העיר, רחמים מלול, נאום מרגש במיוחד ואמר: ״העיר רחובות מוקירה את תרומתו של הפרויקט. היום הזה הוא יום שמח המהול בעצב. יום שמח מכיוון שהגענו להישגים גדולים בזכות הפרויקט המבורך הזה, מהול בעצב, מכיוון שהיום אנחנו נפרדים ממנו לאחר 16 שנות פעילות מוצלחת. ההישגים שאליהם הגיעו בני קהילת יוצאי אתיופיה בעיר, בכל התחומים, מלמדים על איכותו של הפרויקט והצלחתו.  מדובר בעשייה חשובה מאד, חברתית, ערכית וחינוכית, ואנו נמשיך בה ביתר שאת".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אשר שימש כיו"ר וועדת ההיגוי של הפרויקט במהלך השנים, זהר בלום: "אני רוצה להודות לפדרציית ניו יורק ולג'וינט 'אשלים' על תכנית מדהימה שכל תושבי העיר הרוויחו ממנה, ובפרט בני קהילת יוצאי אתיופיה. אני גאה על כך שהצלחנו להטמיע את רוב התכניות של הפרויקט בתכניות העבודה שלנו".

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הספורט, אבאי זאודה: "פרויקט PACT הינו אחד מהפרויקטים הטובים והמוצלחים ביותר, שכן, הוא אפשר לכל אחד מבני הקהילה הזדמנות אמתית ושווה להשתלב בחברה, ונתן הזדמנות טובה יותר לכל ילד מגיל לידה ועד 18 לממש את הפוטנציאל האישי שטמון בו".

מנהל מוקד הקליטה העירוני, דוד אלעזר: "הפרויקט שם דגש על מעורבות גבוהה של ההורים לצד מעורבות של הפעילים, פדרציית ניו יורק האמינה בכך מאד ולכן הפעילים שלקחו חלק בתכנית היו מאד משמעותיים ומשפיעים, מה שתרם מאד להצלחתה".

מנהלת תכנית PACT ברחובות, חלי ברזילי: "הייתה לי  זכות גדולה להכיר את הקהילה האתיופית בעיר ולנהל את הפרויקט בחמש השנים האחרונות. הכרתי קהילה ערכית שמאופיינת בתרבות עשירה, קהילה ציונית שעברה תלאות רבים כדי לעלות לירוסלם. אני מודה לכל העובדים המסורים שפעלו לאורך השנים, למתנדבים, לפעילים ולשותפים היקרים על העשייה הערכית המשותפת".

עיריית רחובות מודה לתורמים המכובדים ולכל אותם אנשים שתרמו להשקעה ולהצלחת הפרויקט. PACT הוא מודל הצלחה של שותפות נפלאה בין הפדרציה היהודית בניו יורק, ג'וינט ישראל והרשות המקומית. זהו הפרויקט הראשון והמשמעותי אשר פותח למען קהילת יוצאי אתיופיה בישראל לשילוב מיטבי בחברה הישראלית, קהילה, הורים, וילדים מגיל לידה ועד גיל 18 ופועל בעיר רחובות החל משנת 2001. לאורך השנים, עבדו בפרויקט, במסירות אין קץ , אנשי מקצוע  רבים מתחום החינוך, הבריאות, הרווחה  והתפתחות הילד ויחד עם המגשרות שהיוו את עמוד התווך של הפרויקט ויחד עם פעילי הפורום העירוני של קהילת יוצאי אתיופיה הובילו את הפרויקט קדימה למען ההורים והילדים.

בזכות התרומה האדירה של פדרציית ניו יורק שבראשה עומד מר אריק גולדשטיין ובזכות הליווי המקצועי והמסור של ג'וינט אשלים בראשותו של ד"ר רמי סולימני,  אלפי ילדים נתרמו מהתכניות השונות שפעלו לאורך השנים ורבים מהם הגיעו להישגים גבוהים בבגרויות, התגייסו לצבא והשתלבו באקדמיה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh