12 נערים בני העדה החרדית השתתפו בפרויקט מילה

12 נערים בני העדה החרדית השתתפו בפרויקט מילה

12 נערים מהמגזר החרדי סיימו את פרויקט מיל"ה – מובילים יחד למען הנוער.

לראשונה, ובניגוד למחזורים קודמים של פרוייקט מיל"ה  (מובילים יחד למען הנוער), הפועל בשיתוף עיריית רחובות ומשטרת ישראל, נדרשו הנערים לעבור בחינות קבלה על מנת להתקבל לפרוייקט. במהלכו  רכשו הנערים כלים להעצמה אישית ולמדו על ערכים של מחויבות אישית

בשבוע שעבר (18.7) התקיים בלשכת ראש העיר, רחמים מלול, טקס סיום מרגש של פרויקט מיל"ה מיוחד במינו, לצעירים בני המגזר החרדי. המחזור הייחודי של פרויקט מיל"ה הותאם בכדי לחזק את הקשר בקהילה בין נערים מהמגזר החרדי לבין משטרת ישראל. בפרויקט השתתפו 12 נערים מתלמוד תורה "עץ החיים" ברחובות. בטקס נכחו ראש העיר, רחמים מלול, מנכ"ל העיריה, דורון מילברג, מנהלת אגף החינוך והנוער, סמדר קרפובסקי, מנהל תכנית 'עיר ללא אלימות' ברחובות, אבי פיטרו, רב משטרת ישראל, נצ"מ הרב רחמים ברכיהו, מנהל תלמוד תורה 'עץ החיים', הרב שלמה גרינבוים, רכז תחום קהילה במסגרת תכנית 'עיר ללא אלימות' במגזר החרדי, יוני רוטנברג, ראש יחידת הסדר תיק מותנה, סנ"צ עירן נהון,  רכז הפרוייקט, פקד צחי קמושביץ  ונציגים נוספים ממשטרת ישראל.

לראשונה, ובניגוד למחזורים קודמים של פרויקט מיל"ה, הפעם נדרשו הנערים לעבור בחינות קבלה על מנת להתקבל אליו. הבחינות כללו שינון ולימוד של דפי גמרא רבים, השגת ציונים גבוהים ועוד. חברי הקבוצה שהשתתפו במיזם למדו על ערכים של מחויבות אישית, רכשו כלים להעצמה אישית ולקבלת החלטות נכונות, דרך היכרות עם ארגון המשטרה וארגונים נוספים הפועלים בקהילה.

ראש העיר, רחמים מלול: "תכנית מיל"ה הינה מהתכניות החשובות ביותר שקיימות לקידום ולסיוע לבני הנוער. אני רואה חשיבות רבה בחיבור שבין הקהילה החרדית לבין הרשויות הממסדיות, ומבין את התרומה והרווח של התלמידים בהיכרותם את פניה של המשטרה גם מהצד האחר". רב משטרת ישראל, נצ"מ הרב רחמים ברכיהו, אשר ברך את הנערים וסיפר להם את סיפורו האישי שכולו תקווה אמר: "אני מאחל לנערים שיעלו מעלה בעולם התורה ויהיו מהמאורות של הדורות הבאים. תפקידה של משטרת ישראל הוא חיבור ונתינה ההדדית בין בני הנוער המופלאים לבין משטרת ישראל".

תכנית מיל"ה היא תכנית משטרתית הפועלת בשיתוף עם הרשות העירונית וגורמי תמך נוספים במטרה לאפשר לנוער מאותר, ובני נוער שמעדו ועברו על החוק לנקות את עברם ולחזור למסלול התנהגות תקין. יעדי הפעילות הם לשקם נוער שנמצא על סף ההידרדרות לעבריינות, להביא אותו להיות תורם לעצמו ולזולת. אוכלוסיית היעד הינה נערים ונערות בכיתות ח-י"א, שהיו מעורבים בפלילים ומונה להם קצין מבחן. הפעם כאמור, מדובר בנערים שעברו בחינות קבלה על מנת לקחת חלק בפרויקט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh