המדריך לעיצוב חדר השינה ויצירת אוירה רומנטית

המדריך לעיצוב חדר השינה ויצירת אוירה רומנטית

לקראת טו באב, חברת אלוני מציגה המדריך לעיצוב חדר השינה ויצירת אוירה רומנטית.

צבעים בהירים או כהים? אריחים מאוירים או חלקים? להשקיע בו המון מחשבה או שזה החדר הכי פחות מעניין בבית? עצות לעיצוב החדר שבו תשהו יותר מכל במהלך חייכם – חדר השינה

חדר השינה הוא מקום מפלט מחיי היום-יום וממרוץ החיים, לכן חשוב ליצור בו אווירה מפנקת ומרגיעה לשעות המנוחה. עם השנים התפתח חדר השינה של ההורים ליחידת סוויטה יוקרתית, או אפילו למיני חדר מגורים, הכולל בנוסף לאזור שינה ומנוחה גם חדר ארונות, פינת ישיבה/קריאה, חדר רחצה ומרפסת פרטית. לדברי יוספה זהבי מנהלת תחום אדריכלים בחברת אלוני : " מדובר בדרך כלל בחדר הגדול והמבודד בבית, ויש שני עקרונות המנחים את עיצובו: נוחות ופונקציונליות לשהייה נעימה ואמירה אישית ויזואלית. "

ראשית, יש חשיבות לצבעים ולחומרים בחדר השינה הזוגי. אם תשאלו כל מומחה אנרגיה או פאנג שואי, הוא ישמח לספר כי לצבעים הנבחרים יש השפעה מכרעת על איכות השינה, על מצב הרוח, השלווה והזוגיות. מקובל לבחור בצבעים מרגיעים והרמוניים, אבל יש בהחלט מקום לדרמה ולנוכחות.

עץ, חוֹם ואהבה

לדברי זהבי: " כחלק מטרנד החזרה לטבע ואימוץ חומרים במראה טבעי (אך בטכנולוגיה חדשנית), הכי טרנדי להתייחס לחדר השינה הזוגי כאל חדר במלון בוטיק. חדר עם אמירה אישית וחום, אך לא מנוכר. רצפת עץ טבעי, פרקט למינציה או אריחי גרניט פורצלן במראה של עץ יהיו בחירה נכונה לחלל חדר השינה. לצד הגוונים החומים המסורתיים, יש היום מגוון גדול של רצפת עץ בהירה או מולבנת, עם או בלי שיופים ושפשופים. כחלק מיחידת ההורים המפנקת, אפשר להמשיך את הריצוף לחלל חדר הרחצה הזוגי (ר' כתבה נפרדת) – היכל מפנק בפני עצמו, בין הוא נמצא באותו חלל ללא מחיצה או שהוא מופרד לחלל סגור ועצמאי. יש כיום מגוון חיפויים בגרניט פורצלן, הנראים כמו עץ לכל דבר, ואיתם מומלץ לרצף חדר רחצה.

גם גודל החיפויים – עץ, למינציה או אריחי קרמיקה – הוא אינסופי. כך למשל התקדם מאוד תחום הלמינציה ויש שלל חיתוכים ומידות לא סטנדרטיות, למשל באורך 2.70 מטר. גם מבחר הצבעים הוא אדיר והמחיר נגיש. טרנדי מאוד לשבץ בחדר השינה, ולא רק בסלון, ריצוף בדוגמת Fish bone, זה נראה יוקרתי ומתכתב עם סגנון אירופאי קלאסי.

חובבי הדרמה ימצאו את עצמם נרגשים לאמץ את הטרנד הבא: רצפה שחורה, מודרנית ואלגנטית, שתעצים את החלל. גוונים של בזלת, צפחה או שחור Basic הוא אמירה עיצובית, שעליה כל ריהוט יוכל להשתלב בהצלחה – מרומנטי ועד מודרני, מעתיר פריטים וטקסטיל ועד מינימליסטי. מחפשים מינימליסטי אבל לא מתחברים לשחור? חיפוי בטון הוא התשובה. החיפויים האפורים, בייחוד בטקסטורה כלשהי של בטון, התברגו היטב במהלך השנה האחרונה בכל חללי הבית, גם בחדרי השינה והם מהווים מצע מצוין לכל סגנון ריהוט.

מה על הקירות? כדי לא להישאר עם קירות סתמיים וחסרי אופי, אפשר לחפות קיר כוח ולמקד עליו את תשומת הלב. טרנדי לחפות את הקיר שמאחורי המיטה – את כולו או חלק ממנו – באריחים לא שגרתיים. הצעות? בבקשה: בריקים, אריחים מאוירים, רקומים, דמוי ברזל עם מעט חלודה, גאומטריים או בדוגמת טפט, דמוי בד, דמוי לוחות עץ, במראה תחרה, אריחי רטרו, אריחים גאומטריים או תלת ממדיים, או פלטות XXL. אפשר ורצוי לשלב בין כמה חומרים, למשל אריחים במראה של עץ משובצים באריחים מטאליים מוזהבים או בנחושת. מצד אחד יש עדנה לאבן שיש במראה מאץ' בוק – עיבוד של אבן עד למראה של השתקפות כמו ראי, המוסיף נדבך יוקרתי לחדר השינה, ובין אם במגמה טרנדית לא פחות של גוון בגימור מט עדין, כדי שחדר השינה לא ינצנץ יותר מדי.

בחדר הרחצה של ההורים המוטיב המרכזי הוא הפינוק. אמבטיה הפכה לפריט עיצובי חובה בכל בית. יש בחדר הרחצה שימוש בחומרים עם גימורים מתוחכמים, וכיור מוזהב, שחור או סגול בצורניות יוצאת דופן הם בחירה נכונה וטרנדית. אם בכל זאת אתם חושקים בלבן נקי ואלגנטי, תוכלו להימנע ממראה סטרילי על ידי שילוב אביזרים וכלים סניטריים בצבעוניות שונה. במילים אחרות: להוסיף דקור שילווה את הפשטות. כחלק ממגמת העיצוב הוורסטילי, חדר הרחצה הזוגי הוא מקום מצוין למשחקי חם-קר, למשל אריחי בטון לצד אמבטיה מסורתית במראה קלאסי. ברזי טאץ' הם בהחלט בחירה עדכנית, הם גם דקורטיביים וגם פונקציונליים. ברז אחד מושקע ויוקרתי יכול להקפיץ את כל החלל והוא נשמר לאורך שנים ארוכות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh