כ- 9000 יחידות דיור חדשות!

כ- 9000 יחידות דיור חדשות!

פריצת דרך בתחום ההתחדשות העירונית: כ- 9000 יחידות דיור חדשות. אושרה בקשת העיריה להכריז על קריית משה ברחובות כעל מתחם מועדף לדיור.

ראש העיר, רחמים מלול: "ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה היא פרויקט ייחודי וראשוני בשל היקפו, והוא עוד יהפוך לדוגמא לערים אחרות בישראל".

אושרה בקשת העיריה להכריז על קריית משה ברחובות כעל מתחם מועדף לדיור. מדובר בתכנית הפינוי- בינוי הראשונה לעבור לאישור מואץ של הוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים לדיור), בהליך מקוצר בניגוד להליכים הארוכים המוכרים בוועדה המחוזית.

ראש העיר, רחמים מלול: "לאחר עשור של עבודה מאומצת, וועדות היגוי, מתכננים רבים, שיתוף הקהילה והשקעה רבה של תשומות ומשאבים אני שמח כי ממשלת ישראל אימצה את המלצותינו וקידמה בצעד נוסף את יישומו, על ידי הכללתו בותמ"ל.

ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה היא פרויקט ייחודי וראשוני בשל היקפו, והוא עוד יהפוך לדוגמא לערים אחרות בישראל".

לאחר שנים שראש העיר, רחמים מלול, והגורמים הרלוונטיים בעיריית רחובות פועלים לקדם את פרויקט הדגל של ההתחדשות העירונית בקריית משה בעיר, היום חלה התקדמות נוספת בדרך ליישום הפרויקט.

כזכור, מדובר בתוכנית להגדלת השכונה במסגרת התחדשות עירונית מ- 1300 ל- 9200 יחידות דיור. במסגרת זו, קבינט הדיור הכריז היום על שכונת קריית משה במערב רחובות כמתחם מועדף לדיור.

הפרויקט, שמקדם משרד הבינוי והשיכון, כולל בניית 9,500 דירות, במקומן של 1,300 דירות שמיועדות להריסה.

קבינט הדיור הכריז על שכונת קריית משה במערב רחובות כמתחם מועדף לדיור, ולראשונה יעביר למסלול אישור מואץ של הוותמ”ל תוכנית פינוי־בינוי. במסגרת התוכנית הזו תיהרס השכונה בשלמותה ותיבנה מחדש.

ראש העיר רתם את משרד הבינוי והשיכון ליישום תכנית דגל בהתחדשות עירונית שטרם נראתה כמוה בישראל, לחידוש שכונת קריית משה בעיר רחובות. התכנית תאפשר בניית אלפי יחידות דיור נוספות בשכונה, ויצירת רובע עירוני חדש, משמעותי, חי ותוסס בעיר. יד ביד עם קידום התכנון. מדובר בנדבך חברתי משמעותי, שיסייע רבות לבני העדה האתיופית ולשאר התושבים המתגוררים בשכונה. הכנת התכנית לוותה בתהליכים חברתיים מעמיקים, במפגשים של שיתוף ציבור ובהכשרות לפעילים בשכונה תוך דיאלוג רציף ושיתופי שנעשה על ידי אנשי מקצוע מטעם משרד הבינוי והשיכון ועיריית רחובות. בימים אלו מוקמת מינהלת להתחדשות עירונית בשכונה בסיוע המשרד. פעולות אלו יתנו כלים מעשיים בידי התושבים ויתרמו לקידומה המוצלח של התכנית ואין ספק שיסייעו במימושה.

הכללתה של התכנית בנתיב אישור מהיר, מתאפשרת על רקע החלטה נוספת שאושרה לאחרונה בדבר "קרקע משלימה", כלומר קרקע פנויה שבה יתאפשר ליזמים לבנות ועל ידי כך להגדיל את הכדאיות הכלכלית בפרויקטים של פינוי־בינוי. בתכנית להתחדשות שכונת קריית משה הוקצו כ־250 דונם לטובת התחדשותה של השכונה כולה. בסך הכל כוללת התוכנית כ־1,200 דונם, מהם 750 בשטחים בנויים ו־250 דונם הם קרקע משלימה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh