"ובאו לציון ברינה"

"ובאו לציון ברינה"

חוגגים את חג הסיגד בביה"ס יבניאלי.

חג הסיגד הנחוג בקהילה האתיופית בכ"ט בחשוון היה עבור תלמידי בית ספר יבניאלי והצוות החינוכי הזדמנות מצוינת ללמוד יותר מקרוב על הקהילה ומנהגיה. השנה הוזמנו להשתתף בחגיגות חג הסיגד ילדי גן "שוהם" ותלמידי שכבת כיתות ג' מבית הספר "פרחי המדע", וגם הם למדו ונהנו משלל הפעילויות ומהאווירה השמחה בבית הספר.

פעילויות מגוונות נערכו ביום זה בסיוע עמותת פידל והמרכז הישראלי לחדשנות בחינוך. הוקמה תצוגה על-ידי המגשרים החינוכיים ברקו סמואל ואביטל טדלה אשר בה הוצגו אביזרים, פרטי לבוש, כלי נגינה וחפצים המיוחדים לקהילה. התלמידים למדו בכיתות על מהות החג ומנהגי הקהילה גם דרך ספרו החדש של מנברו שמעון "תראו מי בא לסיגד" אשר מתאר דילמות ערכיות של שינוי לעומת שימור מסורת, זהות ושייכות ויחסים בין דוריים במשפחות במעבר תרבותי.

כמו כן נערך טקס חגיגי וססגוני לציון חג הסיגד ובו הופיעו נציגים מכל הכיתות,  בשיר ובריקוד מסורתי והצוות החינוכי לבש בגדים אותנטיים והצטרף לריקודים. בטקס זה הופיע מר דורון טייה אשר חשף בפני התלמידים את שירת הקייסים ופירושם, ניגן ופייט שירי קודש בשפת הגז.

חג הסיגד מסמל את הכמיהה לירושלים אך  בהיבט החברתי הוא מסמל את האחדות והערבות ההדדית בעם ישראל. כולנו תקווה שהסמל של האחדות יהווה מוקד מרכזי בחברה הישראלית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh