סיפורי מעברות רחובות – הסיפורים שטרם נשמעו

סיפורי מעברות רחובות – הסיפורים שטרם נשמעו

בתאריך ה-3.12.17 יתקיים אירוע חגיגי ומיוחד שבמהלכו יעלו על במת בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני 8 מתושבי העיר שגדלו במעברות ברחובות ויספרו את סיפוריהם המרגשים מאותם הימים. אמש (20.11) נערך בקתדרה העממית רחובות המפגש המקדים והושמעו הסיפורים המסעירים שטרם נשמעו עד היום.

אמש, יום שני (20.11), התקיים במכללה העירונית מפגש מרגש בין מספר הסיפורים הידוע, יוסי אלפי, לבין 27 תושבים מבוגרים בני העיר רחובות שגדלו במעברות בעיר. מדובר במפגש מקדים מיוחד שנערך כהכנה לאירוע הייחודי שיתקיים בתאריך ה-3.12 בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני במעמד ראש העיר, רחמים מלול.

ראש העיר, רחמים מלול, רואה חשיבות רבה בקיומו של אירוע זה, ולאחרונה הנחה את החברה העירונית לקיים ערב הצדעה לילדי מעברות רחובות. במסגרת ההכנות לאירוע, יצא 'קול קורא' לתושבי רחובות על מנת לאתר תושבים שגדלו כילדים במעברות ברחובות על מנת שיחשפו את סיפוריהם. 27 מתושבי העיר, ילדי המעברות, כיום מבוגרים בעשור השביעי ומעלה לחייהם, נענו ל'קול הקורא' והגיעו למפגש מקדים מיוחד, שלאחריו ייבחרו 8 מהם שיעלו לספר את סיפורם על הבמה במסגרת האירוע הייחודי שיתקיים בתאריך ה-3.12, בשעה 20:00, בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני.

המפגש הייחודי נמשך כ-4 שעות ובמהלכו נשמעו עשרות סיפורים מרתקים ומרגשים, כאלו הכרוכים בהיסטוריה של רחובות ומדינת ישראל כולה ושעד היום לא נשמעו בפומבי. רבים מהסיפורים היו משמחים מאד, אך היו לא מעט סיפורים קשים מאד. ילדים אלו הגיעו ארצה באישון הלילה, בשנים הראשונות של המדינה שעוד הייתה בתהליכי הקמה, חיו בפחונים וחלקם אף רעבו ללחם.

מנהל הקתדרה העממית רחובות, אודי קדם: "התרגשתי עד דמעות לראות ולשמוע לראשונה את סיפורם של תושבי רחובות, האזרחים הוותיקים שהקימו את המדינה. מדובר בגאווה גדולה עבורנו,  מתן הבמה לילדי המעברות הרחובותיים לספר את סיפורם האישי והלאומי הינו תיקון היסטורי וחברתי חשוב בחיי החברה הישראלית, הן לדור שחווה את החיים במעברה והן לדורות הבאים. הסיפור האישי של האזרחים הללו זה הסיפור של כולנו".

יוסי אלפי מספר הסיפורים הידוע לקח על עצמו להוביל את המיזם של סיפורי מעברות ארץ ישראל. בתאריך 3.12.17 המיזם יגיע גם להיכל התרבות העירוני ברחובות. ראש העיר, רחמים מלול, יוסי אלפי ועוד 8 מילדי מעברות רחובות יספרו את סיפוריהם מעוררי הצמרמורת על ילדותם במעברה וכל ההתרחשויות המרכבות שהם עברו. האירוע יתקיים בלווי מוסיקלי של האחים צנחני.

כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש בקופות היכל התרבות, לפרטים נוספים –  08-9232200

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh