יוזמה של תלמידי רחובות: החזרת הבגרויות לכיתות י'

יוזמה של תלמידי רחובות: החזרת הבגרויות לכיתות י'

בעקבות יוזמה של תלמידי רחובות ועדת החינוך של הכנסת דנה בהחזרת הבגרויות לכיתות י'.

בעקבות פנייתם של מספר תלמידים מרחובות יזם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), דיון דחוף בועדת החינוך של הכנסת באפשרות להחזרת בחינות הבגרויות לתלמידי כיתות י'. זאת לאחר שבשנת 2014 החלה רפורמה בה נקבע כי לא יתקיימו בחינות בגרות בכיתה י', אלא רק בהגיעם של התלמידים לכיתות יא' ו-יב'.

ח"כ עודד פורר, שיזם פרוייקט שבו הציעו תלמידי כיתות י' מרחובות הצעות חוק, שמע כי הם חוששים מהעומס הצפוי להם בשנים הבאות. לטענת התלמידים, מבית הספר התיכון דה שליט, הבגרויות חייבות להתפרס על שלוש שנים על מנת שילמדו את החומר בצורה הטובה ביותר וגם לגם על מנת לרווח את הזמן הפנוי לפני הגיוס לצבא.

ח"כ פורר: "ביטול בחינות הבגרות לכיתות י', יצרה בעיה של עומס. כיתות יא' ו-יב' הפכו להיות מחרשה של בחינות בעקבות הרפורמה של שר החינוך לשעבר פירון.  הכניסה של תלמיד לתוך הלחצים של מבחני הבגרות חייבת להיעשות באופן מדורג ועל פני 3 שנים במקום דחיסתם לשנתיים האחרונות של בית הספר התיכון. העובדה כי הדברים עלו בעיקר מתלמידי כיתות י', שראו את הלחץ בו נמצאים חבריהם בכיתות הגבוהות יותר, אינה נעלמה מעיניי ואני שמח כי ועדת החינוך של הכנסת דנה בנושא בתקווה לשנות את הדברים במשרד החינוך".

מצ"ב תמונת ח"כ עודד פורר (קרדיט צילום" יצחק הררי, דוברות הכנסת)

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh