"בוקר בטיחות בבית" למבוגרות בקהילה האתיופית

"בוקר בטיחות בבית" למבוגרות בקהילה האתיופית

תאונות בבית אינן קורות אלא נגרמות -: "קהילה תומכת" המופעלת על ידי על"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, קיימה "בוקר  בטיחות והנגשה בבית" לקבוצה של למעלה מ-20 מבוגרות יוצאות העדה האתיופית. המפגש התקיים במתנ"ס מילצ'ן המופעל על ידי המחלקה לרווחת המבוגר של העירייה.

המפגש החל בארוחת בוקר ולאחר מכן ניתנה הרצאה על ידי אושרית קמיר, מרפאה בעיסוק במיזם קהילה תומכת של על"ה ותורגמה לאמהרית על ידי מלכה סולומון, אם הבית בתוכנית.

ההרצאה התמקדה בנושא הבטיחות והנגישות בבית, כיצד להימנע מתאונות ואיך נדרש להתאים ולהנגיש את הבית עבור האדם המבוגר. כמו כן המשתתפות עודכנו כיצד ניתן להיעזר במתנדבי "נאמני הבטיחות" של העמותה. זאת ועוד למתן דגשים לדברים הדורשים תשומת לב בבית, כמו למשל שטיחים שניתן למעוד מהם, מצב התאורה בשעות החשיכה, איך לקום מהמיטה בצורה בטוחה, מאחזי יד בחדר הרחצה ובחדר השירותים ועוד.

המשתתפות גילו עניין רב בהרצאה ושאלו שאלות רבות וממוקדות בעניין. הרשמים היו חיוביים והן לא הפסיקו להודות על האכפתיות וגילוי העניין של על"ה כלפיהן וביקשו לקיים מפגשים דומים בעתיד.

לדברי רונית לדרמן המנהלת בעמותת על"ה את מיזם קהילה תומכת: "במיזם שלנו רשומים למעלה מ-600 בתי אב הנהנים מסל שירותים רחב ומקיף, הבאים להקל ולתת מענה למבוגרים המעדיפים להמשיך לחיות בביתם בביטחון תוך שמירה על עצמאות, פרטיות ואיכות חיים. התוכנית מהווה רשת תמיכה חברתית המחזקת את ביטחונם האישי של החברים בה, מעניקה שקט נפשי."

"הפרויקט מעמיד לרשותם מוקד חירום 24/7 ואבות קהילה שתפקידם לסייע במצבים שונים ובבעיות יומיומיות לרבות סיוע בתחזוקת הבית וביצוע תיקונים קלים, הבאת והתקנת אביזרי עזר בבית, הבאת תרופות, יצירת קשר עם בעלי מלאכה, גורמי סיוע בקהילה ועוד. כשלרשות חברי הקהילה יוצאי העדה האתיופית פועלת אם קהילה המדברת בשפתם."

עוד מוסיפה רונית "חברי הקהילה התומכת יכולים להסתייע בליווי של עובדת סוציאלית במגוון תחומים, להשתתף בפעילויות חברה, תרבות ופנאי שמפעילה העמותה לרבות השתתפות בהרצאות, בסרטים ללא עלות, חוגים וסדנאות. בנוסף מופעלת תכנית למרותקי בית המנוהלת על ידי מרפאה בעיסוק ומיזם "אוזן קשבת" של העמותה גם הוא עומד לרשותם.

המיזם קהילה תומכת משותף לעירייה, למשרד הרווחה ואשל/ג'וינט.

לפרטים והרשמה: קהילה תומכת על"ה 8870*

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh