רחובות מציינת את חודש המאבק בנגע הסמים והאלכוהול

רחובות מציינת את חודש המאבק בנגע הסמים והאלכוהול

רחובות מציינת את חודש המאבק בסמים ואלכוהול במגוון רחב של פעילויות המכוונות לכלל הגילאים והמגזרים.

אלפי תלמידים וצעירים צפויים להשתתף במהלך חודש דצמבר  באירועי החודש למאבק בנגע הסמים ואלכוהול בעיר רחובות. כחלק מהאירועים יתקיימו הרצאות, הצגות, מופעי סטנדאפ למניעת התנהגויות סיכון

עיריית רחובות בשיתוף פעולה של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול מציינת את חודש המאבק בסמים ואלכוהול, בו  יתקיימו מגוון פעילויות לכל רצף הגילאים ובכל המגזרים. במסגרת זו, יצפו תלמידים וצעירים בהרצאות, הצגות, מופעי סטנדאפ הקשורות בהתנהגויות סיכון, החל מסכנות האלכוהול, דרך נזקי הסמים, כישורי חיים והתמודדות עם חיי היומיום.

תלמידי בתי הספר ישתתפו בהצגות והרצאות בנושא של מניעת התנהגויות סיכון, בנוסף יתקיים פרויקט שגרירים ומשפיעים לתלמידי כיתות ח' המשותף לשפ"י ואגף החינוך בעיר בו התלמידים ייקחו חלק ואף יהיו שיבחרו להיות שגרירים.

ראש העיר, רחמים מלול: "החודש הוא שיא שנתי של פעילות יומיומית שוטפת במגוון דרכים על מנת למנוע את השימוש בסמים ובאלכוהול. אנחנו רואים הצלחות במלחמה המתמשכת הזו, ולא נפסיק לחדש ולהשקיע על מנת לנצח בה".

סגן ראש העיר, ויו"ר הוועדה למאבק בסמים והאלכוהול, זהר בלום "אנו מבצעים פעילויות  הסברה ומניעה בכל הגילאים ובכל המגזרים כאשר החזון הוא ליצור חברה בריאה וערכית יותר. אנו עושים זאת בשיתוף פעולה והשקעת משאבים רבים המותאמים לתלמידי החטיבות והתיכונים על מנת להגן על בני הנוער ולהזכיר להם, באופן חוויתי ובגובה העיניים, את ההשלכות והתופעות הנובעות מכך".

". דוד מנצור, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול:" חשיפת התלמידים בחודשים אלו לנושאים הבוערים של שתיית אלכוהול, אלימות ושימוש בסמים, תגביר את מודעות התלמידים לנושא וכל זאת באופן חוויתי, משתף ומעניין. נושאים אלו יהיו כמובן גם על סדר יומם של המנהלים, צוותי החינוך בביה"ס ובשיח עירוני הכולל את כלל הגורמים המעורבים".

במסגרת הפעילויות נבחרו 30 גננות ו 30 סייעות אשר עוברות השתלמות של "יום של תכלת" המדברת על המותר והאסור, שמירה על הגוף, ודילמת דיווח מול הלשנה. במטרה ליצור שפה חיובית בין הגננת, הילדים וההורים.

כמו כן, ביום שלישי,12.12.17, יתקיים מופע סטנד אפ "ראש נקי" לצעירים יוצאי הקהילה האתיופית במתנ"ס קריית משה. המופע מדבר על האופטימיות בחיים, סמים ואלכוהול והאומץ באנשים- המופע יתקיים בחסות הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול ובשיתוף מרכז צעירים, מוקד הקליטה, האגף לשירותים חברתיים ומתנ"ס קריית משה.  ביום שלישי, 26.12.17, ייערך במתנ"ס קריית משה יום עיון לאנשי מקצוע בנושא רגישות תרבותית והתנהגויות סיכון בקרב יוצאי אתיופיה. בנוסף תיערך הרצאה לנוער נאס"ס הפועלים בעירונוער בנושא מניעת סמים ואלכוהול.

הפעילויות שייערכו במהלך החודש:  סטודנטים רבים ישולבו כחונכים במרכזי למידה, בבתים חמים לנערות, במתנ"סי רשת חוויות ובבתי ספר כשגרירים של הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול להעצמת החוסן הנפשי של בני הנוער, מציאת חלופה בריאה וכ"מבוגרים" משמעותיים עבור הילדים. כמו כן, תיערך הרצה של צורי דאהן, מכור נקי, בנושא העצמה לתנועות הנוער. סיירת ההורים העירונית תצרף את סיירת הסטודנטים "קפה עלינו", שפועלת בשיתוף פעולה של  מרכז האקדמאי פרס והפורום למעמד קידום האישה. המלגאים יסתובבו במוקדי הפארקים ויציעו קפה כחלופה לאלכוהול ויקיימו שיחות העצמה בגובה העיניים עם בני נוער ברחבי העיר.

למידע וייעוץ בנושא סמים ואלכוהול ניתן לפנות בצורה אנונימית בטלפון 1-700-500-508, 24 שעות ביממה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh